2016. augusztus második felében kezdte meg a Google nemzetközi szinten is teljesen elérhetővé tenni az ún. kiterjesztett hirdetési szöveg formátumát. Ez olyan horderejű változás, ami tulajdonképpen szinte történelmi jelentőségű. A lényeges karakter limitek minimum 8-10 éve változatlanok emlékeim szerint, tehát ez tényleg nagy dolog! :)
Ez azt jelenti, hogy 45 karakterrel megnőtt egy szöveges AdWords hirdetés “hossza”. Mivel a keresőben csak szöveges hirdetések jelenhetnek meg, és szerintem a keresőhirdetés az egyik legütősebb hirdetési forma jelenleg, ezért erről muszáj beszélni! Könnyebb fogalmazni, könnyebb ütős szövegeket írni, nő a mozgástér – persze a konkurenciád számára is, úgyhogy jó odafigyelni erre.
Az új formátum felépítése a következő:
Itt tudsz megadni új kiterjesztett hirdetéseket
Újdonság, hogy első lépésként (ha betartjuk a sorrendet persze) meg kell adni az ún. Végső URL-t, ami nem más, mint hogy hová érkezzen a látogató, ha rákattint a hirdetésre. Ez azért jó ötlet szerintem, mert így akaratlanul is ráfókuszálhatsz a landing oldalra (azaz ahová a klikk után érkezik a látogató), és így relevánsabb lehet a hirdetés.
Az 1. címsor is újdonság, hiszen eddig csak egy címsor volt, 25 karakteres limittel. Most máris 2 címsorunk van, ráadásul az 1. mindjárt 30 karakter lehet, tehát ez önmagában már hosszabb. Javaslat / észrevétel: gondolj lerre úgy, mint eddig a címsorra! Ez biztosan megjelenik, és nagyon fontos, hogy ide mit írsz.
A 2. címsor tehát egy vadiúj dolog, szintén 30 karakteres lehet – de hohó, ez nem biztos, hogy meg fog jelenni! Vagy nem biztos, hogy teljes egészében meg fog jelenni. Ezért erre inkább úgy számíts vagy gondolj, mint egy kiegészítő lehetőségre. Tehát a 2. címsor nélkül is legyen értelmes a hirdetésed!
Hivatalos Google tipp: azért, hogy megnöveld az esélyét mindkét címsor teljes megjelenésének, limitáld a két címsor együttes hosszát 33 karakterre! Nem biztos, hogy így jobban jársz, de ha fontos, hogy garantálva legyen, hogy nem lesz “elvágva” a hirdetés, akkor így járj el!
Az útvonal szintén érdekes újítás, kicsit megvariálja az eddigi szokásokat. 2 x 15 karakterben írhatsz oda “virtuális” webcímet, mintha az a domain neved folytatása lenne. Pl. www.klikkmarketing.hu/utvonal-1/utvonal-2 (mindkét “utvonal” rész max 15 karakter lehet tehát). Eddig összesen 25 karaktert írhattál az ehhez hasonló célú mezőbe, ez most hosszabb, de tagolt.
A leírás rész is nőtt összességében, pontosabban eddig volt két szövegsor (2 x 35 karakter), helyette van egy leírás (1 x 80 karakter). Ez az a rész, ahol a hirdetés ki tud teljesedni, és most már egész jó szövegeket lehet így kreálni. (Persze eddig is tudott, aki értett hozzá…, az esélyek egyenlőek voltak ugyebár.)
Ilyen amúgy az előnézete az új formátumnak (azért sárga a háttér, mert ezek meglévő hirdetések, csak szerkesztés módban voltam a kép készítésénél):
Így néz ki szerkesztés közben az új hirdetés, és ezek az előnézeti képek
Mi már átállítottuk majdnem az összes hirdetésünket, DE azért gondold meg, hogy te mit teszel, mert nem nyilvánvalóan lennének jobbak az új hirdetéseid, ha most hirtelen mindent átírsz. Szóval a tipp: tartsd meg a mostaniakat, és készíts melléjük az újból is, majd nézd meg mi történik. Október 26-ig egyébként tudsz még régi formátumú hirdetéseket is csinálni (ehhez mindig át kell kapcsolni a felületet 1 klikkel), és október 26. után is megmaradnak a régi hirdetéseid (legalábbis egy ideig), csak onnantól már nem tudsz újakat létrehozni, csak az új formátumban.
Tanulnál még a Google AdWordsről?
Ha szeretnél többet tudni az AdWords témáról, ha szeretnéd megismerni részletesebben, hogy én (Gál Kristóf) és a Klikkmarketing milyen stratégiákat használ akár a saját, akár az ügyfelek AdWords hirdetéseinél, akkor rendeld meg a Google AdWords hirdetések készítése és optimalizálása című könyvünket! Ez egy nyomtatott könyv, amiben több mint 200 oldalon, érthető nyelven írok az AdWordsről!