Igen, ezt mindannyian tudjuk, lerágott csont. A konzultációink során mégis számtalanszor tapasztaljuk, hogy nem lehet eleget beszélni erről a témáról. Így ebben a bejegyzésben szeretném felhívni a figyelmed öt egyszerű eszközre, melyek segítségével drasztikusan javíthatod a kampányaid eredményességét.
Miért olvasd el ezt a bejegyzést?
Az online térben minden mindennel összefügg, ezért hiába állítod be a világ legjobb Google Ads kampányát, ha a landing page – ahova hirdetéseidből a látogatókat elvezeted- nem releváns a felhasználóknak, vagy egyszerűen csak nem megfelelő a felépítése, működése.
Íme az 5+1 tipp, melyekkel akár már holnaptól jobb eredményeket fognak hozni a hirdetéseid.
#1 Egyszerűsíts – Egy konkrét üzenet és egy ajánlat
A cél az, hogy az oldalad legyen kellően releváns és érthető, mind a felhasználók, mind a Google számára. – Szólítson meg egy konkrét közönséget, akik egy bizonyos dolgot keresnek.
Ne mindenkinek akarj mindent eladni. Ne csak a hirdetéseidet célozd hajszálpontosan, a landing oldalad is a konkrét ajánlatról szóljon.
Képzeld el, hogy a “piros kabát” kifejezésre kereső felhasználó látta a piros kabátról szóló hirdetésed, de a honlapon egy kabátok kategória oldalra érkezik. Itt már lényegesen romlik az esélyed, hogy sikeres vásárlás legyen az oldallátogatásból.
Beszélj a piros kabátról, mutasd meg, hogyan teszi ez jobbá a vevőd életét. Ez a lépés növelni fogja a hirdetéseidből származó vásárlások számát, hiszen a megfelelő embert a megfelelő üzenetettel tudod elérni.
#2 Előnyöket mutasd be, ne a tulajdonságokat
Gyűjtsd össze a terméked/szolgáltatásod legfontosabb tulajdonságait, majd gondold végig, hogy ezek milyen értéket képviselhetnek a vásárlóid számára. – Ezen a ponton az egyik legerősebb ütőkártyád a vevőid és a piacod alapos ismerete.
Egy alapos Buyer Persona és piackutatás segítségével sok mindent megtudhatsz a célközönségedről, például tudni fogod, hogy milyen problémával küzdenek a hétköznapokban vagy a munkájukban, mi nehezíti meg az életüket.
Ha ezekre a problémákra megoldást tud nyújtani a cuccod, használhatod előnyként.
Ne felejtsd el az előnyöket megmagyarázni, példával alátámasztani. Példák segítségével könnyebben megértik a vevőid, miért lehet fontos számukra az általad kínált megoldás.
Figyelj a hármas szabályra! Ne vidd túlzásba az előnyök felsorakoztatását. A hirdetési szövegek írásakor is figyelni szoktunk arra, hogy a három legfontosabb előnyt emeljük ki, az ennél több érv már magyarázkodásnak érződhet.
#3 A videó az új király!
Arról már gondolom sokat hallottál, hogy 2019-ben a videó a legerősebb eszköz, amivel a lehető legolcsóbban és leghatékonyabban érheted el a közönséged.
Miért? A közösségi oldalak erősen támogatják ezt a formátumot, mert azt szeretnék, hogy a lehető legtöbben használják ezt a formátumot, ezért sokkal alacsonyabb kattintási áron, sokkal nagyobb közönséghez tudod eljuttatni a videós hirdetésed, mint például egy képes hirdetés esetén.
Készíts videót, amiben mondd el, hogy milyen problémára nyújtasz megoldást, hogyan teheted jobbá a vásárlód életét, miért vagy jobb, mint a konkurenciád. A videó segítségedre lesz, hogy felkeltsd azok figyelmét is a ajánlatodra, akik nem szeretnek olvasni.
#4 Egyértelmű CTA (Call to action)
Legyen egyértelmű a vevőd számára, hogy mit vársz tőle, mit kell tennie ahhoz, hogy hozzájusson a megoldáshoz. A CTA lehet egyedi, nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki beszédes akcióra ösztönzést.
Írj olyan szöveget a gombra, ami leírja, hogy mi fog történni, ha megnyomja a gombot. Például: “Letöltöm ezt a tanulmányt!”
#5 Használj vásárlói véleményeket az oldaladon
Rövid, gyorsan elolvasható vélemények kifejezetten fontosak a döntés meghozatalakor Ahogy azt már egy korábbi bejegyzésünkben is írtuk, amikor vásárlás előtt áll a vevőd el kell nyerned a bizalmát, meg kell válaszolnod a lehető legtöbb kérdőjelet a fejében.
A weboldaladon a legerősebb eszközöd a vásárlói vélemények szerepeltetése.
Az igazán telitalálat, ha az elégedett vásárlóidat meginterjúvolod egy videóban, vagy a véleményük mellé kérsz egy fényképet is, ezzel is növelve a hitelességet.
Egy jó ügyfélvéleménynek legalább az alábbiakat tartalmaznia kell: legyen releváns, tehát arról a termékről/szolgáltatásról szóljon, ahol a véleményt feltünteted és derüljön ki, hogy mi volt a vevő problémája, hogyan segített neki a cuccod.
+ 1 Tipp:
Az oldalbetöltési sebesség folyamatosan visszatérő probléma a munkánk során. Fontos, hogy ellenőrizd le az oldalad betöltési sebességét, különösen mobilra. A Google fokozottan figyeli a mobilos felhasználhatóságot és “bünteti” a lassan betöltődő oldalakat. Kerüld el a drága kattintási árakat!
Számos eszköz létezik az oldalad elemzésére, a két legegyszerűbb megoldást mutatom most meg, amelyek segítségével Te is azonnal letudod tesztelni az oldalad: Google PageSpeed Insights: Ez az eszköz pontozza a honlapod asztali és mobilos betöltési sebességét és javaslatokat ad az oldalad optimalizálására, így támpontokat kapsz, hogy az oldaladon mit szükséges javítanod.
Több információhoz is hozzájuthatsz, a Fejlesztői eszközök segítségével. A honlapodon állva nyomd meg az F12 gombot és a fejlesztői eszközök menüjében keresd meg az Audits menüpontot. Itt részletes elemzést kaphatsz a honlapod mobilos és asztali nézetéről.
Remélem, segítségedre lesz ez a néhány egyszerű, mégis hatékony megoldás, hogy jobban megtérülő kampányokat futtathass a jövőben. Ha szeretnél további stratégiai, esetleg technikai megoldásokra javaslatot kapni landing oldalaiddal kapcsolatban, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra.