Ebben a bejegyzésben bemutatom, hol találhatod a fent említett lehetőséget, viszont érdemes helyén kezelni a jelenséget, nem ezzel az apró trükkel fogsz nagyobb piaci részesedést szakítani.
Így láthatod bármely Facebook oldal hirdetéseit
Ha asztali gépet használsz, menj rá a vizsgálni kívánt Facebook oldalra és a bal oldalon található tabok, menüpontok közül válaszd ki az Adatok és hirdetések lehetőséget!
Ha ez megtörtént, akkor már láthatod is, hogy az adott Facebook oldal jelenleg milyen aktív hirdetésekkel rendelkezik. Ki tudod választani, hogy a magyarországi hirdetéseket listázza ki, vagy globális szinten az összes hirdetést.
Jelen esetben a Klikkmarketing hirdetéseit láthatod, a hirdetések szövegeit és a kreatívokat. Amiket nem fogsz látni, hogy milyen célzás párosul a hirdetésekhez, milyen költségkeret, stb. Tehát a hirdetések technikai részleteiről továbbra sem lesz információd.
Valamilyen szinten következtetni tudsz a versenytársad stratégiájára, amennyiben elegendő hirdetés (minta) áll rendelkezésedre. Például, futtat-e A/B-teszteket, hirdet-e hétvégén, mikor alkalmaz akciókat, milyen akciókkal, nyereményjátékokkal próbál érvényesülni, stb.
Ha eddig is fel voltál iratkozva a versenytárs hírlevelére, követted FB oldalát, akkor így is elég sok információd lehetett a marketing tevékenységéről, viszont nagyon könnyen előfordulhat, hogy olyan hirdetéseket nem láttál, melyek kifejezetten egy szűk célcsoport számára volt dedikálva.
Például vásárlókra célozták a hirdetést vagy olyan felhasználókra, akik rendszeres aktivitást mutatnak a Facebook oldal tartalmai iránt. Gondolom, te nem gyakran osztottad meg, lájkoltad konkurensed Facebook tartalmait.
Amennyiben mobilon szeretnéd ugyanezt megtenni, akkor az alábbi videó szolgálhat segítségedre. Azt fontos megjegyezni, hogy a Facebook a nagyobb mértékű transzparencia miatt vezette be június végén ezt az új funkciót, ezzel próbálva szűrni azokat a káros hirdetéseket, melyek átjutottak a hivatalos FB szűrésen.
A következő képernyőn láthatod, hogy az oldal adatai mellett kiválaszthatod az Aktív hirdetések lehetőséget. Az összes aktív hirdetés megjelenik, melyet a Facebook oldal futtat jelenleg.
Kit érdekel a konkurencia?
Semmiképp sem szeretném azt sugallni a bejegyzésben, hogy nézd meg gyorsan a konkurenseidet és mostantól másold a hirdetéseiket. Ez egy kifejezetten rossz megoldás, mert így nem lesz saját marketing stratégiád, hanem éppen abból fogsz gazdálkodni, amit másoktól ellesel. Ráadásul csak a kreatívokat látod, így nem tudod kontextusba helyezni, hogy az aktuális hirdetés milyen szerepet játszik a versenytárs stratégiájában.
Információszerzésre tökéletes ez a lehetőség, de nem érdemes erre építened a saját online marketing tevékenységedet.
Az viszont rajtad múlik, hogy mit kezdel ezekkel az információkkal. Ami biztos, hogy nem ettől az apró trükktől lesz stratégiád, nem ettől leszel jobb hirdető, vagy nem emiatt fogsz nagyobb piaci részesedést megszerezni a konkurenseid elől.
Ahhoz, hogy stratégiával rendelkezz, lásd az összefüggést folyamataid között, érdemes szakember segítségét igénybe venni. Ha szeretnéd, hogy vállalkozásod marketing tevékenysége, sikere ne az ilyen apró trükkökre épüljön, gyere el hozzánk egy konzultációra, ahol szakértőnk elemzi a piaci helyzeted, folyamataidat, marketing csatornáidat, és konkrét tanácsokkal lát el, hogy felépítsd marketing gépezetedet.