Ebben a bejegyzésben bemutatom, mire érdemes figyelni, és mit kell mérlegelned, amikor az elkészült tartalmaid terjesztéséhez látsz.
A tartalommarketing fontosságáról már írtunk ebben a bejegyzésben, továbbá arról is írtunk már, milyen módszerekkel tudod terjeszteni a tartalmaidat. Ebben a bejegyzésben viszont a tartalom terjesztésének időrendi sorrendje kap nagy szerepet.
Írtál egy blogbejegyzést, de mihez kezdj vele?
A példa kedvéért tegyük fel, hogy írtál egy bejegyzést a blogodra, és ehhez a bejegyzéshez forgattál egy 10 perces videót, melyet Youtube csatornádra töltöttél fel, majd beágyaztad a videót a blogbejegyzésbe.
Mi lehet a helyes sorrend ebben az esetben, ha rendelkezel egy jól karbantartott email listával, vannak Chatbot feliratkozóid, üzemel egy Youtube csatornád, melyen szintén vannak feliratkozóid, és természetesen rendelkezel egy Facebook oldallal és a közösséged számára egy Facebook csoporttal is.
Azt gondolom sejted, hogy meglehetősen nagy átfedés van az email listád tagjai és például a Facebook oldalad követői között, de akár a Chatbotodra feliratkozott felhasználók, és az email listádra feliratkozott felhasználók között is.
Mi ezzel a legnagyobb probléma? Főként az, hogy ha a felhasználó az egyik csatornádon már belefutott a tartalmadba (blogbejegyzés) és elfogyasztotta, mert kiküldted neki délelőtt, akkor a délután kiküldött emailedet (mely ugyanarról a blogbejegyzésedről szól) már nem fogja megnyitni, hiszen olvasta már.
Trükközhetsz azzal, hogy az email tárgysorába nem a blogbejegyzés címét adod meg, és akkor megnyitják többen, viszont átkattintani nem fognak, mert már délelőtt olvasták a bejegyzést, hála a Chatbotodnak.
Tehát ebben az esetben még azok sem fogják megnyitni a délután kiküldött emaileket, akiket alapvetően érdekel. Mert már látták. Ebben az esetben romlani fog a kiküldött emailek hatékonysága (megnyitási és átkattintási arány), mely hosszabb távon jelentősen rontani fogja az emailek kézbesítésének arányát.
Tehát kisebb arányban fognak eljutni a leveleid a felhasználók email fiókjaiba az elsődleges fülre, helyette promóciók mappába vagy a spam fiókban kötnek ki.
Tovább árnyalja a helyzetet, ha először Facebook oldaladra posztolod a tartalmat, esetleg fizetett hirdetéssel növeled még az elérést, majd órákkal később kiküldöd a Chatbotod segítségével, majd az email listádra is.
Hidd el, akik Facebookról átkattintva olvasták a blogbejegyzésedet, azok már nem nyitják meg az emailt ugyanarról a témáról, nem kattintanak át a Chatbot üzenetből. És ezek mind negatív jelek a levelező szervereknek, hogy a te emailed, üzeneted kevésbé érdekes a felhasználóknak.
Mi a megoldás?
Több megoldás is lehet, de jelentősen befolyásolja, hogy számodra mi az elsődleges online csatorna, ahol eléred a célközönségedet. Ha számodra az email listád a legértékesebb ilyen csatorna, akkor érdemes minden elkészült tartalmadat először itt terjeszteni.
Néhány óra elteltével posztolhatod a Facebook csoportodban, kiküldheted a Chatbotodra feliratkozottaknak, majd végül posztolhatod a Facebook oldaladon akár fizetett hirdetés formájában.
Ebben az esetben nagyobb lesz az email megnyitók és átkattintók aránya, majd ráuszítod a tartalomra a legelkötelezettebb követőidet a zárt Facebook csoportodban, majd kilövöd Chatbottal is a tartalmat.
Így azok, akik olvasták már a bejegyzésedet, viszont pár óra múlva összefutnak vele a Facebook hírfolyamukban (miután posztoltad Facebook oldaladon akár fizetett hirdetéssel) kattintani ugyan kevés valószínűséggel fognak, viszont lájkolni fogják, mert olvasták az imént és tetszik nekik, meg fogják osztani, kommentet írnak hozzá, így még több felhasználóhoz fog eljutni a tartalmad.
Ez csak egy lehetséges időrendi sorrend, a megfejtés tényleg attól függ, hogy számodra melyik csatorna a legértékesebb. Ha például nincs email listád, akkor a fenti elképzelés borult.
Gondold át a folyamatot, vizsgáld meg, hogy a mostani tartalomterjesztési metódusod melyik online csatornádat támogatja, melyiket gyengíti, mivel tudnád hatékonyabbá tenni a terjesztést.
Remélem, sikerült ezzel a néhány gondolattal bemutatnom a tartalomterjesztés sorrendiségének fontosságát. Ha szeretnél további stratégiai, esetleg technikai megoldásokra javaslatot kapni online marketingeddel kapcsolatban, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra.