A Google Adwords hirdetések egyik nagyon nagy előnye, hogy egyik napról másikra be lehet őket indítani, le lehet őket állítani, és persze módosítani is lehet őket bármikor.
Van egy jó mondás, valahogy így szól (legalábbis a lényege mindenképp ez): “minden probléma egyben lehetőség is”. Sajnos ez megfordítva és kissé átalakítva is igaz, vagyis minden lehetőséggel lehet akár rosszul, vagy nem elég jól élni. Mai példám éppen egy ilyen Adwords hirdetésről szól.
Nagyszerű lehetőség bármilyen időszakos akció vagy kedvezmény hirdetésére az Adwords, mert gyorsan be lehet indítani a hirdetéseket, és ahogy lejárt az akció, azonnal le lehet állítani – vagy csak kivenni belőle az akcióra vonatkozó utalást.
Igen, nem tévedés: ma, amikor ezt a bejegyzést írom már javában elmúlt június 14., majdnem másfél hónappal…
Ez három alapvető hibát jelent:
- A hirdetés nyilvánvalóan “elévült” információt tartalmaz, ezért épp ellenkező hatást vált ki, mint szerették volna.
- Az akcióról szóló rész elveszi más értékes információ közlésének lehetőségét.
- A hirdetőre nem vet épp jó fényt, hogy ennyire figyelmetlen / gondatlan.
Az első két pont valószínűleg közvetlen kárt is okoz a kevesebb átkattintásból adódóan, míg az utolsó “csak” presztízs kérdés.
Nemrég írtam arról, hogy mitől lehet jobb egy Adwords kampány, amiben azt hiszem nem tettem említést a hirdetések naprakészen tartásáról, pedig megtehettem volna ezek szerint. :)