Viszont!
Szeptembertől megszűnik az a lehetőség, hogy az “adsenseformobileapps.com” kifejezés segítségével kizárd az összes mobil alkalmazásban történő hirdetésmegjelenést Display hirdetéseid esetén.
Miért jelent ez nagy problémát neked, mint AdWords hirdetőnek, és mit tehetsz azért, hogy ne égesd el a pénzed feleslegesen mobil alkalmazásokban történő megjelenésekkel?
Mi a probléma a mobil alkalmazásokban történő megjelenésekkel?
Érkeznek ugyan kattintások az alkalmazásokból a hirdetésekre, de ezek mögött az esetek kis százalékában áll vásárlói szándék. Például gyerekek játszanak a szülők telefonján valamelyik játékkal, alkalmazással. Már csak poénból is kattintgatják a hirdetéseket.
De akkor is megtörténhet a kattintás, mikor be szeretnék zárni a megjelenő hirdetést. Lefogadom, veled is történt már hasonló, mikor nem sikerült a bezárás ikont eltalálni, ezért a hirdetés landing oldalán találtad magad. Pedig semmilyen vásárlási szándék vagy érdeklődés nem fogalmazódott meg benned a hirdetés tartalmával kapcsolatban.
Sajnos megszűnik az a lehetőség szeptembertől, hogy egyetlen rekord segítségével kizárd az összes mobil alkalmazásban történő megjelenést. Az alábbi bejegyzésben bemutatom, milyen lehetőség áll rendelkezésedre, hogy ki tudd zárni ezeket a pénzégető felületeket a Display kampányod célzásából.
Ha nem zárod ki ezeket a megjelenéseket, akkor nagyjából így fog kinézni a Display hirdetésed megjelenési helyeit ábrázoló menüpont, ha például egy kisegyerek kezébe kerül a szülő mobiltelefonja:
Kép forrása: www.wordstream.com
A képen különféle gyerekeknek szóló alkalmazásokat látsz, ahonnan kattintások érkezhetnek a hirdetésedre.
Display hirdetések megjelenésének ellenőrzése
Ahhoz hogy ellenőrizni tudd a Display hirdetéseid elhelyezését válaszd ki a Display kampányodat, kattints az egyik hirdetéscsoportodra, majd válaszd ki az Elhelyezések opciót, utána pedig a Hirdetések megjelenési helye lehetőséget. Ez megmutatja, hogy hol jelentek meg a Display hirdetéseid.
Így zárd ki a nem kívánatos elhelyezéseket
Ha azt látod, hogy valamelyik weboldalon, alkalmazásban nem éri meg megjelenni, akkor ki tudod zárni egyesével ezeket a platformokat.
Jelöld meg, melyik a kizárandó oldal, alkalmazás, majd utána a szerkesztés lenyíló menüpontból válaszd ki a kizárási lehetőségekből valamelyiket.
Összes mobil alkalmazásban történő megjelenés kizárása néhány kattintással
Az előbb említett kizárási lehetőség meglehetősen időigényes, ezért eddig volt egy remek lehetőség, mellyel néhány kattintás segítségével az összes mobil alkalmazás megjelenést ki tudtad zárni.
Annyit kellett ehhez tenned, hogy a kiválasztott Display kampány esetében a kizárások menüpont alatt beírtad, hogy “adsenseformobileapps.com”. Ezzel kizártad az összes mobil alkalmazásban történő megjelenést.
Továbbá a weboldal kategóriák esetében is kizárhattad a “Death & Tragedy” kategóriát, az “In-Game” elhelyezést, és a GMob Mobile Apps lehetőséget.
Szeptembertől viszont nem tudod kizárni az összes mobil alkalmazásban történő elhelyezést ezzel az egyetlen rekorddal. Tehát tüzetesen meg kell vizsgálni, hogy melyiket szeretnéd kizárni, és egyesével kell ezt megtenned manuálisan.
Ami egyrészt több időt jelent minden Display kampány esetében, másrészt lehetőséget nyit arra, hogy mélyebbre áss a mobil alkalmazásokban történő hirdetésmegjelenésben. Még az is előfordulhat, hogy értékes platformokat találsz a kutakodás közben.
Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy az alkalmazásokban történő megjelenés olcsóbb, mint a weboldalakon, videókban történő megjelenés, szóval egy jó lehetőség, hogy olcsóbban szerezz kattintásokat a megfelelő helyekről.