A Display hálózati hirdetések beállítása egyszerű, azonban számos célzási lehetőség áll a rendelkezésre és az a tapasztalatom, hogy számos funkciót ezek közül nem használnak ki a felhasználók. Az alábbi öt, kevésbé elterjedt célzással te is új szintre emelheted a kampányaidat.
I. Az elhelyezéseknél ne csak konkrét webhelyeket célozz
Nagyon sokan az elhelyezések esetén csak a számukra releváns weboldalakat állítják be, ami teljesen helyénvaló megoldás, de ennél magasabbra is helyezheted a lécet. A Display hirdetéseidet ugyanis megjelenítheted a Youtube hálózatán, a megcélzott Youtube csatornák videói vagy konkrét videók mellett. Megcélozhatsz továbbá releváns telefonos appokat és alkalmazás kategóriákat is.
Érdemes odafigyelned arra, ha elhelyezésként alkalmazásokhoz kapcsolódó weboldalt veszel fel, a hirdetéseid ebben az esetben is megjelenhetnek az applikációban még akkor is, ha nem állítottad be célnak. A legjobb, ha folyamatosan monitorozod a jelentéseidet, hogy a hirdetésid valóban megjelentek-e a kívánt felületeken.
II. A kulcsszó célzások másképp
Kulcsszavakkal szeretnél célozni? Mielőtt nekilátnál a kulcsszavak összegyűjtésének, érdemes megismerned a beállítási lehetőségeket. Ezeknek a segítségével meghatározhatod, hogy hogyan használja fel a rendszer a kulcsszavaidat:
- Tartalmi célzás: A kulcsszavaidhoz közvetlenül kapcsolódó tartalmakon jeleníti meg a hirdetéseidet. Tehát a Google átnézi a kulcsszavaidat és megpróbálja elhelyezni a hirdetéseidet a számodra releváns webhelyeken.
- Közönség célzás: Olyan felhasználóknak mutatja meg a hirdetéseidet, akik érdeklődnek a termékeid iránt. Olyan weboldalakon, telefonos alkalmazásokban vagy videókban jelenhetsz meg, melyek kapcsolódnak a kulcsszavaidhoz.
Fiókonként eltérő lehet, hogy melyik módszer a nyerő, a releváns kulcsszólistád birtokában készíts hirdetéscsoportokat és nézd meg melyik működik számodra jobban. Akkor fogsz tudni pontos következtetéseket levonni, ha tesztelsz.
Most ismerkedsz a Google Ads hirdetési rendszerével? Akkor az online videótréningünk neked szól!
III. Használd ki a Google segítségét
Ha már több közönséggel próbálkoztál és úgy gondolod, hogy nincs tovább, kifogytál az ötletekből, a Google segítő kezet nyújt. A közönségek szerkesztésekor lehetőséged van az “Ötletek” menüpontban új, egyéni közönségek közül választani. A rendszer ugyanis képes közönségeket készíteni számodra a weboldal látogatóid, a Youtube csatornád, vagy a hozzád hasonló hirdetők közönségei alapján.
Mielőtt elindítanád ezt a Google által automatikusan létrehozott közönséget, érdemes a szegmens előnézetében ellenőrizned, hogy mely kulcsszavakat használta fel a rendszer. Amennyiben mindent rendben találsz, indíthatod a kampányt.
IV. Használj egyéni érdeklődési szegmenseket
Saját magad is létrehozhatsz egyéni szegmenst, mely sokkal jobban illeszkedhet a márkádhoz, mint egy széles körű érdeklődési kör. Ezt több módon is megteheted:
- Érdeklődési kör létrehozása kulcsszavak segítségével.
- Az URL címed által érdeklődési kategóriát hozhatsz létre a webhelyen található tartalmak alapján.
- Weboldal típusokat adhatsz meg, melyek a célközönségedet érdeklik.
- Illetve az általad meghatározott appokat használó embereknek jeleníthetsz meg hirdetéseket.
V. Életesemény célzása
Megcélozhatsz olyan embereket, akiknek az életében valamilyen fontos esemény történt, vagy fog történni. Ilyen esemény lehet például a házasságkötés, költözés, vagy ballagás.
Ezzel a megoldással a Gmail és a Youtube felhasználókat személyre szabott hirdetésekkel célozhatod meg a fontos életeseményeik kapcsán. Például ha ballagási ajándékokkal foglalkozol, a rendszer képes megállapítani, hogy a felhasználó ballagásra készül, így neki meg fogja jeleníteni a ballagási ajándékokról szóló hirdetésedet.
Természetesen ezzel a módszerrel egy nagyon szűk, kis méretű célközönséget fogsz kapni, de a hirdetésed annyira releváns lesz a számukra, hogy nagy eséllyel el fogod érni a célod.
Összefoglalás
Láthatod, hogy sokkal több van a Google Display hálózati hirdetésekben, mint elsőre gondolnánk, pedig csak néhány eszközt mutattam be. Ahogy említettem, folyamatosan tesztelj és ellenőrizd, hogy milyen helyeken és felhasználóknak jelent meg a hirdetésed. Remélem feltudtam kelteni az érdeklődésed a Display hirdetésekkel kapcsolatban és kipróbálod a fenti eszközöket.
Ha magad kezeled a hirdetéseidet, vagy csak most kezdtél bele és további segítségre, javaslatokra lenne szükséged, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra, ahol egy szakértő kollégánk segít neked, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a hirdetéseidből.