Ebben a bejegyzésben bemutatom, hogy a Google AdWords könyvünkön eszközölt kisebb ráncfelvarrás milyen módon eredményezte az elmúlt év legtöbb könyveladását.
Nem csak akkor alkalmazhatod a bejegyzéseben leírtakat, ha könyved van, átültetheted, átalakíthatod az ötleteket a saját termékedre, szolgáltatásodra. Légy kreatív és adj még több értéket termékeidhez, szolgáltatásaidhoz.
AdWords könyvünk 2. kiadása lassan másfél éve volt már elérhető, így igazán érett egy következő kiadás. Ráadásul az AdWords hirdetéskezelő felülete változott, így szerettük volna, ha a könyvben szereplő képernyőképek is az új felületen mutatják be a könyvben leírtakat.
Természetesen ezt megtehettük volna úgy is, hogy csak a képeket cseréljük, és minden más marad a régiben. De az új tartalomhoz új dizájn is jár, így azoknak a vásárlóknak is feltűnt az újdonság, akik már rendelkeztek a könyv előző kiadásaival.
A könyveladások számai alapvetően jól alakultak, de szerettünk volna egy jelentős mértékű növekedést elérni ezen a téren is.
Tehát adott volt a meglévő termék, tisztáztuk, hogy milyen célokat szeretnénk elérni a frissített könyvvel. És ami talán még fontosabb, hogy az ár változatlan maradt, viszont a hozzáadott érték jelentősen növekedett.
Fontos, hogy a plusz, amit a cuccodhoz adsz, valóban nagy értéket képviseljen. Jelen esetben azon kívül, hogy frissítettük AdWords könyvünk tartalmát (képek, szövegek) és a dizájnt, készítettünk a könyvhöz egy online tréninget, mely segítségével kiegészítjük a könyv tartalmát, továbbá gyakorlatban is bemutatjuk az új AdWords felületet.
Az online felülethez és a videókhoz minden vásárló hozzáférést kap, ráadásul folyamatosan bővítjük, frissítjük a videókat. Nagy előnye ennek a megoldásnak, hogy az AdWords kampányokkal kapcsolatos újdonságokat, változásokat is be tudjuk mutatni az online tréning bővítésével.
Az online videós tréningek olyan bónuszok, melyekkel szinte bárki élhet. Ha könyved van, élő tréninget tartasz, használati tárgyakat árulsz, stb., akkor számodra is alkalmazható ez a megoldás.
Design
Alapvetően a szebb csomagolás, körítés még nem tekinthető hozzáadott értéknek. Ezért nem elégedhettünk meg azzal, hogy lecseréljük a könyv borítóját. Viszont ha te ajándéktárgyakat, virágcsokrokat, kézműves ékszereket értékesítesz, akkor önmagában már a szebb csomagolás is lehet hozzáadott érték.
Akár időszakosan is alkalmazhatod ezt, például minden júniusban megrendelt virágcsokorhoz díszcsomagolás jár ajándékba. Bár ez kicsit messzebb esik attól a termékfejlesztéstől, ráncfelvarrástól, amiről alapvetően ez a bejegyzés szól, de ez is lehet egy opció.
Azáltal, hogy a termék külsejét is frissítettük, olyan korábbi vásárlók is felfigyeltek az új, frissített termékre, akik már rendelkeztek az AdWords könyvünk valamelyik korábbi kiadásával.
Természetesen az online hirdetésekhez használt kreatívokat is frissítettük, az új design került a képekre. A design frissítése után ne felejtsd el lecserélni minden online felületen (banner, hirdetési kreatív, FB Bolt, stb.) a termék, szolgáltatás régi megjelenését az újra.
Ne tudjanak összehasonlítani másokkal
Alapértelmezettként feltételezem, hogy értékes a cuccod, jobbá teszed az emberek életét a termékeddel, szolgáltatásoddal. Viszont ebben az esetben is fontos lehet, hogy a leendő vásárlók ne tudjanak összehasonlítani téged a konkurenseiddel.
Tehát, amikor arra kerül a sor, hogy dönteniük kell például 2 szakkönyv megvásárlása között, akkor arra kell törekedned, hogy ne 2 könyvet (és áraikat) hasonlítsa össze, hanem egy könyvet és egy frissített kiadású könyvet + videós tréninget + folyamatos frissítéseket hasonlítsanak össze.
Te melyiket választanád a kettő közül nagyjából hasonló árfekvés esetében?
Természetesen az utóbbit. Hozzá kell tennem, hogy jelen esetben a Klikkmarketingnek nincs szigorú értelemben vett konkurense AdWords könyvek terén, hiszen az egyetlen hazai AdWords könyvet mi írtuk.
Eredmények
Az alábbi képen láthatod, hogy milyen megnövekedett forgalmat eredményezett, hogy ráncba szedtük, frissítettük a könyvet. Májusban az elmúlt év legtöbb AdWords könyv értékesítést produkáltuk.
Összefoglalás
Szánj rá egy napot és gondolkodj azon, mivel tudnád növelni egy-egy terméked, szolgáltatásod értékét.
Fontos, hogy nem látszat értéknövelésről van szó, nem “okos marketingre” vagy szemfényvesztésre van szüksége, hanem valóban értékes többletet kell adnod a vásárlóknak.
Lehet, ez most plusz, felesleges ráfordításnak tűnik neked, de nézd meg az eredményeinket. És ez csak 1 darab termék. Mi lenne, ha ugyanezt megtennéd 5 termékeddel, szolgáltatásoddal?