Google Display célzások, amiket érdemes kipróbálnod

Azt már valószínűleg tudod, hogy a Google keresésben az emberek akkor keresnek a cégedre, vagy a cuccodra, ha már ismernek. Mi a helyzet azzal a célközönséggel, akik még nem ismernek? Ekkor nagy segítség a Display hálózati hirdetések használata.

A Display hálózati hirdetések beállítása egyszerű, azonban számos célzási lehetőség áll a rendelkezésre és az a tapasztalatom, hogy számos funkciót ezek közül nem használnak ki a felhasználók. Az alábbi öt, kevésbé elterjedt célzással te is új szintre emelheted a kampányaidat.

I. Az elhelyezéseknél ne csak konkrét webhelyeket célozz

Nagyon sokan az elhelyezések esetén csak a számukra releváns weboldalakat állítják be, ami teljesen helyénvaló megoldás, de ennél magasabbra is helyezheted a lécet. A Display hirdetéseidet ugyanis megjelenítheted a Youtube hálózatán, a megcélzott Youtube csatornák videói vagy konkrét videók mellett. Megcélozhatsz továbbá releváns telefonos appokat és alkalmazás kategóriákat is.

Érdemes odafigyelned arra, ha elhelyezésként alkalmazásokhoz kapcsolódó weboldalt veszel fel, a hirdetéseid ebben az esetben is megjelenhetnek az applikációban még akkor is, ha nem állítottad be célnak. A legjobb, ha folyamatosan monitorozod a jelentéseidet, hogy a hirdetésid valóban megjelentek-e a kívánt felületeken.

II. A kulcsszó célzások másképp

Kulcsszavakkal szeretnél célozni? Mielőtt nekilátnál a kulcsszavak összegyűjtésének, érdemes megismerned a beállítási lehetőségeket. Ezeknek a segítségével meghatározhatod, hogy hogyan használja fel a rendszer a kulcsszavaidat:

  • Tartalmi célzás: A kulcsszavaidhoz közvetlenül kapcsolódó tartalmakon jeleníti meg a hirdetéseidet. Tehát a Google átnézi a kulcsszavaidat és megpróbálja elhelyezni a hirdetéseidet a számodra releváns webhelyeken.
  • Közönség célzás: Olyan felhasználóknak mutatja meg a hirdetéseidet, akik érdeklődnek a termékeid iránt. Olyan weboldalakon, telefonos alkalmazásokban vagy videókban jelenhetsz meg, melyek kapcsolódnak a kulcsszavaidhoz.

Fiókonként eltérő lehet, hogy melyik módszer a nyerő, a releváns kulcsszólistád birtokában készíts hirdetéscsoportokat és nézd meg melyik működik számodra jobban. Akkor fogsz tudni pontos következtetéseket levonni, ha tesztelsz.

Most ismerkedsz a Google Ads hirdetési rendszerével? Akkor az online videótréningünk neked szól!

III. Használd ki a Google segítségét

Ha már több közönséggel próbálkoztál és úgy gondolod, hogy nincs tovább, kifogytál az ötletekből, a Google segítő kezet nyújt. A közönségek szerkesztésekor lehetőséged van az “Ötletek” menüpontban új, egyéni közönségek közül választani. A rendszer ugyanis képes közönségeket készíteni számodra a weboldal látogatóid, a Youtube csatornád, vagy a hozzád hasonló hirdetők közönségei alapján.

Mielőtt elindítanád ezt a Google által automatikusan létrehozott közönséget, érdemes a szegmens előnézetében ellenőrizned, hogy mely kulcsszavakat használta fel a rendszer. Amennyiben mindent rendben találsz, indíthatod a kampányt.

IV. Használj egyéni érdeklődési szegmenseket

Saját magad is létrehozhatsz egyéni szegmenst, mely sokkal jobban illeszkedhet a márkádhoz, mint egy széles körű érdeklődési kör. Ezt több módon is megteheted:

  • Érdeklődési kör létrehozása kulcsszavak segítségével.
  • Az URL címed által érdeklődési kategóriát hozhatsz létre a webhelyen található tartalmak alapján.
  • Weboldal típusokat adhatsz meg, melyek a célközönségedet érdeklik.
  • Illetve az általad meghatározott appokat használó embereknek jeleníthetsz meg hirdetéseket.

V. Életesemény célzása

Megcélozhatsz olyan embereket, akiknek az életében valamilyen fontos esemény történt, vagy fog történni. Ilyen esemény lehet például a házasságkötés, költözés, vagy ballagás.

Ezzel a megoldással a Gmail és a Youtube felhasználókat személyre szabott hirdetésekkel célozhatod meg a fontos életeseményeik kapcsán. Például ha ballagási ajándékokkal foglalkozol, a rendszer képes megállapítani, hogy a felhasználó ballagásra készül, így neki meg fogja jeleníteni a ballagási ajándékokról szóló hirdetésedet.

Természetesen ezzel a módszerrel egy nagyon szűk, kis méretű célközönséget fogsz kapni, de a hirdetésed annyira releváns lesz a számukra, hogy nagy eséllyel el fogod érni a célod.

Összefoglalás

Láthatod, hogy sokkal több van a Google Display hálózati hirdetésekben, mint elsőre gondolnánk, pedig csak néhány eszközt mutattam be. Ahogy említettem, folyamatosan tesztelj és ellenőrizd, hogy milyen helyeken és felhasználóknak jelent meg a hirdetésed. Remélem feltudtam kelteni az érdeklődésed a Display hirdetésekkel kapcsolatban és kipróbálod a fenti eszközöket.

Ha magad kezeled a hirdetéseidet, vagy csak most kezdtél bele és további segítségre, javaslatokra lenne szükséged, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra, ahol egy szakértő kollégánk segít neked, hogy a lehető legtöbbet hozd ki a hirdetéseidből.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Google Ads képzés – Hogy érdemes Ads témában tanulni?

Google Ads képzés – Hogy érdemes Ads témában tanulni?

Akár egy cég marketingese vagy (vagy az akarsz majd lenni), akár egy nagyobb cég marketing vezetője, akár egy cégvezető vállalkozó – egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy ne legyél képben a ...

Elolvasom
Így lesz kosárelhagyóból vásárló – A hirdetők 99%-a nem ismeri ezt a módszert

Így lesz kosárelhagyóból vásárló – A hirdetők 99%-a nem ismeri ezt a módszert

Meglehetősen nagy elköteleződést jelent, ha egy felhasználó már látta a sales oldalad, vagy kosárba rakta terméked, szolgáltatásod. Viszont sok esetben valami megakadályozza ezeket a felhasználókat, hogy be is fejezzék a vásárlást. Mit szólnál, ha lehetőséged nyílna megkérdezni azokat a felhasználókat, akik elhagyták a sales oldalad, kosaradat, vagy nem fejezték be...

Elolvasom
A népszerű, organikusan jól terjedő blogbejegyzések termőföldje

A népszerű, organikusan jól terjedő blogbejegyzések termőföldje

Gyakran fejtörést okoz a következő blogbejegyzésed, videós tartalmad témájának meghatározása? Előfordul, hogy maga az ötletelés több időt visz el, mint maga a blogbejegyzés megírása. És sosem lehet...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob