Adwords villámtippek – #1 Figyelje mik a tényleges keresések!

A Google nemzetközi fórumán elindult egy cikksorozat, ami bevallom nagyon megtetszett, ezért megpróbálom átültetni magyarra, kicsit “klikkmarketingesítve”, de nagyjából követve azokat a tippeket, amiket a Google fontosnak tart – talán nem hibázhatok nagyot. :)

Nézzük az első tippet!

#1: Milyen kereséseknél jelennek meg a hirdetései a Googleben?

Ha használja a különféle illesztési típusokat a kulcsszavak megadásánál, akkor rengeteg olyan keresésnél (azaz olyan kulcsszavakra) megjelenhet a hirdetése, amire igazából nem is licitált, nem is vette fel konkrétan kulcsszónak.

Az Adwordsben szerencsére van egy jelentés, amivel elemezni lehet ezeket a kulcsszavakat, pontosabban ezeknek a kulcsszavaknak a jelentős részét. A funkció neve: keresési kifejezések.

A jelentést így tudja előhívni:

  • Lépjen a Kulcsszavak fülre!
  • Kattintson a Részletek gombra!
  • Válassza ki a Keresési kifejezések résznél a Kiválasztott vagy a Mind opciót!

Ha nem szeretné az összes kulcsszót vizsgálni, csak egyet vagy néhányat, akkor a jelölőnégyzetek bepipálásával kiválaszthatja ezeket, és a Kiválasztott opcióval csak ezeknek a kulcsszavaknak az elemzését tudja elindítani.

Miért fontos a keresési kifejezések elemzése?

Két alapvető haszna van ezeknek az információknak: találhatunk “nem tetsző” kifejezéseket, illetve olyanokat, amikre figyelni kellene.

1. Ha még nem foglalkozott korábban ezzel a funkcióval, akkor meglepve tapasztalja majd, hogy mennyi irreleváns, teljesen felesleges, már-már káros kulcsszóra jelennek meg a hirdetései. Azt szoktam mondani, hogy ez két esetben rossz: ha végül rákattintanak a hirdetésre, vagy ha nem kattintanak rá. :) Ha rákattintanak, akkor felesleges költség keletkezik, ha nem, akkor romlik az átkattintási arány, ami végül minőségi pont romláshoz, és kattintási ár növekedéshez vezet.

A problémát úgy lehet megoldani, hogy felveszi kizáró kulcsszónak azokat a szavakat, amiket blokkolni szeretne. Ha például drága, minőségi műszaki cikkeket árul, akkor az “olcsó hifi webshop” keresés nem igazán előnyös Önnek. Az “olcsó” szó felvétele kizáró kulcsszónak megakadályozza majd, hogy a jövőben is megjelenjen a hirdetése ilyen esetekben.

2. Persze láthat olyan kifejezéseket is a listán, amik kifejezetten érdeklik, és ezért szeretne rájuk aktívabban hirdetni. Ez esetben értelemszerűen fel kell vennie kulcsszónak, akár egy új hirdetéscsoportban, mert így kedve szerint licitálhat majd erre a kulcsszóra is.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Lead gondozás – Adj annyi értéket, amennyit csak a sávszélesség elbír

Lead gondozás – Adj annyi értéket, amennyit csak a sávszélesség elbír

Ha már eljutottál odáig, hogy szükséges úgynevezett leadeket gyűjtened, akkor egy fontos lépést megtettél. Viszont abban az esetben, ha itt megállt a folyamatod, akkor semmivel sem vagy előrébb, mint a lead gyűjtés előtt. Leadnek nevezzük azokat a felhasználókat, akik elérhetőségükkel fizettek neked azért, hogy egy értékes, ingyenes tartalmadhoz (csalidhoz, lead...

Elolvasom
GDPR – Igen, téged is érint a változás

GDPR – Igen, téged is érint a változás

A GDPR (General Data Protection Regulation) a személyes adatok védelméről szóló rendelet, mely 2018. május 25-én lép életbe Magyarországon is. Miért jó ez neked és mire kell felkészülnöd ezzel kapcsolatban? Ebben a blogbejegyzésben bemutatom, milyen előkészületeket kell megtenned annak érdekében, hogy megfelelj az Európai Parlament és az Európai Unió Tanács...

Elolvasom
Ha kizárólag az új vevőkre koncentrálsz, akkor tövig nyomod a gázt a szakadék felé!

Ha kizárólag az új vevőkre koncentrálsz, akkor tövig nyomod a gázt a szakadék felé!

A versenyt az nyeri, aki többet tud költeni egy új vevő megszerzésére. Pontosan ezért kell megértened, hogy a "nagy pénz" nem az új vevők megszerzésében van, hanem csak ott kezdődik. A marketingben...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob