Landing oldalak – 5+1 tipp a több konverzióért

"A vevőid manapság már nem esnek hasra egy működőképes honlaptól. Gyors, jól megtervezett, mobil eszközökön is kiváló felhasználói élményt biztosító oldalra van szükséged, ha jó eredményeket szeretnél elérni."

Igen, ezt mindannyian tudjuk, lerágott csont. A konzultációink során mégis számtalanszor tapasztaljuk, hogy nem lehet eleget beszélni erről a témáról. Így ebben a bejegyzésben szeretném felhívni a figyelmed öt egyszerű eszközre, melyek segítségével drasztikusan javíthatod a kampányaid eredményességét.

Miért olvasd el ezt a bejegyzést?

Az online térben minden mindennel összefügg, ezért hiába állítod be a világ legjobb Google Ads kampányát, ha a landing page – ahova hirdetéseidből a látogatókat elvezeted- nem releváns a felhasználóknak, vagy egyszerűen csak nem megfelelő a felépítése, működése.

Íme az 5+1 tipp, melyekkel akár már holnaptól jobb eredményeket fognak hozni a hirdetéseid.

#1 Egyszerűsíts – Egy konkrét üzenet és egy ajánlat

A cél az, hogy az oldalad legyen kellően releváns és érthető, mind a felhasználók, mind a Google számára. – Szólítson meg egy konkrét közönséget, akik egy bizonyos dolgot keresnek.

Ne mindenkinek akarj mindent eladni. Ne csak a hirdetéseidet célozd hajszálpontosan, a landing oldalad is a konkrét ajánlatról szóljon.

Képzeld el, hogy a “piros kabát” kifejezésre kereső felhasználó látta a piros kabátról szóló hirdetésed, de a honlapon egy kabátok kategória oldalra érkezik. Itt már lényegesen romlik az esélyed, hogy sikeres vásárlás legyen az oldallátogatásból.

Beszélj a piros kabátról, mutasd meg, hogyan teszi ez jobbá a vevőd életét. Ez a lépés növelni fogja a hirdetéseidből származó vásárlások számát, hiszen a megfelelő embert a megfelelő üzenetettel tudod elérni.

#2 Előnyöket mutasd be, ne a tulajdonságokat

Gyűjtsd össze a terméked/szolgáltatásod legfontosabb tulajdonságait, majd gondold végig, hogy ezek milyen értéket képviselhetnek a vásárlóid számára. – Ezen a ponton az egyik legerősebb ütőkártyád a vevőid és a piacod alapos ismerete.

Egy alapos Buyer Persona és piackutatás segítségével sok mindent megtudhatsz a célközönségedről, például tudni fogod, hogy milyen problémával küzdenek a hétköznapokban vagy a munkájukban, mi nehezíti meg az életüket.

Ha ezekre a problémákra megoldást tud nyújtani a cuccod, használhatod előnyként.

Ne felejtsd el az előnyöket megmagyarázni, példával alátámasztani. Példák segítségével könnyebben megértik a vevőid, miért lehet fontos számukra az általad kínált megoldás.

Figyelj a hármas szabályra! Ne vidd túlzásba az előnyök felsorakoztatását. A hirdetési szövegek írásakor is figyelni szoktunk arra, hogy a három legfontosabb előnyt emeljük ki, az ennél több érv már magyarázkodásnak érződhet.

#3 A videó az új király!

Arról már gondolom sokat hallottál, hogy 2019-ben a videó a legerősebb eszköz, amivel a lehető legolcsóbban és leghatékonyabban érheted el a közönséged.

Miért? A közösségi oldalak erősen támogatják ezt a formátumot, mert azt szeretnék, hogy a lehető legtöbben használják ezt a formátumot, ezért sokkal alacsonyabb kattintási áron, sokkal nagyobb közönséghez tudod eljuttatni a videós hirdetésed, mint például egy képes hirdetés esetén.

Készíts videót, amiben mondd el, hogy milyen problémára nyújtasz megoldást, hogyan teheted jobbá a vásárlód életét, miért vagy jobb, mint a konkurenciád. A videó segítségedre lesz, hogy felkeltsd azok figyelmét is a ajánlatodra, akik nem szeretnek olvasni.

#4 Egyértelmű CTA (Call to action)

Legyen egyértelmű a vevőd számára, hogy mit vársz tőle, mit kell tennie ahhoz, hogy hozzájusson a megoldáshoz. A CTA lehet egyedi, nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki beszédes akcióra ösztönzést.

Írj olyan szöveget a gombra, ami leírja, hogy mi fog történni, ha megnyomja a gombot. Például: “Letöltöm ezt a tanulmányt!”

#5 Használj vásárlói véleményeket az oldaladon

Rövid, gyorsan elolvasható vélemények kifejezetten fontosak a döntés meghozatalakor Ahogy azt már egy korábbi bejegyzésünkben is írtuk, amikor vásárlás előtt áll a vevőd el kell nyerned a bizalmát, meg kell válaszolnod a lehető legtöbb kérdőjelet a fejében.

A weboldaladon a legerősebb eszközöd a vásárlói vélemények szerepeltetése.

Az igazán telitalálat, ha az elégedett vásárlóidat meginterjúvolod egy videóban, vagy a véleményük mellé kérsz egy fényképet is, ezzel is növelve a hitelességet.

Egy jó ügyfélvéleménynek legalább az alábbiakat tartalmaznia kell: legyen releváns, tehát arról a termékről/szolgáltatásról szóljon, ahol a véleményt feltünteted és derüljön ki, hogy mi volt a vevő problémája, hogyan segített neki a cuccod.

+ 1 Tipp:

Az oldalbetöltési sebesség folyamatosan visszatérő probléma a munkánk során. Fontos, hogy ellenőrizd le az oldalad betöltési sebességét, különösen mobilra. A Google fokozottan figyeli a mobilos felhasználhatóságot és “bünteti” a lassan betöltődő oldalakat. Kerüld el a drága kattintási árakat!

Számos eszköz létezik az oldalad elemzésére, a két legegyszerűbb megoldást mutatom most meg, amelyek segítségével Te is azonnal letudod tesztelni az oldalad: Google PageSpeed Insights: Ez az eszköz pontozza a honlapod asztali és mobilos betöltési sebességét és javaslatokat ad az oldalad optimalizálására, így támpontokat kapsz, hogy az oldaladon mit szükséges javítanod.

Több információhoz is hozzájuthatsz, a Fejlesztői eszközök segítségével. A honlapodon állva nyomd meg az F12 gombot és a fejlesztői eszközök menüjében keresd meg az Audits menüpontot. Itt részletes elemzést kaphatsz a honlapod mobilos és asztali nézetéről.

Remélem, segítségedre lesz ez a néhány egyszerű, mégis hatékony megoldás, hogy jobban megtérülő kampányokat futtathass a jövőben. Ha szeretnél további stratégiai, esetleg technikai megoldásokra javaslatot kapni landing oldalaiddal kapcsolatban, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Az egyik legerősebb és legeredményesebb hirdetési típus az utóbbi években a Google Shopping. Rengeteg lehetőség van még mindig benne és a hirdetők nagy része nem aknázza ki ezeket. Nem sok idő- és ...

Elolvasom
Konferencia beszámoló – Global Mastermind 2015

Konferencia beszámoló – Global Mastermind 2015

A lényeg: 5 nagyon ütős gondolatot hoztam neked külföldről, szerintem tényleg érdemes elolvasnod ezt a rövid beszámolót! (Szerk: végül írtam egy bónusz sztorit is, amit összekapcsoltam egy tippelős játékkal, ha van kedved csatlakozz a játékhoz!) Szeptember elején Tóth Balázs kollégámmal Londonban jártunk, a 3 napos Global Mastermind konferencián. A fellépők...

Elolvasom
Hazai példa – Szűkítsd a célcsoportod és kinyílik előtted a piac

Hazai példa – Szűkítsd a célcsoportod és kinyílik előtted a piac

Szinte minden marketinges anyagban olvashatsz arról (mi is írtunk már a témáról), hogy a célcsoport szűkítésével valójában növelni tudod az elérést, a célcsoport elkötelezettségét, és a bevételed. Ezt sokan nehezen lépik meg, hiszen első látásra nem logikus, hogy szűkíted a célcsoportot, tehát kevesebb emberhez szólsz, mégis több vásárlód lesz, jobb...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob