5 tipp a hatékonyabb Facebook lead generáláshoz

Te is tapasztalhattad, hogy egyre jobban drágulnak az árak mind a Facebook, mind a Google Ads felületén. Mi ilyenkor a teendő? A megoldás nem feltétlenül az, ha többet költesz, inkább igyekezz a lehető legokosabban elkölteni a hirdetésekre szánt büdzsédet.

Van öt egyszerű módszer, melyekkel már rövid időn belül hatékonyabban futtathatod a hirdetéseidet. Némely tipp kézenfekvő, mégis sokan nem figyelnek ezekre a lépésekre.

1. Optimalizáld a kampányaidat a demográfiai adatok alapján!

Ez az egyik legegyszerűbb, mégis a leghatékonyabb eszköz a költségeid csökkentésére. A Facebookon a demográfiai adatok közé célközönséged neme, kora, földrajzi elhelyezkedése tartozik.

Miért éri meg ezeket az adatokat figyelned?
Egy bizonyos futtatási idő után pontosan megtudhatod, hogy a közönséged hogyan teljesített nemük vagy a korosztályuk szerint. Ezeknek az adatoknak a segítségével szűkítheted a közönségedet. Kizárhatod azokat a csoportokat, melyekre sokat költöttél, de eredményt nem hoztak.

Gondold át, hogy az adott korosztály miért nem vásárolt tőled: Kizárjam ezt a közönséget? Nem releváns nekik az ajánlatom? Esetleg egy nekik szóló landing oldallal eredményesebben megszólíthatnám őket?

Amennyiben van értelme, zárd ki ezt a csoportot a jelenlegi hirdetéssorozatból és készíts egy új sorozatot, melynek hirdetései egy, csak nekik szóló landing oldalra mutatnak.

Eredmény
A kizárással a hirdetéssorozatod sokkal jobban fog teljesíteni, hiszen több pénz marad a napi keretből a jól teljesítő közönségek számára.

2. Optimalizáld a landing oldalaidat!

Egy landing oldal elengedhetetlen része a megfelelően kialakított marketing gépezetnek. Ez az a hely, ahol a “dolgok történnek”, legyen szó lead generálásról, termék értékesítésről, információ gyűjtésről.

Mivel a látogatók figyelmének felkeltése és megtartása évről-évre egyre nehezebb feladat, ezért mind fontosabbá válik, hogy a látogatókból lehetőleg azonnali konverziós eseményt váltsunk ki.

Egy hatékony landing oldal elkészítéséről hosszasan lehetne írni (írtunk is egy egész könyvet ebben a témában), ebben a cikkben csak a legfontosabb sarokkövekre térnék ki, amelyekre mindenképp fordíts figyelmet:

  • Győződj meg róla, hogy az oldaladnak egy konkrét célja van (pl. vásárlás, e-book letöltés, feliratkoztatás stb…). Az oldalon lévő összes elemnek ezt a célt kell szolgálnia.
  • Csak a legszükségesebb információkat kérd el. Ha a következő lépéshez elegendő egy e-mail cím, akkor csak az e-mail címét kérd el, nem szükséges a lakcímét is megtudnod. Minél több adatot kell megadniuk a felhasználóknak, annál nagyobb az esélye annak, hogy elhagyják az oldalad.
  • Egyetlen CTA (Cselekvésre ösztönzés) legyen az oldaladon. Legyen világos, hogy mi a teendője a felhasználóknak, ha hozzá akarnak jutni a cuccodhoz.
  • Az oldaladnak könnyen értelmezhetőnek kell lennie. Használj tagolásokat, alcímeket, hogy könnyebben olvasható legyen az oldal. Akkor végeztél jó munkát, ha a landingen végigfutva, az alcímekből is mindenki érti, hogy miről szól az oldal.
  • A legfontosabb információkat a hajtás feletti részben helyezd el.

Olvasd el az 5+1 tippünket a landing oldalak optimalizálásáról

3. Készíts hasonmás közönséget a vásárlóidból!

A hideg közönség weboldaladra történő terelésére számos Facebook hirdetési típus áll a rendelkezésedre. Ezek közül a leghatékonyabbak a hasonmás célközönségekre épülő hirdetések.

Előnye

A hasonmás célközönségekkel sokkal magasabb átkattintási arányt és olcsóbb ügyfél-szerzésenkénti költséget érhetsz el.

A legjobb megoldás, ha a már meglévő vásárlóidból készítesz egy hasonmás listát. A vásárlóid e-mail címeit gyűjtsd táblázatba és töltsd fel a Facebookra. ( A lista mérete minimum 1000 Fő). A rendszer algoritmusa olyan új embereket fog megkeresni, akik hasonlóak azokhoz a felhasználókhoz, akik már vásároltak tőled.

Mivel ugyanolyan az érdeklődési körük, foglalkozásuk, a szokásaik, mint a vásárlóidnak, nagy valószínűséggel őket is érdekelni fogja az amit kínálsz.

4. Gyűjts érdeklődőket a Facebook lead gyűjtő kampányaival!

A Facebook egyik legerősebb eszközével e-mail listát építhetsz, potenciális ügyfelek, ajánlatkérők adatait (e-mail, telefonszám) gyűjtheted össze.

Amikor a felhasználók rákattintanak a hirdetésedre, akkor nyílik meg az adatgyűjtő űrlap, amit a rendszer már automatikusan ki is tölt a felhasználó helyett Facebook fiókjában található adatai alapján.

Ez a hirdetési típus úgy van kitalálva, hogy segítse kitöltést, így költséghatékonyan tudod az ügyféllistádat gyarapítani.

A hirdetésből származó címlistát egyszerűen letöltheted a Facebook-ról, vagy összekapcsolhatod a CRM rendszereddel.

5. Ne vágj egyből a közepébe!

Hideg közönségednek ne egyből az ajánlatodat hirdesd, első lépésként mutass értékes tartalmakat nekik. A hirdetésed legyen figyelemfelkeltő és releváns a célközönségnek. Fókuszálj az oldalra történő átkattintásra.
Itt játszik fontos szerepet a második pontban említett optimalizált landing oldal. A folyamatnak ebben a szakaszában a landing oldalad feladata az, hogy építse a bizalmat, mélyítse a látogatóid ismereteit.

Az így “bemelegíttet” célközönségedet a továbbiakban már visszakövetheted egy remarketing hirdetéssel, mely az ajánlati oldalra viszi őket.

Összefoglalás

A fentieket végigolvasva láthatod, hogy te magad is sokat tehetsz a kampányaid jobb teljesítményéért, ha végiggondold az eddigi folyamataidat és kizárod azokat a tényezőket, melyek lassítják a céljaid elérését.

Remélem, hogy ezzel a néhány tanáccsal tudtam neked segíteni és a jövőben eredményesebben tudod futtatni a hirdetéseidet.

Magad kezeled a közösségi oldalaidat, vagy csak most kezded és további segítségre, javaslatokra lenne szükséged a marketingeddel kapcsolatban? Érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra, ahol egy szakértő kollégánk segít neked, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a közösségi oldalaidból.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Ha nem posztolsz videót (is) a közösségi médiában, az majdnem olyan, mintha ott sem lennél!

Ha nem posztolsz videót (is) a közösségi médiában, az majdnem olyan, mintha ott sem lennél!

A rövid videók virágkorukat élik. Ez azt jelenti, hogy ha a céged nem kommunikál magáról rövid videók formájában (is) a közösségi médiában, akkor lényegében halálra van ítélve.

Elolvasom
5 tipp, amivel a maximumot hozhatod ki a Black Friday-ből!

5 tipp, amivel a maximumot hozhatod ki a Black Friday-ből!

A Black Friday-t mindenki várja. A vásárlók azért, mert kedvezménnyel juthatnak hozzá a termékekhez. A vállalkozók pedig azért, mert elképesztően megnövelhetik az eladások számát.

Elolvasom
Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Tarolj a Facebook slideshow hirdetésekkel

Mindenki arról beszél, hogy mennyire fontos videós tartalmakat készíteni, ennek ellenére még mindig kevesen élnek az általuk nyújtott előnyökkel. Miért van ez?

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob