Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Nem igazán értek az autókhoz, ezért elég nehezen tudom megítélni, hogy melyik lehet a jó, hozzáértő, megbízható szerviz. Gondolom, ugyanilyen nehéz lehet online marketing szakértőt találni, ha nem nagyon értesz hozzá.

Bevallom, én bizonyos értelemben túl hiszékeny vagyok. Ha bizalmat szavazok valakinek, akkor néha szinte kontroll nélkül elhiszem neki, amiket mond.

Nem kell csalónak, vagy rosszindulatúnak lenni ahhoz,
hogy valaki baromira félre tudjon vinni valakit.

Mert ha valaki hisz abban, amit csinál és mond, akkor függetlenül attól, hogy az igaz-e, és hogy az tényleg használható tudás-e, használható és eredményes szolgáltatás-e – nagyon meggyőző lesz. Mivel hisz benne, és meggyőződéssel mondja, csinálja, ajánlja.

Szóval nagyon nehéz helyzetben lehet az, aki nincs igazán otthon egy témában (esetünkben az online marketingben). Különösen akkor van nehéz helyzetben, ha elég sok olyan ember van, aki ugyanazt mondja neki: “én vagyok a legjobb, én vagyok a legügyesebb, én vagyok az embered”.

Semmi kétségem, hogy tényleg mindenki elhiszi magáról,
hogy ő a legjobb, de attól még legjobb csak egy van.

És nagyon jóból sincs olyan sok.

Ezen a három területen kell megfelelni

Ha egy olyan szakértő csapatot keresel, akire rábízhatod a Google és/vagy Facebook hirdetéseidet, akkor annak a csapatnak ezeken a területeken kell helyt állnia:

#1 Hozzáértés mélysége. Vajon az online hirdetések kezelése náluk top prioritás, szívügy, fő fókusz, vagy hívjuk, ahogy akarjuk – vagy csak egy mellékes terület, amiért szintén el tudnak kérni pénzt? Mióta foglalkoznak a témával? Felbukkant egy ügyfél jelölt, és “miért ne vállalnák el”, vagy mondjuk évek, vagy lassan szinte évtizedek óta szakértői a témának?

#2 Transzparencia (átláthatóság). Mekkora betekintést adnak a munkájukba? Adnak egyáltalán hozzáférést a fiókokhoz? Vagy azzal akarnak (később) tárgyalási pozícióhoz jutni, hogy nem látod, mi történik a fiókban, és ha másik szakértőhöz mennél, akkor oda sem adnák a saját fiókodat? A tudásuk alapja a titokzatosság, vagy nyíltan meg merik mutatni, hogy mit csinálnak?

#3 Az irányítás lehetősége. Ők akarnak mindent meghatározni (még a te céljaidat is), vagy együttműködésben gondolkoznak? Vannak olyan magabiztosak, hogy a beállítások egy részét akár átengedik a megrendelőnek, ha ez tűnik a logikusnak (és persze, ha az ügyfélnek is ez a jó, és ezt akarja), vagy mindenképp ők akarnak mindent irányítani, ezzel magukhoz láncolva az ügyfelet?

Ezt a 6 dolgot kérdezd meg a leendő (vagy akár jelenlegi) online hirdetési parteredről:

Hogy kiderítsd, hogy a fenti három terület rendben van-e, az alábbi kérdéseket érdemes feltenni a partnerednek. Már az is beszédes lehet, hogy egyáltalán akarnak-e válaszolni, és hogy mennyire egyenesek, vagy épp kitérőek a válaszok.

#1 Tapasztalat: Hány éve kezeltek Google / Facebook hirdetéseket?

#2 Fókusz: Hány PPC (pay per click – többek között a Google és a Facebook hirdetések összefoglaló elnevezése) szakértő van a cégnél? A munkatársak mekkora része foglalkozik hirdetésekkel? Házon belül történik a hirdetések kezelése, vagy kiszervezitek (egy részét) alvállalkozóknak?

#3 Transzparencia: Hogyan osztjátok meg a fiókot, illetve a fiók adatait velünk?

#4 Minősítések: Hány munkatársatok rendelkezik (és pontosan milyen) hivatalos Google / Facebook / egyéb minősítéssel?

#5 Jelentések: Milyen jelentéseket, milyen adatokat fogtok küldeni, illetve megosztani velünk? Lesz lehetőségem egyedi információkat / jelentéseket kérni?

#6 Hordozhatóság: Ha szakértő céget szeretnék később váltani, vagy házon belül szeretném folytatni a hirdetések kezelését, akkor lesz erre lehetőségem?

#7 Munkamegosztás: Mi van akkor, ha a kampányok kezelésének egy részét továbbra is házon belül szeretnénk megoldani? Erre van lehetőség, és ha van, akkor hogyan?

#8 Túlterhelés: Mi van akkor, ha egyszerre sok dolgot fogunk kérni, vagy a többi ügyfeletek kér egyszerre sok dolgot? Mi biztosítja, hogy mindig lesz ránk időtök?

Összeraktam a kérdéseket egy PDF-be (amin nincs semmi logó vagy egyéb nyoma, hogy mi csináltuk), hogy ha szeretnéd könnyen és gyorsan el tudd küldeni a kérdéseket annak, aki jelenleg kezeli a hirdetéseidet: 8 kérdés, amit érdemes feltenned.

Nálatok rendben van a Google / Facebook téma?

Ha úgy érzed, hogy van még tartalék a céged online marketingjében, akkor nyugodtan töltsd ki a kapcsolatfelvételi űrlapunkat, és beszélgess el az egyik legtapasztaltabb szakértőnkkel arról, miben tudnánk neked segíteni! Ha felteszed Ádámnak ezeket a kérdéseket, nagyon szívesen válaszolni fog rájuk.

Ezeket olvastad már?

5 Adwords tipp az átkattintási arány (CTR) növelésére

5 Adwords tipp az átkattintási arány (CTR) növelésére

Aki hirdetett már Adwords-ben, az pontosan tudja, hogy a CTR (átkattintási arány) az egyik legfontosabb mutató a hirdetések sikeressége kapcsán. Persze nem árt felismerni, hogy önmagában a magas CTR arányok nem jelentenek sikeres hirdetéseket (hiszen ha nem lesz a sok kattintásból vásárlás, ajánlatkérés, hírlevél feliratkozás, akkor nem beszélhetünk sikerről), de...

Elolvasom
Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Úgy robbant be a TikTok, mint a bomba. A felhasználók száma rohamosan növekszik és egyre nagyobb a korosztályi szórás is. Most már nem igaz, hogy ez csak a fiatalok "játszótere", egy idei felmérés ...

Elolvasom
Egyensúly a keresőoptimalizálásban

Egyensúly a keresőoptimalizálásban

Az élet számos dolgában fontos, hogy megtaláljuk a helyes egyensúlyt. Ebből a szempontból a keresőoptimalizálás sem kivétel, még akkor sem, ha az "az élet dolgai" közé az átlagember nem sorolja oda...

Elolvasom