Egy olyan jelenségről szeretnék ma beszélni, aminek a csapdájába néha még én is majdnem belesétálok… pedig gondolhatja, hogy nem most készítem az első Adwords hirdetéseimet! :)
Sok olyan buktató van az Adwords-ben, mint például ez is – ezért sem olyan nagyon könnyű komoly sikereket elérni, ha valaki nem fogja az ember kezét, nem mondja el a tipikus hibákat és buktatókat.
Nem akarom tovább csigázni az érdeklődést: a hiba nem más, mint hogy látszólag elhanyagolható eltéréseket nem veszünk észre, és emiatt akár rossz döntést is hozunk – például egy tesztelés után a következtetések levonásakor.
Mutatok egy példát, amitől remélem világos lesz a dolog – és annak a súlya!
Csak +0.32 százalékpont, de ez valójában +20%!
Ez az egyik ügyfelünk hirdetési csoportjának az állapota az előző 2 hét alapján. Mindig azt tanítom, hogy ne naptári napokban számoljuk egy tesztidőszak hosszát, hanem kattintási- vagy konverziós számokban. A “teszteljünk 2 hétig” helyett tehát jobb a “teszteljünk 200 kattintásig” illetve “teszteljünk 100 konverzióig” hozzáállás. Ezzel most nincs is baj, hiszen hirdetésenként (!) kb. 3000 kattintás, és összesen több, mint 100 konverzió történt.
A példában az átkattintási arány (CTR) különbsége elenyésző, a konverziós arányoké pedig méginkább az – első ránézésre! [b]A konverziók számában ugyanis +20%-ot “hoz”[/b] a második hirdetés, pedig ránézésre csak tizedszázalékokkal tér el – persze ez “jó matekosoknak” nyilvánvaló lehet, de tapasztalatból mondom, hogy úgy általában nem annyira az.
Ennek két következménye van: alacsonyabb lesz egy konverzió költsége (a példában kb. 100 Ft-tal, havi többszáz konverziónál ez nem elhanyagolható), de ami fontosabb, hogy 20%-kal több lesz a konverziók száma (a példában ez értékesítést jelent)!
A példában viszonylag “szerencsés” eset látható, mert nagyon pici a különbség az átkattintási arányokban (CTR). Ugyanakkor ha az első hirdetésnél több százalékkal jobb lenne a CTR (pl. 29.8% helyett 31.5%), akkor kellő rutin hiányában esetleg könnyű lenne olyan döntést hozni, hogy “a konverziós arányok végülis majdnem ugyanolyanok, de sokkal jobb a CTR, maradjunk az első verziónál!”.
Figyeljen a részletekre és az apró eltérésekre is – ezeken nagyon sok múlhat! Ha van kérdés szívesen válaszolok!