Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

A legtöbb magyar vállalkozás botrányosan gyengén csinálja az online marketinget. Ennek “köszönhetően” egészen kis energiabefektetéssel simán lekörözheted a legtöbb konkurensedet. Mutatom, hogy mit csinálj ehhez!

2015 óta nagyon aktívan kutatom, hogy miként lehetne egy olyan online marketing keretrendszert létrehozni, amit egy magyar kisvállalkozás ténylegesen, napról-napra, hétről-hétre, hónapról-hónapra csinálni tud, és aminek eredménye is van. Ez kifejezetten NEM az online marketing csúcsát jelenti, hiszen 100-ból 99 magyar kisvállalkozás számára nem reális és nem is szükséges az online marketing csúcsán állni. A csúcs elérése akkora energia-, idő- és pénzbeli befektetés lenne, ami egyszerűen nem életszerű, és tényleg nem is szükséges. Ma még a legtöbb iparág legtöbb piacán nem akkora itthon a verseny, hogy tizedszázalékokon múlna bármi is.

Gondolkozz mindig rendszerben!

Az Online Marketing Iránytűben is bemutatott keretrendszerből kiolvasható, hogy milyen kicsit kell betenni a rendszerbe ahhoz, hogy egészen komoly online marketing aktivitása legyen a cégednek. Ez persze relatív azért, tehát nem azt mondom, hogy havi 2 perc munkáról van szó, de az “ár-érték” aránya a most bemutatott pár lépésnek egészen jó.

Itt a rendszerben gondolkodás azt jelenti, hogy az összefüggéseket kell nézni, hogy hogyan lehet úgy dolgozni, hogy

egy egységnyi munkának (vagy energiának, pénznek, stb.) minél nagyobb legyen a haszna.

Simán létezik az a jelenség (amit az élet más területein észrevehet bárki), hogy ugyanannyi munkával el lehet érni X eredményt, de akár 2X-et is, ha ügyesen csináljuk.

#1 Készíts hetente 1 db minőségi blog bejegyzést! Ezzel simán megalapozod a profi online marketinged.

Ez a rendszer alapja. A most felvázolt minirendszerbe fektetendő energia 80%-a a blog bejegyzés elkészítése.

  • Legyen jó a téma! Ehhez ismerned kell a vevőidet ill. az érdeklődőidet. A jó témaválasztáson múlik egy jól sikerült blog bejegyzés elég nagy része. Egy jól kiválasztott téma rosszul megírva sem rossz, de egy rossz téma jól megírva sem jó…
  • Szánj rá minőségi energiát! Ne megúszni akard, hanem a cél legyen az, hogy ha valaki elolvassa ezt az írást, akkor mindenképp kerüljön közelebb ahhoz, hogy a vevőddé váljon, vagy ha már az, akkor az újra vásárláshoz! (A megúszásnál nem csak arra gondolok, hogy te csinálod, és összecsapod, hanem azt is, ha alibiből megcsináltatod valakivel vagy valahogyan úgy, hogy igazából gagyi lesz az eredménye…)
  • Lásd egy-egy írás valódi szerepét! Ha a következő lépéseket is megérted, akkor az már eleve segít abban, hogy megértsd: most ezt a dolgot nem kipipálni kell, hanem valami tényleg jót alkotni. Egy jó írás nem egy múló pillanat, hanem egy tőke elem, ami építi a céget hosszabb távon is, és akár évekig hasznot hajthat.
  • Legyen beállítva minden fontos dolog! Itt a keresőoptimalizálási szempontokra gondolok, illetve a közösségi média beállításokra, azaz például arra, hogy milyen kép és szöveg jelenik meg, ha megosztjuk az írást a Facebookon.

Ez itt az egyik heti blog bejegyzésünk mintaként:

Az igaz – és fontosnak tartom megjegyezni -, hogy ez egy nagyobb lélegzetvételű írásom. Nem muszáj minden héten ilyen kaliberű írásokat letenni az asztalra. (A mostani, amit épp olvasol, egy egyszerűbb, rövidebb, kevesebb munkát igénylő példa). Itt van még két írásom a blog bejegyzések témájában: 6+1 komoly érv a céged blogolás mellett, és egy mega-írás az ún. bástya blog posztokról.

#2 Oszd meg a Facebook oldaladon! Ezzel heti egy értelmes és hasznos posztod biztosan lesz a Facebook oldaladon.

Nagyon fontos a blog bejegyzések terjesztése. A befektetett energia 80%-a maga a tartalom elkészítése – és óriási hiba, ha a maradék energiát nem tesszük bele, azaz nem juttatjuk el a releváns közönség orra elé. Oszd meg a Facebookon, és szánj valamennyi pénzt is lehetőleg arra, hogy meghirdeted a legjobb célközönségeknek az új írást.

  • A követőidnek (ez “kötelező”). Azoknak, akik eleve követik a Facebook oldaladat. Nyilván valahányan közülük alapból látni fogják, hiszen organikusan (“ingyenesen”) is megjeleníti egy részüknek a Facebook, de sajnos csak nagyon kis részüknek. Fizetned kell azért, hogy tényleg lássák az emberek az új írást.
  • A remarketing listád tagjainak (ez “kötelező”). A honlapod korábbi látogatói is jó célpontnak számítanak. Futtasd meg a körükben is az új írást, hátha pont valakit ez az új írás fog átbillenteni a vásárlási döntésnél.
  • Jól célzott hideg közönségnek (ez opcionális). Ha van rá kereted, akkor ki lehet próbálni azt is, hogy hideg közönségnél megfuttatod, hátha valaki felkapja rá a fejét és totál idegenből már valódi érdeklődővé válik.

Mi ezt úgy csináljuk a keretrendszerünkben, hogy minden héten az új írásokat általában fix költségkerettel (néhány ezer forinttal), általában fix időtávon (kb. a következő blog bejegyzés megjelenéséig) meghirdetjük a követőknek és a remarketing listának (külön hirdetéscsoportokban), és opcionálisan hideg célközönségnek is.

Persze fontos az is, hogy hogyan osztod meg, milyen kép lesz a poszthoz és hogy milyen felvezető (avagy kísérő) szöveget írsz hozzá. Az alábbi képen látszik egy tipikus ilyen posztunk:

Ezt nem szabad úgy nézni, mint valami költséget. Ha jó a “nyersanyag” (a blog bejegyzés), és ha jó a Facebook megosztás, akkor ezt folyamatosan csinálva, egyszerűen pluszosnak kell lennie ennek az akciónak. Ha úgy érzed, hogy csak viszi a pénzt, akkor a rendszer valamelyik eleme nem jó. Van már írásom a Facebook posztolásról is, ha gondolod, fusd át!

#3 Küldj ki az email listádra egy értesítőt! Ezzel meg is oldódik a heti szintű, minőségi kapcsolattartás a regisztráltakkal.

Őszintén: csak ezzel a lépéssel (amihez persze kell az a bizonyos blog bejegyzés) már előzöd a konkurencia jelentős részét. Még csak nem is kell, hogy világbajnok írásokat tegyél le az asztalra. Heti egy darab normális email már elég ahhoz, hogy állandóan ott legyél a közönséged szeme előtt, és ha ezt megbízhatóan, hétről-hétre csinálod, annak lesz eredménye.

Ha nincs email listád, vagy van, de tudod, hogy nem használod rendesen, akkor inspirációként fusd át az email marketingről szóló mega-írásomat! (Ez már aztán tényleg nem a szokásos heti blog bejegyzés, hanem ebben tényleg rengeteg-rengeteg munka van.)

#4 A tanulság

A rendszer lelke a blog bejegyzés. Ha ezt képes vagy hetente elkészíteni, vagy elkészíttetni (ha az ügyfelünk vagy, akkor mi is meg tudjuk neked csinálni), és még hajlandó vagy egy kis plusz energiát is beletenni a terjesztésbe (amit szintén meg tudunk neked csinálni, ha az ügyfelünk vagy), akkor létre is jött az alábbi online marketing rendszered:

  1. Minden héten van friss bejegyzés a blogodban. Ha bárki ránéz a honlapra, látni fogja, hogy ez a cég komolyan veszi magát, figyel a vevőire, és tesz munkát abba, hogy megmutassa magát. A Google keresőben pedig a mindig friss és jó tartalom hatására egyre többen meg fognak találni.
  2. Minden héten van min. 1 minőségi poszt a Facebook oldaladon. Ha bárki ránéz a Facebook oldaladra, látni fogja, hogy ez a cég nem viccel. Állandóan, nem alibi módon kommunikál, és próbál igazán értéket adni az érdeklődőknek és a vevőknek.
  3. Minden héten van min. 1 értelmes email, amit tőld kapnak a regisztráltak. Ha bárki feliratkozik a hírleveledre, akkor látni fogja, hogy egyrészt végre nem csak spam-et küld valaki, másrészt vannak itt érdekes anyagok, érdemes ezt a céget jobban is követni.
  4. Jobban tudsz hirdetni hideg célközönségnek. A minőségi tartalom az alapja annak, hogy például a Facebookon minőségi és fenntartható módon szerezz hideg látogatókat. Lehet, hogy nem lesz minden egyes heti bejegyzés szupersikeres, de évi 52 írásból biztosan lesz jó pár, ami nagyon eredményes lesz.

Ha szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg ingyenes, regisztrációért cserébe elérhető, közel 5 órás videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a bástya posztok is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

7 szuperfontos Google Analytics funkció webshop tulajdonosoknak (de mások is tanulhatnak belőle)

Szinte minden webshopban van már Google Analytics mérőkód, de csak kevesen használják ki az Analyticsben rejlő lehetőségeket. Ha profi eredményeket akarsz, akkor profi mérésekre van szükséged – olv...

Elolvasom
Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Nem igazán értek az autókhoz, ezért elég nehezen tudom megítélni, hogy melyik lehet a jó, hozzáértő, megbízható szerviz. Gondolom, ugyanilyen nehéz lehet online marketing szakértőt találni, ha nem ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob