A szuperpozícionált hirdetések – Adwords remarketing

Nem is igazán nevezhető már újnak az Adwords egyik “legújabb” megoldása, az Adwords remarketing, mégis azt gondolom, hogy a legtöbb olvasó számára ez bizony az újdonság erejével fog hatni. A tapasztalatom az, hogy szinte senki nem ismeri ezt a lehetőséget, aminek talán az az oka, hogy a szokásos Adwords megoldások egyszerűségéhez képest maga a koncepció, és a megvalósítás is valamivel bonyolultabb. (Nem bonyolult, de bonyolultabb.)

Adva van az Adwords display hálózata, ahol nagyon jól el lehet érni a célközönséget mindenféle hirdetéssel. Megcélozhatunk érdeklődési kör szerinti csoportokat az alapján, hogy feltehetően milyen tartalmú honlapokat látogatnak, illetve direktben hirdethetünk bizonyos honlapokon, és akár a kettő kombinációját is használhatjuk.

Az Adwords remarketing egy újabb célzási szempontot hoz be a képbe, mégpedig azt, hogy kik látogatták meg korábban a hirdető honlapját, vagy annak bizonyos részeit. Az Adwords remarketing funkció bevezetése óta lehetőségem van tehát arra, hogy külön hirdetéseket jelenítsek meg a display hálózaton azoknak, akik pl. feliratkoztak a 16 napos Adwords kiképzés nevű hírlevelünkre.

Az Adwords remarketing működése

A könyves webshop hirdetheti a többi (pl. újonnan megjelent) Coelho könyvet azoknak, akik korábban Coelho könyvet vásároltak, netán csak nézegettek. Vagy az utazási iroda hirdethet azoknak a 2011-es síszezonban, akik 2010-ben egyszer már nézelődtek náluk sí ügyben. Vagy a műszaki webshop kínálhat kiegészítőket (pl. egeret) azoknak, akik náluk nemrég vásároltak laptopot.

A lehetőségeknek tehát csak a fantázia szabhat határt, no meg az, hogy minimum 500 fős (megj.: közben ez lecsökkent 100-ra) csoport kell ahhoz, hogy el lehessen kezdeni hirdetni nekik. A dolog technikai oldala igazából nem bonyolult, az Adwords konverziókövetéshez hasonló beállításokat igényel.

Létre lehet hozni az Adwords szóhasználatával “közönségeket”, akiket úgy tudunk körülírni, hogy “egy időintervallumon belül látták a honlapunk bizonyos oldalát vagy oldalait”, és majd ezt a közönséget tudjuk célozni hirdetésekkel. Egy külön közönség például ez: azok, akik látták a honlapunk Adwords témájú oldalait az utóbbi 120 napban. Azt, hogy kik látták az oldalakat, egy mérőkóddal regisztrálja a Google, a mérőkódot nekem kell elhelyeznem a megfelelő oldalakon (innen a hasonlóság a konverziókövetéshez). A későbbiekben a “megjelölt” felhasználóknak az Adwords szolgáltatásainkkal kapcsolatos hirdetéseket tudok megjeleníteni a display hálózaton függetlenül attól, hogy ők éppen milyen tartalmakat böngésznek.

Az említett 500 100 fős limit elérése előtt nem lehet még hirdetni, ez nagyon kis forgalmú honlapokon okozhat problémát. A közönség funkciót a vezérlőpulton éri el, a meglévő és aktív közönségeket pedig a kampányok és/vagy hirdetéscsoportok szintjén lehet megcélozni, de előbb be kell kapcsolni ezt a nézetet.

A közönségekkel kapcsolatos funkciók elérése

A közönség célzásával kapcsolatos panel bekapcsolása

Véleményem szerint óriási lehetőségek vannak a remarketingben, ezért is csodálkozom, hogy látszólag nagyon kevesen használják, pedig kis túlzással minden cég tudná valamire használni (persze azért fontos az 500 100-as limit).

Ha szeretne ténylegesen is profitálni a dologból, akkor jöjjön el egy Adwords konzultációra, egy Adwords alapszintű rendezvényünkre, vagy ha csak néhány apróságot kérdezne, akkor tegye meg itt, a hozzászólások között!

Ha tetszett az írás, kérem nyomja meg a “Tetszik” gombot az írás alatt!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A promóciók pszichológiája

A promóciók pszichológiája

A vásárlók két ajánlat közül sokszor nem azt választják, amelyik számukra kedvezőbb lenne. Ennek pszichológiai okai vannak. Ha ismered ezeket az okokat, akkor olyan promóciókkal fogsz tudni előálln...

Elolvasom
Az első kiküldött e-mailedben ez mindenképp legyen benne

Az első kiküldött e-mailedben ez mindenképp legyen benne

Az első kiküldött e-mailedben gondoskodnod kell arról, hogy a későbbiekben is megkapják üzeneteidet a feliratkozók. Sok tényező játszik szerepet abban, hogy az e-mailed ne a spam mappában landoljon. Ebben a bejegyzésben kifejezetten egy tényezőt mutatok be, mellyel elérheted, hogy biztosan az elsődleges fiókban landoljanak a kiküldött e-mailjeid. Egyszerűen kérd meg...

Elolvasom
Egyensúly a keresőoptimalizálásban

Egyensúly a keresőoptimalizálásban

Az élet számos dolgában fontos, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt. Ebből a szempontból a keresőoptimalizálás sem kivétel, még akkor sem, ha az "az élet dolgai" közé az átlagember nem sorolja oda...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob