Meglehetősen nagy elköteleződést jelent, ha egy felhasználó már látta a sales oldalad, vagy kosárba rakta terméked, szolgáltatásod. Viszont sok esetben valami megakadályozza ezeket a felhasználókat, hogy be is fejezzék a vásárlást.
Mit szólnál, ha lehetőséged nyílna megkérdezni azokat a felhasználókat, akik elhagyták a sales oldalad, kosaradat, vagy nem fejezték be a vásárlást, hogy mi akadályozta meg őket a sikeres vásárlásban?
Ez egy nagyon jó lehetőség lenne számodra, hogy segíteni tudj a kosárelhagyó felhasználóknak befejezni a vásárlást, és visszajelzést kapnál, hogy milyen részén, területén kellene fejlesztened a vásárlási folyamatodnak, sales oldaladnak, stb. A következő néhány fejezet elolvasása után te is képes leszel erre!
Ebben a blogbejegyzésben a Facebook remarketing és Messenger célhelyű hirdetések termékeny kombinációjáról fogok írni, mely segítségével egyszerűen rákérdezhetsz a kosárelhagyó felhasználóknál, hogy miben tudnál segíteni nekik.
A kosárelhagyók a legforróbb célcsoportod
Egy másik blogbejegyzésben már írtam arról, hogy miért nagyon fontos,
hogy készíts listát azokról a felhasználókról, akik látták a kosár oldalát, vagy a sales oldaladat, viszont nem fejezték be a vásárlást.
Bővebben erről a Ne szalaszd el a ‘legforróbb’ célközönségedet – Kosárelhagyók újracélzása című blogbejegyzésben olvashatsz.
Egy nagyon erős elköteleződés már megtörtént, hogy a céged, vállalkozásod termékét, szolgáltatását megvásárolják, viszont valami megzavarta a folyamatot. Tehát egy nagyon értékes célcsoportról van szó, akiket segítened kell, hogy be tudják fejezni a vásárlást.
Kérdezz rá a problémára
Egyszerűen kérdezd meg, hogy miért nem sikerült befejezni a vásárlást.
Készíts listát azokról, akik látták a sales vagy kosár oldalad, majd remarketing hirdetéssel célozd meg őket.
Ne felejtsd el kizárni azokat, akik megvásárolták a terméket, szolgáltatást.
És itt jön az igazán hatékony módszer. A remarketing hirdetésed egy olyan hirdetés legyen, melynek üzenete arra vonatkozik, hogy miért nem sikerült befejezni a vásárlást és van-e szüksége további segítségre a felhasználónak.
A hirdetésre kattintva ne egy weboldalra navigáld őket, hanem Messenger ablak nyíljon meg, ahol rögtön felvehetik veled a kapcsolatot és megírhatják üzenetben, hogy mi volt a probléma a vásárlási folyamat alatt.
Egészen zseniális, egyszerű és gyors megoldás.
A Messenger célhely beállítása Facebook hirdetéskezelőben
Arra figyelj, hogy hirdetés szinten kell beállítanod, hogy Messenger ablak nyíljon meg a hirdetésre kattintva.
Ne keverd össze azzal a lehetőséggel, hogy hirdetéssorozat szinten jelölöd ki a Messengert az elhelyezési lehetőségeknél, mert az teljesen más célt szolgál.
Az alábbi kampánycélok esetében tudod a Messenger célhelyű hirdetési lehetőséget kiválasztani:
- Aktivitás kampánycél esetében
- Konverzió kampánycél esetében
- Forgalom kampánycél esetében
Ez a hirdetéstípus asztali gépen és mobilon is megjelenik, viszont csak a hírfolyamban.
Összefoglalás
Ha azt látod, hogy a felhasználók eljutnak a sales oldaladra, kosárba raknak terméket, szolgáltatást, viszont nem fejezik be a vásárlást, akkor egyszerűen kérdezd meg őket, hogy mi akadályozta meg őket a sikeres vásárlásban.
Ennél egyszerűbb módja nincs, hogy segíteni tudj a kosárelhagyó felhasználóknak és felderítsd az esetleges hiányosságokat a vásárlási folyamatodban (sales oldal, kosár, stb.).
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)