Hazai példa – Szűkítsd a célcsoportod és kinyílik előtted a piac

Szinte minden marketinges anyagban olvashatsz arról (mi is írtunk már a témáról), hogy a célcsoport szűkítésével valójában növelni tudod az elérést, a célcsoport elkötelezettségét, és a bevételed.

Ezt sokan nehezen lépik meg, hiszen első látásra nem logikus, hogy szűkíted a célcsoportot, tehát kevesebb emberhez szólsz, mégis több vásárlód lesz, jobb eredményeket érsz el bevételben.

A bejegyzésben bemutatok egy példát, amire a napokban figyeltem fel, és jól példázza a jelenséget. A célcsoport szűkítésével sokkal nagyobb követőbázist, közönséget lehet építeni, és ha ügyes vagy, akkor ez a bevételeiden is meg fog látszódni.

Ne akarj mindenkihez szólni

Ez azért nehéz, mert bízol, hiszel benne, hogy a cuccod mindenki számára hasznos, értékes. És ez lehet, tényleg így van. Ezért szeretnél mindenkihez szólni, mindenkinek értékesíteni a terméked, szolgáltatásod.

Például bárkit megkérdezel, aki szeret futni, hogy melyik a legnépszerűbb, általa ismert futós magazin, akkor azt fogja mondani, hogy a Runner’s World magazin.

Ez a legismertebb, mert minden futónak szól. Mindegy, hogy kezdő futó,
haladó vagy élsportoló. Mindegy, hogy fogyni szeretne a futás segítségével,
vagy maratont futni Bostonban, esetleg egyszerűen csak szeret futni.

A magazin számára mindenki potenciális célközönség, aki futócipő közelébe merészkedik. Tehát az üzenete, kommunikációja is általános, mert a lehető legtöbb futót szeretné elérni.

Ahogy a képen látod, Facebook-on jelenleg 27.000 követővel rendelkezik a magyarországi Runner’s World magazin.

Szűkítsd a célcsoportod és kinyílik előtted a piac

Azáltal, hogy szűkíted a célcsoportod, már nem kell általánosságban beszélned, kommunikálnod a célközönséged felé. Sokkal relevánsabban, sokkal pontosabban tudod megfogalmazni és eljuttatni az üzeneted.

Ez azt fogja eredményezni, hogy sokkal inkább magáénak érzi a felhasználó az üzeneted, ha épp megoldást keres a problémájára. Így fordulhat elő pusztán azzal, hogy nem minden futónak szeretnéd megragadni a figyelmét, hanem csak a női futókét, hogy a Futásról Nőknek követőbázisa jelenleg 36.000 fő Facebook-on.

Azzal, hogy szűkítették a célcsoportot, sokkal relevánsabbak az üzeneteik, a blogon megjelenő bejegyzéseik, stb. Egy nő, aki szeret futni, vagy épp csak fontolgatja a futás lehetőségét, sokkal inkább érzi magáénak a Futásról Nőknek tartalmait, és ezen keresztül szolgáltatásait, termékeit, mint az általánosabb üzenettel rendelkező Runner’s World Magazinét.

Egyszerűen jobban betalál az üzenet, ha releváns, jobban elköteleződik a felhasználó. De további előnyei is vannak számodra, ha szűkíted a célcsoportod.

A célcsoport szűkítésének további hatásai

Ha nem akarsz mindenkit elérni, akkor az a hirdetési költségeiden is meg fog látszani. Képzeld el, mennyi pénzbe kerül elérni mindenkit, aki érdeklődik a futás iránt.

Majd gondolj bele, mennyibe kerül, ha például csak a női futókat szeretnéd elérni. Vagy elrugaszkodva a fent említett példától, ha olyan hölgyeket szeretnél elérni, akik nagyvárosban élnek, egyedülállók, magas jövedelemmel rendelkeznek, és rendszeresen látogatják a legdrágább fitness termeket.

Ha a fent említettek alapján fogalmazod meg az üzeneted, vállalkozásod,
céged arculatát, terméked, szolgáltatásod pozicionálását ezek alapján végzed, akkor a célcsoport azt fogja érezni, hogy neki teremtett téged a sors.

Összefoglalás

Szörnyen nehéz meglépni, hogy azt tudd mondani: nem akarok mindenkinek értékesíteni. Mert az általános elképzelés az, hogy egy nagy tortából akar mindenki egy kis szeletet megszerezni.

A fent említett célcsoport szűkítés pedig azt képviseli, hogy egy kisebb tortából akarunk egy nagyobb szeletet elhozni.

Természetesen elég kevés ‘bizonyítékul’ szolgál egy-egy cég sikerességét, profitját tekintve, hogy mekkora követőbázissal rendelkezik Facebook-on. A bejegyzéssel nem az volt a célom, hogy győztest hirdessek,
melyik cég üzletpolitikája sikeresebb, melyik cég marketingesei ügyesebbek.
Ebből nem lehet, nem is érdemes ilyen következtetéseket levonni.

Sokan tudjuk már, hogy a követők száma helyett az elkötelezettség, interakció sokkal értékesebb mutató. Viszont nagyon jó példa a fent említett eset, hogyan lehet a célcsoport szűkítésével nagyobb, relevánsabb,
elkötelezettebb közönséget építeni.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Vállalkozóból Vállalkozás Podcast – epizódok (linkekkel + lejátszóval)

Vállalkozóból Vállalkozás Podcast – epizódok (linkekkel + lejátszóval)

Ez a bejegyzés azért született, hogy a Vállalkozóból Vállalkozás Podcast minden részét egy helyen megtaláld linkekkel, vagy akár innen közvetlenül lejátszható verzióban.

Elolvasom
Így támogatja az értékesítést weboldalad 2 legeldugottabb pontja

Így támogatja az értékesítést weboldalad 2 legeldugottabb pontja

Weboldalad két legeldugottabb pontja fontos szerepet tölthet be a vásárlási folyamatban. Az Általános szerződési feltételek (továbbiakban ÁSZF) és az Adatkezelési tájékoztató általában a weboldalak...

Elolvasom
A Facebook hirdetési szövegek ideális hossza

A Facebook hirdetési szövegek ideális hossza

Mikor Facebookon hirdetsz több száz, több ezer másik hirdetővel versenyzel a felhasználók figyelméért. Ez a figyelem limitált, így keményen meg kell dolgoznod azért, hogy a te üzeneted ragadja meg a felhasználó figyelmét. És ebben nagy szerepe van hirdetéseid szöveges tartalmának. Ez a bejegyzés arról szól, hogy milyen hosszúságúnak kell lennie...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob