Gyakori hirdetői hiba: jelentéktelen eltérések – vagy mégsem?

Egy olyan jelenségről szeretnék ma beszélni, aminek a csapdájába néha még én is majdnem belesétálok… pedig gondolhatja, hogy nem most készítem az első Adwords hirdetéseimet! :)

Sok olyan buktató van az Adwords-ben, mint például ez is – ezért sem olyan nagyon könnyű komoly sikereket elérni, ha valaki nem fogja az ember kezét, nem mondja el a tipikus hibákat és buktatókat.

Nem akarom tovább csigázni az érdeklődést: a hiba nem más, mint hogy látszólag elhanyagolható eltéréseket nem veszünk észre, és emiatt akár rossz döntést is hozunk – például egy tesztelés után a következtetések levonásakor.

Mutatok egy példát, amitől remélem világos lesz a dolog – és annak a súlya!

Csak +0.32 százalékpont, de ez valójában +20%!

Ez az egyik ügyfelünk hirdetési csoportjának az állapota az előző 2 hét alapján. Mindig azt tanítom, hogy ne naptári napokban számoljuk egy tesztidőszak hosszát, hanem kattintási- vagy konverziós számokban. A “teszteljünk 2 hétig” helyett tehát jobb a “teszteljünk 200 kattintásig” illetve “teszteljünk 100 konverzióig” hozzáállás. Ezzel most nincs is baj, hiszen hirdetésenként (!) kb. 3000 kattintás, és összesen több, mint 100 konverzió történt.

A példában az átkattintási arány (CTR) különbsége elenyésző, a konverziós arányoké pedig méginkább az – első ránézésre! [b]A konverziók számában ugyanis +20%-ot “hoz”[/b] a második hirdetés, pedig ránézésre csak tizedszázalékokkal tér el – persze ez “jó matekosoknak” nyilvánvaló lehet, de tapasztalatból mondom, hogy úgy általában nem annyira az.

Ennek két következménye van: alacsonyabb lesz egy konverzió költsége (a példában kb. 100 Ft-tal, havi többszáz konverziónál ez nem elhanyagolható), de ami fontosabb, hogy 20%-kal több lesz a konverziók száma (a példában ez értékesítést jelent)!

A példában viszonylag “szerencsés” eset látható, mert nagyon pici a különbség az átkattintási arányokban (CTR). Ugyanakkor ha az első hirdetésnél több százalékkal jobb lenne a CTR (pl. 29.8% helyett 31.5%), akkor kellő rutin hiányában esetleg könnyű lenne olyan döntést hozni, hogy “a konverziós arányok végülis majdnem ugyanolyanok, de sokkal jobb a CTR, maradjunk az első verziónál!”.

Figyeljen a részletekre és az apró eltérésekre is – ezeken nagyon sok múlhat! Ha van kérdés szívesen válaszolok!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Észrevétlen pénzégető változás az AdWords Display hálózaton

Észrevétlen pénzégető változás az AdWords Display hálózaton

Google AdWords Display kampányok esetében lehetőséged volt eddig egyetlen rekorddal kizárni az összes megjelenést mobilos alkalmázásokban. Azért van szükség erre a lépésre, mert az esetek többségéb...

Elolvasom
A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

Amíg csak abban tudsz gondolkozni, hogy egy betérő vevő éppen most mennyit hagy nálad, illetve hogy a ma elköltött marketing forintok ma megtérülnek-e, addig nem fogsz tudni igazán nagy céget épít...

Elolvasom
Online marketinged 5 kritikusan fontos pillére

Online marketinged 5 kritikusan fontos pillére

Lehet, most is épp online marketinged egy részterületén dolgozol, hogy eredményesebb legyen vállalkozásod, céged. Viszont van ezzel egy probléma. Csak a részfolyamatokra koncentrálsz, és nem látod ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob