Ezért ne becsüld alá saját márkaneved erejét!

A márkanevedre hirdetni a Google Ads-ben sokkal többet nyújthat, mint amennyibe kerül. Olyan stratégiai előnyökkel kecsegtet, amelyekről csak az online jelenléted kárára tudsz lemondani!

Akkor is hirdess a saját márkanevedre, ha a céged weboldala egyébként jó helyet foglal el a Google keresési listáján! Nem elegendő ugyanis pusztán a jó SEO-helyezés! Gyakorlatilag stratégiai hiba kihagyni a márkanév alapú hirdetéseket.

Miért fizess, ha már úgyis első vagy?

Amikor rákeresel a Google-ben a céged nevére, és a találati listán az első helyen látod vállalkozásod honlapját, könnyű arra következtetésre jutni, hogy kiváló munkát végeztél, így nincs ezzel több teendőd. A kattintásokat úgyis megszerezted, minek fizetni értük, nem igaz?

Nos, ez azért nem ilyen egyszerű!

Két erős érv is szól az ellen, hogy nyugodtan hátradőlj:

  1. Ha a versenytársaid hirdetnek a márkanevedre, akkor akár az is előfordulhat, hogy hiába szerepel a céged honlapja az 1. helyen az organikus találatok között, mert valójában lecsúszik a 4. helyre: megelőzik a konkurens hirdetések.
  2. De még ha nincsenek is konkurens hirdetések, akkor is könnyen előfordulhat, hogy a felhasználók átsiklanak vagy figyelmen kívül hagyják a legrelevánsabb keresési találatot (azaz magát a cég honlapját). Ez nem egy légből kapott érv, sokszor előfordul ilyesmi.

5 érv, amiért hirdess a márkanevedre

Ne becsüld alá saját márkaneved erejét! Nem engedheted meg magadnak, hogy ha valaki konkrétan a te cégedre, a te brandedre keres rá, akkor ne legyél ott a találati lista legeslegelején egy hirdetéssel!

#1: Nagyobb láthatóság

Soha nem lehetsz abban biztos, hogy amikor a márkanevedre keresnek rá, akkor 100%, hogy a te honlapodra fognak végül kattintani a felhasználók. Sőt, ha vannak konkurens hirdetők, akkor a helyzet még rosszabb, hiszen kifejezetten el akarják csábítani tőled az értékes érdeklődőket.
Ha az organikus keresési találatok felett ott van magának a cégednek is a hirdetése (lehetőleg az 1. pozícióban), akkor jelentősen nő annak az esélye, hogy meg tudod szerezni a komoly érdeklődőket.

#2: Profibb megjelenés

Ha egy cég a saját nevére hirdet, azzal egyértelműen komolyabbnak, professzionálisabbnak tűnik, mintha nem tenné ezt. Azt sugallja, hogy komolyan veszi magát, és elkötelezett amellett, hogy minden lehetséges módon a potenciális ügyfelek kedvében járjon.

A jó bornak is kell a cégér! Lehet, hogy nem így szól a régi közmondás, de az online marketing világában ez a változat érvényes!

#3: Nagyobb kontroll

Az organikus találatok listájának felépítéséből és a SEO ismeretekből kiindulva, nem szabad csak és kizárólag az organikus elérésre építeni.

A hirdetések azok, amelyekkel nagyobb kontrollt gyakorolhatsz, és ami rendkívüli rugalmasságot ad a kezedbe. Folyamatosan változtathatod a hirdetések szövegét (például az aktuális akciós vagy szezonális ajánlatoknak megfelelően), tesztelheted őket, és így tovább. Akár azt is megteheted, hogy más üzenet fogadja a márkanévre kereső érdeklődőket hétköznap, és más üzenet hétvégén.

#4: Ne legyen olyan egyszerű a konkurenciának!

Ha egy cég nem hirdet a nevével kapcsolatos kulcsszavakra, akkor hatalmas támadási felületet hagy a versenytársak számára. Te sem akarhatod tálcán felkínálni valaki másnak a drágán, hosszú idő alatt felépített márkaneved által bevonzott érdeklődőket.

Ha mást nem is, azt el fogod érni, hogy megdrágítsd a konkurencia számára a trükközést, és csökkentsd az esélyeit!

 

#5: Extra lehetőségek

Nagyon előnyös lehet egy cég számára, ha a nevére, a márkájára vagy a domain nevére keresők számára extra lehetőségeket, kényelmi opciókat kínál már a konkrét látogatás előtt – vagy akár ahelyett!

Például, ha éppen kiárusítás vagy valamilyen akciós ajánlat van érvényben, akkor ezt remekül lehet kommunikálni a hirdetésben. Vagy ha van olyan fontos és érdekes információ a cégről, ami unikális (például szlogen, új üzlet, stb.), akkor azt érdemes használni a hirdetésben. Ha egy üzletről vagy olyan ajánlatról van szó, ahol lényeges a fizikai elhelyezkedés (étterem, üzlet, fodrászat), akkor már a hirdetésnél lehetőség van a pontos helyszín jelzésére.

Egy kis útravaló a végére

Sokkal több előnnyel jár, ha hirdetsz a márkanevedre, mint amekkora költséggel jár ez. Általában az ilyen kattintások olcsók, mert nagy az átkattintási arány, és értelemszerűen nagyon releváns a honlap.

Bónusz előny, hogy a nagyon jó átkattintási arány, a releváns landing oldal és a valamennyire ezekből következő kitűnő minőségi pontszámok miatt, az egész fiók megítélésére pozitív hatással van, ha élsz a “saját névre” történő licitálás lehetőségével.

Végre tényleg működő online marketing

Ha szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, érdekes és hasznos írásokat olvasni, iratkozz fel levelezési listánkra! De megtalálsz minket a közösségimédia-felületeken is: a Facebook-on, az Instagram-on, a TikTok-on, sőt még a YouTube-on is!

És számíthatsz ránk akkor is, ha képezni szeretnéd magad! Élő, személyes képzéseken várunk minden hónapban! Tekintsd meg jelenleg futó képzéseink listáját!

Ezeket olvastad már?

Ha hatékonyabb akarsz lenni, ez a bejegyzés kötelező olvasmány számodra!

Ha hatékonyabb akarsz lenni, ez a bejegyzés kötelező olvasmány számodra!

A hatékonyság nem szerencse kérdése. Van néhány olyan alapelv, amelyek elsajátításával brutál módon megnövelheted a hatékonyságod. Ez nem csak az online marketingeden, de a vállalkozói életeden, ső...

Elolvasom
Tartalommarketing vs. SEO: Ha nem akarod megásni a saját sírod, akkor muszáj foglalkoznod velük!

Tartalommarketing vs. SEO: Ha nem akarod megásni a saját sírod, akkor muszáj foglalkoznod velük!

Ha úgy állsz hozzá a tartalommarketing és a SEO témájához, hogy szembeállítod őket egymással, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak: nagyon rossz úton jársz! Nem szabad, de nem is lehet köztük választa...

Elolvasom
Mit tehetsz az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában?

Mit tehetsz az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában?

Valóban igaz, hogy az utóbbi időben az organikus elérés jelentősen csökken a közösségi médiában? Lehet, hogy érdemes lenne inkább úgy fogalmazni, hogy csak kicsit újra kell gondolni a tartalomgyárt...

Elolvasom