Keresési hálózat / keresőhálózat / search network

Az AdWordsben többféle szempont szerint csoportosíthatóak a hirdetések, de szerintem a legfontosabb két kategóriát a keresésre megjelenő- és a honlapokba beillesztett hirdetésfajták jelentik. Előbbire (a keresésre megjelenőre) a legkézenfekvőbb példa a Google keresőben megjelenő hirdetések, míg utóbbit például a Lakberinfo portál főoldalának jobb oldali sávjában “Google hirdetések” címszóval láthatja.

A keresésre megjelenő/aktivizálódó hirdetéseket ismerik talán a legtöbben (vagy sokan igazából ezzel azonosítják magát az egész AdWordsöt), s ezek azok a hirdetések vagy szponzorált linkek, amik a különféle keresések eredményeképp megjelennek a keresőprogramok felületének bizonyos részein. Magában a Googleben ez a rész a jobb oldali sáv, illetve néha a “normál” keresőtalálatok feletti, eltérő színnel kiemelt terület.

Igen ám, de keresésre megjelenő hirdetések nem csak és kizárólag a Google.hu-n, és természetesen nem csak a Lakberinfo portálon jelennek meg, hanem még számtalan más helyen.

A Google keresőn kívül például az Origohoz tartozó Ok.hu-ban végzett keresésekkor is megjelenhetnek AdWords hirdetések. Magyar viszonylatban nem, de nemzetközi szinten elég sok ilyen partnere van a Google-nek, ahol AdWords hirdetésekkel találkozhatunk.

Ezen keresőprogramok összessége a Google AdWordsben a keresési hálózat, vagy keresőhálózat, angol eredetiben search network. A másik főkategóriába tartozó honlapok és partnerek összessége pedig – amiről részletesebben is beszélek majd persze – a tartalmi hálózat, angolul content network.

A kampánybeállítás oldalon – tehát kampányonként külön-külön – beállítható, hogy a keresésre aktivizálódó hirdetések a Google-ben és a partner keresőprogramokban is megjelenjenek-e, vagy csak itt, vagy csak ott.

Magyarországi hirdetéseknél ennek általában nincs különösebb jelentősége, ezért legjobb, ha mindkét lehetőséget bejelöljük.

A keresési hálózat sajátosságairól és az optimalizálási lehetőségekről természetesen még rengeteget fogok írni, de itt a lexikon rovatban “csak” a fogalommagyarázat az alapvető cél.

A keresési hálózatról olvashat még a Google Súgó következő oldalán: Google keresési hálózat

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Bicikli kölcsönzés – Marketing tippek Amerikából

Bicikli kölcsönzés – Marketing tippek Amerikából

Már egy hete az Egyesült Államokban vagyunk, és még több mint 2 hétig járjuk a marketing őshazáját. Teljesen privát az utazás, de vérbeli vállalkozóként, ráadásul marketinges vállalkozóként nem tudok nem odanézni, ha valami jó vállalkozási vagy marketing ötletet látok. :) Veled is megosztok a legérdekesebb ilyen “odanézéseimből” néhányat. Ez most...

Elolvasom
Google Cégem bejegyzések – tudtad, hogy ilyen is van?

Google Cégem bejegyzések – tudtad, hogy ilyen is van?

A végtelenségig hiszek abban, hogy inkább kevés, de igazán fontos dolgot csináljunk, mint hogy egész nap pörögjünk jelentéktelen ügyeken. A Google Cégem posztolástól ugyan nem fog megduplázódni a c...

Elolvasom
2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

2 olyan Adwords apróság, ami milliókról dönthet

Egy ügyfelünk Adwords kampányaiban lévő eredményeket fogom most példaként bemutatni, persze bizalmas információkat azért nem adok ki. Azért gondoltam, hogy egy ilyen “esettanulmány” jellegű írással készülök ma – amiből kellő érdeklődés esetén sorozat is lehet -, mert gyakran tapasztalom azt, hogy a velünk kapcsolatba kerülő cégek nem tudják felmérni az...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob