Futnak AdWords Keresési és Display kampányaid, több ezer felhasználónak hirdetsz egyszerre. Ezek a felhasználók különböző paraméterekkel rendelkeznek, melyek befolyással lesznek vásárlási szándékukra, a vásárlás előtti döntéshozatalukra.
Lesznek olyan felhasználók, akik valami okból kifolyólag szívesebben vásárolnak tőled. Például azért, mert olyan eszközt használnak mindannyian, mellyel könnyű vásárolni a webshopodban.
Ezzel szemben lesznek olyan felhasználók, akiket hiába érsz el ugyanazzal az üzenettel, mint a fent említett felhasználókat, technikai okok miatt, vagy más okból kifolyólag nem fognak vásárolni tőled. Előfordulhat, hogy olyan eszközről nyitják meg a hirdetésed, melyen szétesik a weboldalad, vagy eltűnnek a gombok, stb. Ez bizalmatlanságra adhat okot, kényelmetlenné válik a felhasználónak, és 3 másodperc múlva a konkurensednél keresi ugyanazt a terméket, szolgáltatást.
További példa
Mutatok egy másik példát is, nehogy elvegyem a kedved az Adwords hirdetésektől. :) Somogy megyében Joli néni rendelt tőled 1 üveg kovászos uborkát. Kattintott a hirdetésedre, miközben az ‘onokákkal’ beszélgetett Skype-on.
Az egész falut telekürtölte, hogy valami budapesti cégtől rendelt 5 liter kovászos uborkát és mennyire csodálatos volt. A falu népe vadul elkezdett keresgélni interneten ezzel a kifejezéssel: “kovászos uborka Budapesten”.
Mivel te hirdetsz erre a kulcsszóra, ezért rád fognak találni. Ha a konkurensed is hirdet erre, akkor lesz, aki őt fogja megtalálni. Mit fogsz te az egészből érzékelni? Azt, hogy nagy arányban vásárolják a termékedet Somogy megyében. A kiváltó okot nem ismered.
Ezért számodra a legelőnyösebb az lenne, ha a Somogy megyében élő felhasználók a te hirdetéseddel találkozzanak elsőként, amikor beírják a keresőbe, hogy “kovászos uborka Budapesten”, és ne a konkurenciád hirdetéseivel.
Ajánlatkorrekció használata
Van egy jó hírem. Neked nem kell tudnod se Joli néniről, se a további okokról, hogy miért vásárolnak tőled, avagy miért nem. Egyszerűen figyelned kell, hogy
- milyen eszközről
- mikor
- hol
- kor és nem szerint milyen felhasználók
hajtanak végre konverziót és mennyibe kerül neked 1 ilyen konverzió.
Ha ezt meghatároztad és látod, hogy bizonyos eszközt használók nagyobb arányban hajtanak végre konverziót, akkor emeld meg a licitet,
hogy őket elérd a konkurenseid előtt. Ha azt látod, hogy bizonyos földrajzi területekről egyáltalán nem jön, vagy csak nagyon drágán jön konverzió,
akkor ott csökkentsd a licit összegét.
Ajánlatkorrekció beállítása az eszközökre
Keresési hálózaton lehetőséged van arra, hogy földrajzi célzás szerint, demográfiai adatok szerint (kor, nem), eszközök szerint, hirdetésütemezés szerint ajánlatkorrekciót hajts végre.
Display hálózaton ugyanezek a lehetőségeid vannak, ráadásul a legnépszerűbb tartalomra is tudsz beállítani ajánlatkorrekciót (csak növelni lehet).
Összegzés
Növeld a hatékonyságod, a hirdetéseid megtérülését azzal, hogy megállapítod, milyen kondíciókkal rendelkező felhasználók hajtanak végre konverziót neked megfelelő költségért.
Ezáltal csökkenteni tudod a hirdetési költségeidet és oda tudsz erőforrást átcsoportosítani, ahol eredményeket érsz el. Számodra ez kevés energiabefektetéssel jár, hiszen könnyen meg tudod állapítani, hogy milyen áron jönnek a konverziók. Utána már csak korrigálnod kell a liciteket és időnként felülvizsgálni.
Ha úgy gondolod, hogy szükséged lenne további segítségre, lehetőséget biztosítunk személyes találkozóra csapatunkkal. A konzultáció részleteit itt találod.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)