Akkor is hirdess a saját márkanevedre, ha a céged weboldala egyébként jó helyet foglal el a Google keresési listáján! Nem elegendő ugyanis pusztán a jó SEO-helyezés! Gyakorlatilag stratégiai hiba kihagyni a márkanév alapú hirdetéseket.
Miért fizess, ha már úgyis első vagy?
Amikor rákeresel a Google-ben a céged nevére, és a találati listán az első helyen látod vállalkozásod honlapját, könnyű arra következtetésre jutni, hogy kiváló munkát végeztél, így nincs ezzel több teendőd. A kattintásokat úgyis megszerezted, minek fizetni értük, nem igaz?
Nos, ez azért nem ilyen egyszerű!
Két erős érv is szól az ellen, hogy nyugodtan hátradőlj:
- Ha a versenytársaid hirdetnek a márkanevedre, akkor akár az is előfordulhat, hogy hiába szerepel a céged honlapja az 1. helyen az organikus találatok között, mert valójában lecsúszik a 4. helyre: megelőzik a konkurens hirdetések.
- De még ha nincsenek is konkurens hirdetések, akkor is könnyen előfordulhat, hogy a felhasználók átsiklanak vagy figyelmen kívül hagyják a legrelevánsabb keresési találatot (azaz magát a cég honlapját). Ez nem egy légből kapott érv, sokszor előfordul ilyesmi.
5 érv, amiért hirdess a márkanevedre
Ne becsüld alá saját márkaneved erejét! Nem engedheted meg magadnak, hogy ha valaki konkrétan a te cégedre, a te brandedre keres rá, akkor ne legyél ott a találati lista legeslegelején egy hirdetéssel!
#1: Nagyobb láthatóság
Soha nem lehetsz abban biztos, hogy amikor a márkanevedre keresnek rá, akkor 100%, hogy a te honlapodra fognak végül kattintani a felhasználók. Sőt, ha vannak konkurens hirdetők, akkor a helyzet még rosszabb, hiszen kifejezetten el akarják csábítani tőled az értékes érdeklődőket.
Ha az organikus keresési találatok felett ott van magának a cégednek is a hirdetése (lehetőleg az 1. pozícióban), akkor jelentősen nő annak az esélye, hogy meg tudod szerezni a komoly érdeklődőket.
#2: Profibb megjelenés
Ha egy cég a saját nevére hirdet, azzal egyértelműen komolyabbnak, professzionálisabbnak tűnik, mintha nem tenné ezt. Azt sugallja, hogy komolyan veszi magát, és elkötelezett amellett, hogy minden lehetséges módon a potenciális ügyfelek kedvében járjon.
A jó bornak is kell a cégér! Lehet, hogy nem így szól a régi közmondás, de az online marketing világában ez a változat érvényes!
#3: Nagyobb kontroll
Az organikus találatok listájának felépítéséből és a SEO ismeretekből kiindulva, nem szabad csak és kizárólag az organikus elérésre építeni.
A hirdetések azok, amelyekkel nagyobb kontrollt gyakorolhatsz, és ami rendkívüli rugalmasságot ad a kezedbe. Folyamatosan változtathatod a hirdetések szövegét (például az aktuális akciós vagy szezonális ajánlatoknak megfelelően), tesztelheted őket, és így tovább. Akár azt is megteheted, hogy más üzenet fogadja a márkanévre kereső érdeklődőket hétköznap, és más üzenet hétvégén.
#4: Ne legyen olyan egyszerű a konkurenciának!
Ha egy cég nem hirdet a nevével kapcsolatos kulcsszavakra, akkor hatalmas támadási felületet hagy a versenytársak számára. Te sem akarhatod tálcán felkínálni valaki másnak a drágán, hosszú idő alatt felépített márkaneved által bevonzott érdeklődőket.
Ha mást nem is, azt el fogod érni, hogy megdrágítsd a konkurencia számára a trükközést, és csökkentsd az esélyeit!
#5: Extra lehetőségek
Nagyon előnyös lehet egy cég számára, ha a nevére, a márkájára vagy a domain nevére keresők számára extra lehetőségeket, kényelmi opciókat kínál már a konkrét látogatás előtt – vagy akár ahelyett!
Például, ha éppen kiárusítás vagy valamilyen akciós ajánlat van érvényben, akkor ezt remekül lehet kommunikálni a hirdetésben. Vagy ha van olyan fontos és érdekes információ a cégről, ami unikális (például szlogen, új üzlet, stb.), akkor azt érdemes használni a hirdetésben. Ha egy üzletről vagy olyan ajánlatról van szó, ahol lényeges a fizikai elhelyezkedés (étterem, üzlet, fodrászat), akkor már a hirdetésnél lehetőség van a pontos helyszín jelzésére.
Egy kis útravaló a végére
Sokkal több előnnyel jár, ha hirdetsz a márkanevedre, mint amekkora költséggel jár ez. Általában az ilyen kattintások olcsók, mert nagy az átkattintási arány, és értelemszerűen nagyon releváns a honlap.
Bónusz előny, hogy a nagyon jó átkattintási arány, a releváns landing oldal és a valamennyire ezekből következő kitűnő minőségi pontszámok miatt, az egész fiók megítélésére pozitív hatással van, ha élsz a “saját névre” történő licitálás lehetőségével.
Végre tényleg működő online marketing
Ha szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, érdekes és hasznos írásokat olvasni, iratkozz fel levelezési listánkra! De megtalálsz minket a közösségimédia-felületeken is: a Facebook-on, az Instagram-on, a TikTok-on, sőt még a YouTube-on is!
És számíthatsz ránk akkor is, ha képezni szeretnéd magad! Élő, személyes képzéseken várunk minden hónapban! Tekintsd meg jelenleg futó képzéseink listáját!