A Google nemzetközi fórumán elindult egy cikksorozat, ami bevallom nagyon megtetszett, ezért megpróbálom átültetni magyarra, kicsit “klikkmarketingesítve”, de nagyjából követve azokat a tippeket, amiket a Google fontosnak tart – talán nem hibázhatok nagyot. :)
Nézzük az első tippet!
#1: Milyen kereséseknél jelennek meg a hirdetései a Googleben?
Ha használja a különféle illesztési típusokat a kulcsszavak megadásánál, akkor rengeteg olyan keresésnél (azaz olyan kulcsszavakra) megjelenhet a hirdetése, amire igazából nem is licitált, nem is vette fel konkrétan kulcsszónak.
Az Adwordsben szerencsére van egy jelentés, amivel elemezni lehet ezeket a kulcsszavakat, pontosabban ezeknek a kulcsszavaknak a jelentős részét. A funkció neve: keresési kifejezések.
A jelentést így tudja előhívni:
- Lépjen a Kulcsszavak fülre!
- Kattintson a Részletek gombra!
- Válassza ki a Keresési kifejezések résznél a Kiválasztott vagy a Mind opciót!
Ha nem szeretné az összes kulcsszót vizsgálni, csak egyet vagy néhányat, akkor a jelölőnégyzetek bepipálásával kiválaszthatja ezeket, és a Kiválasztott opcióval csak ezeknek a kulcsszavaknak az elemzését tudja elindítani.
Miért fontos a keresési kifejezések elemzése?
Két alapvető haszna van ezeknek az információknak: találhatunk “nem tetsző” kifejezéseket, illetve olyanokat, amikre figyelni kellene.
1. Ha még nem foglalkozott korábban ezzel a funkcióval, akkor meglepve tapasztalja majd, hogy mennyi irreleváns, teljesen felesleges, már-már káros kulcsszóra jelennek meg a hirdetései. Azt szoktam mondani, hogy ez két esetben rossz: ha végül rákattintanak a hirdetésre, vagy ha nem kattintanak rá. :) Ha rákattintanak, akkor felesleges költség keletkezik, ha nem, akkor romlik az átkattintási arány, ami végül minőségi pont romláshoz, és kattintási ár növekedéshez vezet.
A problémát úgy lehet megoldani, hogy felveszi kizáró kulcsszónak azokat a szavakat, amiket blokkolni szeretne. Ha például drága, minőségi műszaki cikkeket árul, akkor az “olcsó hifi webshop” keresés nem igazán előnyös Önnek. Az “olcsó” szó felvétele kizáró kulcsszónak megakadályozza majd, hogy a jövőben is megjelenjen a hirdetése ilyen esetekben.
2. Persze láthat olyan kifejezéseket is a listán, amik kifejezetten érdeklik, és ezért szeretne rájuk aktívabban hirdetni. Ez esetben értelemszerűen fel kell vennie kulcsszónak, akár egy új hirdetéscsoportban, mert így kedve szerint licitálhat majd erre a kulcsszóra is.