Hogyan használd az AdWords kiterjesztett szöveges hirdetéseket

2016. augusztus második felében kezdte meg a Google nemzetközi szinten is teljesen elérhetővé tenni az ún. kiterjesztett hirdetési szöveg formátumát. Ez olyan horderejű változás, ami tulajdonképpen szinte történelmi jelentőségű. A lényeges karakter limitek minimum 8-10 éve változatlanok emlékeim szerint, tehát ez tényleg nagy dolog! :)

Ez azt jelenti, hogy 45 karakterrel megnőtt egy szöveges AdWords hirdetés “hossza”. Mivel a keresőben csak szöveges hirdetések jelenhetnek meg, és szerintem a keresőhirdetés az egyik legütősebb hirdetési forma jelenleg, ezért erről muszáj beszélni! Könnyebb fogalmazni, könnyebb ütős szövegeket írni, nő a mozgástér – persze a konkurenciád számára is, úgyhogy jó odafigyelni erre.

Az új formátum felépítése a következő:

kiterjesztett AdWords hirdetés (ETA)

Itt tudsz megadni új kiterjesztett hirdetéseket

Újdonság, hogy első lépésként (ha betartjuk a sorrendet persze) meg kell adni az ún. Végső URL-t, ami nem más, mint hogy hová érkezzen a látogató, ha rákattint a hirdetésre. Ez azért jó ötlet szerintem, mert így akaratlanul is ráfókuszálhatsz a landing oldalra (azaz ahová a klikk után érkezik a látogató), és így relevánsabb lehet a hirdetés.

Az 1. címsor is újdonság, hiszen eddig csak egy címsor volt, 25 karakteres limittel. Most máris 2 címsorunk van, ráadásul az 1. mindjárt 30 karakter lehet, tehát ez önmagában már hosszabb. Javaslat / észrevétel: gondolj lerre úgy, mint eddig a címsorra! Ez biztosan megjelenik, és nagyon fontos, hogy ide mit írsz.

A 2. címsor tehát egy vadiúj dolog, szintén 30 karakteres lehet – de hohó, ez nem biztos, hogy meg fog jelenni! Vagy nem biztos, hogy teljes egészében meg fog jelenni. Ezért erre inkább úgy számíts vagy gondolj, mint egy kiegészítő lehetőségre. Tehát a 2. címsor nélkül is legyen értelmes a hirdetésed!

Hivatalos Google tipp: azért, hogy megnöveld az esélyét mindkét címsor teljes megjelenésének, limitáld a két címsor együttes hosszát 33 karakterre! Nem biztos, hogy így jobban jársz, de ha fontos, hogy garantálva legyen, hogy nem lesz “elvágva” a hirdetés, akkor így járj el!

Az útvonal szintén érdekes újítás, kicsit megvariálja az eddigi szokásokat. 2 x 15 karakterben írhatsz oda “virtuális” webcímet, mintha az a domain neved folytatása lenne. Pl. www.klikkmarketing.hu/utvonal-1/utvonal-2 (mindkét “utvonal” rész max 15 karakter lehet tehát). Eddig összesen 25 karaktert írhattál az ehhez hasonló célú mezőbe, ez most hosszabb, de tagolt.

A leírás rész is nőtt összességében, pontosabban eddig volt két szövegsor (2 x 35 karakter), helyette van egy leírás (1 x 80 karakter). Ez az a rész, ahol a hirdetés ki tud teljesedni, és most már egész jó szövegeket lehet így kreálni. (Persze eddig is tudott, aki értett hozzá…, az esélyek egyenlőek voltak ugyebár.)

Ilyen amúgy az előnézete az új formátumnak (azért sárga a háttér, mert ezek meglévő hirdetések, csak szerkesztés módban voltam a kép készítésénél):

kiterjesztett AdWords hirdetés (ETA)

Így néz ki szerkesztés közben az új hirdetés, és ezek az előnézeti képek

Mi már átállítottuk majdnem az összes hirdetésünket, DE azért gondold meg, hogy te mit teszel, mert nem nyilvánvalóan lennének jobbak az új hirdetéseid, ha most hirtelen mindent átírsz. Szóval a tipp: tartsd meg a mostaniakat, és készíts melléjük az újból is, majd nézd meg mi történik. Október 26-ig egyébként tudsz még régi formátumú hirdetéseket is csinálni (ehhez mindig át kell kapcsolni a felületet 1 klikkel), és október 26. után is megmaradnak a régi hirdetéseid (legalábbis egy ideig), csak onnantól már nem tudsz újakat létrehozni, csak az új formátumban.

Tanulnál még a Google AdWordsről?

Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Csak egy apró kérdés, de a válaszok biztosan felpörgetik az eredményeidet

Csak egy apró kérdés, de a válaszok biztosan felpörgetik az eredményeidet

A Conversion Rate Experts nevű amerikai vállalkozás (a nevük jelentése Konverziós Arány Szakértők) olyan cégeknek segít a növekedésben, mint a Google, Facebook, Apple, vagy az Amazon. Szerinted érdemes hallgatni arra, amit mondanak? :) Több millió tesztet futtattak le a “mit érdemes kérdezni a vevőktől?” témakörben. Persze sok jó kérdés van,...

Elolvasom
Az első kiküldött e-mailedben ez mindenképp legyen benne

Az első kiküldött e-mailedben ez mindenképp legyen benne

Az első kiküldött e-mailedben gondoskodnod kell arról, hogy a későbbiekben is megkapják üzeneteidet a feliratkozók. Sok tényező játszik szerepet abban, hogy az e-mailed ne a spam mappában landoljon. Ebben a bejegyzésben kifejezetten egy tényezőt mutatok be, mellyel elérheted, hogy biztosan az elsődleges fiókban landoljanak a kiküldött e-mailjeid. Egyszerűen kérd meg...

Elolvasom
VVP #3: Munkatársak felvétele, toborzása, vezetése (podcast)

VVP #3: Munkatársak felvétele, toborzása, vezetése (podcast)

Ez a 2020 végén indult friss, ropogós podcastem 3. adásáról szóló rövid ismertető, betekintéssel a tartalomba, és linkekkel a lejátszáshoz. Ez nem egy "hivatalos" Klikkmarketing podcast, de ha egy ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob