Haladó tartalomterjesztési megoldások

Megfordult már valaha a fejedben, hogy a frissen elkészített értékes tartalmadat (blogbejegyzés, videó, stb.) milyen időrendi sorrendben érdemes terjeszteni a különféle online felületeiden? Ha nem figyelsz erre a jelentéktelennek tűnő tényezőre, akkor könnyen elsorvaszthatod, ronthatod egy-egy értékes online csatornád hatékonyságát.

Ebben a bejegyzésben bemutatom, mire érdemes figyelni, és mit kell mérlegelned, amikor az elkészült tartalmaid terjesztéséhez látsz.

A tartalommarketing fontosságáról már írtunk ebben a bejegyzésben, továbbá arról is írtunk már, milyen módszerekkel tudod terjeszteni a tartalmaidat. Ebben a bejegyzésben viszont a tartalom terjesztésének időrendi sorrendje kap nagy szerepet.

Írtál egy blogbejegyzést, de mihez kezdj vele?

A példa kedvéért tegyük fel, hogy írtál egy bejegyzést a blogodra, és ehhez a bejegyzéshez forgattál egy 10 perces videót, melyet Youtube csatornádra töltöttél fel, majd beágyaztad a videót a blogbejegyzésbe.

Mi lehet a helyes sorrend ebben az esetben, ha rendelkezel egy jól karbantartott email listával, vannak Chatbot feliratkozóid, üzemel egy Youtube csatornád, melyen szintén vannak feliratkozóid, és természetesen rendelkezel egy Facebook oldallal és a közösséged számára egy Facebook csoporttal is.

Azt gondolom sejted, hogy meglehetősen nagy átfedés van az email listád tagjai és például a Facebook oldalad követői között, de akár a Chatbotodra feliratkozott felhasználók, és az email listádra feliratkozott felhasználók között is.

Mi ezzel a legnagyobb probléma? Főként az, hogy ha a felhasználó az egyik csatornádon már belefutott a tartalmadba (blogbejegyzés) és elfogyasztotta, mert kiküldted neki délelőtt, akkor a délután kiküldött emailedet (mely ugyanarról a blogbejegyzésedről szól) már nem fogja megnyitni, hiszen olvasta már.

Trükközhetsz azzal, hogy az email tárgysorába nem a blogbejegyzés címét adod meg, és akkor megnyitják többen, viszont átkattintani nem fognak, mert már délelőtt olvasták a bejegyzést, hála a Chatbotodnak.

Tehát ebben az esetben még azok sem fogják megnyitni a délután kiküldött emaileket, akiket alapvetően érdekel. Mert már látták. Ebben az esetben romlani fog a kiküldött emailek hatékonysága (megnyitási és átkattintási arány), mely hosszabb távon jelentősen rontani fogja az emailek kézbesítésének arányát.

Tehát kisebb arányban fognak eljutni a leveleid a felhasználók email fiókjaiba az elsődleges fülre, helyette promóciók mappába vagy a spam fiókban kötnek ki.

Tovább árnyalja a helyzetet, ha először Facebook oldaladra posztolod a tartalmat, esetleg fizetett hirdetéssel növeled még az elérést, majd órákkal később kiküldöd a Chatbotod segítségével, majd az email listádra is.

Hidd el, akik Facebookról átkattintva olvasták a blogbejegyzésedet, azok már nem nyitják meg az emailt ugyanarról a témáról, nem kattintanak át a Chatbot üzenetből. És ezek mind negatív jelek a levelező szervereknek, hogy a te emailed, üzeneted kevésbé érdekes a felhasználóknak.

Mi a megoldás?

Több megoldás is lehet, de jelentősen befolyásolja, hogy számodra mi az elsődleges online csatorna, ahol eléred a célközönségedet. Ha számodra az email listád a legértékesebb ilyen csatorna, akkor érdemes minden elkészült tartalmadat először itt terjeszteni.

Néhány óra elteltével posztolhatod a Facebook csoportodban, kiküldheted a Chatbotodra feliratkozottaknak, majd végül posztolhatod a Facebook oldaladon akár fizetett hirdetés formájában.

Ebben az esetben nagyobb lesz az email megnyitók és átkattintók aránya, majd ráuszítod a tartalomra a legelkötelezettebb követőidet a zárt Facebook csoportodban, majd kilövöd Chatbottal is a tartalmat.

Így azok, akik olvasták már a bejegyzésedet, viszont pár óra múlva összefutnak vele a Facebook hírfolyamukban (miután posztoltad Facebook oldaladon akár fizetett hirdetéssel) kattintani ugyan kevés valószínűséggel fognak, viszont lájkolni fogják, mert olvasták az imént és tetszik nekik, meg fogják osztani, kommentet írnak hozzá, így még több felhasználóhoz fog eljutni a tartalmad.

Ez csak egy lehetséges időrendi sorrend, a megfejtés tényleg attól függ, hogy számodra melyik csatorna a legértékesebb. Ha például nincs email listád, akkor a fenti elképzelés borult.

Gondold át a folyamatot, vizsgáld meg, hogy a mostani tartalomterjesztési metódusod melyik online csatornádat támogatja, melyiket gyengíti, mivel tudnád hatékonyabbá tenni a terjesztést.

Remélem, sikerült ezzel a néhány gondolattal bemutatnom a tartalomterjesztés sorrendiségének fontosságát. Ha szeretnél további stratégiai, esetleg technikai megoldásokra javaslatot kapni online marketingeddel kapcsolatban, érdemes időpontot foglalnod nálunk egy konzultációra.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Ezért ne becsüld alá saját márkaneved erejét!

Ezért ne becsüld alá saját márkaneved erejét!

A márkanevedre hirdetni a Google Ads-ben sokkal többet nyújthat, mint amennyibe kerül. Olyan stratégiai előnyökkel kecsegtet, amelyekről csak az online jelenléted kárára tudsz lemondani!

Elolvasom
2-szeres termékeladás egy apró ráncfelvarrással

2-szeres termékeladás egy apró ráncfelvarrással

Érdemes évente felülvizsgálnod meglévő termékeidet, szolgáltatásaidat, hogy milyen módon tudnád növelni értékét, vonzóbbá, szexibbé tenni leendő vásárlóid, ügyfeleid számára.

Elolvasom
Tartalommarketing: 6 trend, amiről neked is tudnod kell, ha nem akarod, hogy a célközönséged elfeledkezzen a cégedről

Tartalommarketing: 6 trend, amiről neked is tudnod kell, ha nem akarod, hogy a célközönséged elfeledkezzen a cégedről

A 2023-as év komoly változásokat hozott a tartalommarketingben. Olyan trendek jelentek meg, amelyek teljesen átírták mindazt, amit eddig az online marketingről tudtunk. Ha nem akarsz láthatatlanná ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob