Van öt egyszerű módszer, melyekkel már rövid időn belül hatékonyabban futtathatod a hirdetéseidet. Némely tipp kézenfekvő, mégis sokan nem figyelnek ezekre a lépésekre.
1. Optimalizáld a kampányaidat a demográfiai adatok alapján!
Ez az egyik legegyszerűbb, mégis a leghatékonyabb eszköz a költségeid csökkentésére. A Facebookon a demográfiai adatok közé célközönséged neme, kora, földrajzi elhelyezkedése tartozik.
Miért éri meg ezeket az adatokat figyelned?
Egy bizonyos futtatási idő után pontosan megtudhatod, hogy a közönséged hogyan teljesített nemük vagy a korosztályuk szerint. Ezeknek az adatoknak a segítségével szűkítheted a közönségedet. Kizárhatod azokat a csoportokat, melyekre sokat költöttél, de eredményt nem hoztak.
Gondold át, hogy az adott korosztály miért nem vásárolt tőled: Kizárjam ezt a közönséget? Nem releváns nekik az ajánlatom? Esetleg egy nekik szóló landing oldallal eredményesebben megszólíthatnám őket?
Amennyiben van értelme, zárd ki ezt a csoportot a jelenlegi hirdetéssorozatból és készíts egy új sorozatot, melynek hirdetései egy, csak nekik szóló landing oldalra mutatnak.
Eredmény
A kizárással a hirdetéssorozatod sokkal jobban fog teljesíteni, hiszen több pénz marad a napi keretből a jól teljesítő közönségek számára.
2. Optimalizáld a landing oldalaidat!
Egy landing oldal elengedhetetlen része a megfelelően kialakított marketing gépezetnek. Ez az a hely, ahol a “dolgok történnek”, legyen szó lead generálásról, termék értékesítésről, információ gyűjtésről.
Mivel a látogatók figyelmének felkeltése és megtartása évről-évre egyre nehezebb feladat, ezért mind fontosabbá válik, hogy a látogatókból lehetőleg azonnali konverziós eseményt váltsunk ki.
Egy hatékony landing oldal elkészítéséről hosszasan lehetne írni (írtunk is egy egész könyvet ebben a témában), ebben a cikkben csak a legfontosabb sarokkövekre térnék ki, amelyekre mindenképp fordíts figyelmet:
- Győződj meg róla, hogy az oldaladnak egy konkrét célja van (pl. vásárlás, e-book letöltés, feliratkoztatás stb…). Az oldalon lévő összes elemnek ezt a célt kell szolgálnia.
- Csak a legszükségesebb információkat kérd el. Ha a következő lépéshez elegendő egy e-mail cím, akkor csak az e-mail címét kérd el, nem szükséges a lakcímét is megtudnod. Minél több adatot kell megadniuk a felhasználóknak, annál nagyobb az esélye annak, hogy elhagyják az oldalad.
- Egyetlen CTA (Cselekvésre ösztönzés) legyen az oldaladon. Legyen világos, hogy mi a teendője a felhasználóknak, ha hozzá akarnak jutni a cuccodhoz.
- Az oldaladnak könnyen értelmezhetőnek kell lennie. Használj tagolásokat, alcímeket, hogy könnyebben olvasható legyen az oldal. Akkor végeztél jó munkát, ha a landingen végigfutva, az alcímekből is mindenki érti, hogy miről szól az oldal.
- A legfontosabb információkat a hajtás feletti részben helyezd el.
Olvasd el az 5+1 tippünket a landing oldalak optimalizálásáról
3. Készíts hasonmás közönséget a vásárlóidból!
A hideg közönség weboldaladra történő terelésére számos Facebook hirdetési típus áll a rendelkezésedre. Ezek közül a leghatékonyabbak a hasonmás célközönségekre épülő hirdetések.
Előnye
A hasonmás célközönségekkel sokkal magasabb átkattintási arányt és olcsóbb ügyfél-szerzésenkénti költséget érhetsz el.
A legjobb megoldás, ha a már meglévő vásárlóidból készítesz egy hasonmás listát. A vásárlóid e-mail címeit gyűjtsd táblázatba és töltsd fel a Facebookra. ( A lista mérete minimum 1000 Fő). A rendszer algoritmusa olyan új embereket fog megkeresni, akik hasonlóak azokhoz a felhasználókhoz, akik már vásároltak tőled.
Mivel ugyanolyan az érdeklődési körük, foglalkozásuk, a szokásaik, mint a vásárlóidnak, nagy valószínűséggel őket is érdekelni fogja az amit kínálsz.
4. Gyűjts érdeklődőket a Facebook lead gyűjtő kampányaival!
A Facebook egyik legerősebb eszközével e-mail listát építhetsz, potenciális ügyfelek, ajánlatkérők adatait (e-mail, telefonszám) gyűjtheted össze.
Amikor a felhasználók rákattintanak a hirdetésedre, akkor nyílik meg az adatgyűjtő űrlap, amit a rendszer már automatikusan ki is tölt a felhasználó helyett Facebook fiókjában található adatai alapján.
Ez a hirdetési típus úgy van kitalálva, hogy segítse kitöltést, így költséghatékonyan tudod az ügyféllistádat gyarapítani.
A hirdetésből származó címlistát egyszerűen letöltheted a Facebook-ról, vagy összekapcsolhatod a CRM rendszereddel.
5. Ne vágj egyből a közepébe!
Hideg közönségednek ne egyből az ajánlatodat hirdesd, első lépésként mutass értékes tartalmakat nekik. A hirdetésed legyen figyelemfelkeltő és releváns a célközönségnek. Fókuszálj az oldalra történő átkattintásra.
Itt játszik fontos szerepet a második pontban említett optimalizált landing oldal. A folyamatnak ebben a szakaszában a landing oldalad feladata az, hogy építse a bizalmat, mélyítse a látogatóid ismereteit.
Az így “bemelegíttet” célközönségedet a továbbiakban már visszakövetheted egy remarketing hirdetéssel, mely az ajánlati oldalra viszi őket.
Összefoglalás
A fentieket végigolvasva láthatod, hogy te magad is sokat tehetsz a kampányaid jobb teljesítményéért, ha végiggondold az eddigi folyamataidat és kizárod azokat a tényezőket, melyek lassítják a céljaid elérését.
Remélem, hogy ezzel a néhány tanáccsal tudtam neked segíteni és a jövőben eredményesebben tudod futtatni a hirdetéseidet.
Magad kezeled a közösségi oldalaidat, vagy csak most kezded és további segítségre, javaslatokra lenne szükséged a marketingeddel kapcsolatban? Érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra, ahol egy szakértő kollégánk segít neked, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a közösségi oldalaidból.