Így optimalizálj konverzióra még alacsony konverziós számok mellett is

A konverzióra optimalizálás, a különféle intelligens (smart) kampányok, továbbá a licitálási stratégiák a Facebook és AdWords hirdetési rendszerének az egyik, ha nem a legerősebb funkciója. Ahhoz, hogy ez jól működjön, aránylag magas konverziószámmal kell rendelkezned, hogy a rendszer “tanulni” tudjon, és tökéletesíteni a célzást.

Mi történik akkor, ha nem rendelkezel a szükséges konverziószámmal, melynek segítségével az AdWords vagy a Facebook valóban a megfelelő célcsoportnak, felhasználóknak tudja megmutatni hirdetésed?

Ebben az esetben ezeket a lehetőségeket nem tudod a lehető legnagyobb hatékonysággal kiaknázni. Viszont ebben a bejegyzésben bemutatok egy lehetőséget, egy kis furfangot, mellyel ugyanúgy élhetsz a konverzióra optimalizálás, licitálási stratégiák, és az intelligens kampányok megoldásaival.

Mi a kampányod célja?

A fent említett intelligens, okos kampányokat, licitálási stratégiákat alapvetően akkor érdemes alkalmazni, ha konverziót szeretnél elérni. Tehát minél több vásárlás, hírlevél feliratkozás, csali letöltés, stb.

Természetesen az imént említett lehetőség használata nélkül is lehet hirdetni (ha a brand népszerűsítés, bejegyzésaktivitás a cél, stb. és nem a konverzió megszerzése).

Tehát első lépésként meg kell határoznod, hogy neked szükség van-e ezekre a konverzióra optimalizált “tanuló” mechanizmusokra. Ha nincs szükséged, akkor is érdemes tovább olvasni a bejegyzést, mert érdekes “trükköt” fogok bemutatni.

Tanul a rendszer

Hogy nagyobb rálátást kapj, miért ennyire fontos, hogy elérj egy bizonyos számú konverziót ezen intelligens kampányok, bizonyos licitálási stratégiák esetében, leírom sematikusan ezt a tanulási folyamatot.

Amikor Facebook vagy AdWords hirdetéseken keresztül vásárolnak tőled, akkor az aktuális hirdetési rendszernek lesznek adatai a vásárlóról. Ezeket az adatokat meglehetősen sokféleképp gyűjtik ezek a rendszerek. Tudni fogják az életkorát, végzettségét, milyen értékben vásárolt, milyen tartalmak iránt érdeklődik, miket lájkol, milyen kifejezésekre keres rá naponta a neten, milyen szabadidős tevékenységeket űz a felhasználó, stb.

Ezekből az adatokból próbál profilozni a Facebook és az AdWords, hogy meghatározza a potenciális vásárlóidat. Majd nekik juttassa el az adott hirdetésedet (természetesen az általad megadott célzási lehetőségeken belül).

Minél nagyobb a minta, minél több konverziód érkezik, annál több adattal tudnak dolgozni ezek a rendszerek, így pontosabban tudnak célozni, felkutatni azokat a “hasonló” paraméterekkel rendelkező felhasználókat, akik nagy valószínűséggel vásárolnának tőled.

Csak néhány példa, hogy Facebook és AdWords esetében milyen lehetőségek állnak rendelkezésre a megfelelő számú konverziók elérésével.

AdWords (Google Ads) esetén

Az ajánlattételi stratégiák esetében az Enhanced CPC (intelligens CPC) hatékony működéséhez kereső hálózaton minimum 15 konverzióra van szükség a legutóbbi 30 napban.

konverzióra maximalizálás (Maximize Conversions) licitálási stratégia esetében szintén 15 konverzió javasolt az elmúlt 30 napban (kereső hálózat szintén).

Cél CPA (Target CPA) esetében 30 konverzió szükséges az elmúlt 30 napban a hatékony működéshez. Saját tapasztalatunk szerint a havi 30 konverzió esetében még nem működik megfelelően. Itt is keresési hálózaton elért konverziókról van szó.

Cél-ROAS (Target ROAS) itt azt kell megadni, hogy hányszoros megtérülést szeretnél. Például az a cél, hogy 1000 Ft értékű eladást érj el (ez a konverziós érték) minden hirdetésre költött 200 Ft után. Ilyenkor a cél-ROAS értékét 500%-ra kell beállítania – azaz minden hirdetésre költött 200 Ft után ennek ötszörösét szeretnéd elérni bevételként.

Itt az irányadó konverzószám az elmúlt 30 napban 100 db. A hivatalos Google Support 15 konverziót ír, viszont egy frissebb oktatási anyagukban, melyet egyik képzésükön kaptunk, már 100 konverziót tüntetnek fel ennél az ajánlattételi lehetőségnél.

Facebook konverzióra optimalizálás

A Facebook esetében aránylag friss lehetőség, hogy a rendszer automatikusan vált át kattintásra optimalizálásról konverzióra optimalizálásra, amikor bizonyos kritériumok teljesülnek.

Erről részletesebben írtunk már ebben a bejegyzésben: Egy fejtöréssel kevesebb – Új optimalizálási lehetőség Facebookon

A Facebook esetében nincsenek annyira konkrétan meghatározott értékek a konverziókat tekintve, mint az AdWords esetében. De itt is él az a szabály, hogy minél több a konverzió, annál gyorsabban, hatékonyabban dolgozik, tanul a rendszer.

Mit tegyél, ha kevés a konverziód

A bevezetés után ez a lényeg. Mert nagyon könnyen előfordulhat, hogy neked nincs havonta 20-30 konverziód. Ebben az esetben nem tudod hatékonyan kihasználni a fent említett lehetőségeket.

Tehát nincs elég minta a legértékesebb célcsoportodból (vásárlóidból, megrendelőidből). Ebben az esetben a második legértékesebb célcsoportodból (is) kell mintát gyűjtened, tehát be kell állítanod például a kosárba rakást konverziós eseménynek. Az a felhasználó, aki kosárba rakja egy terméked, de végül nem vásárol szintén értékes célközönség, hiszen erős szándék élt benne, hogy vásárolni fog tőled.

Kosárelhagyó felhasználóból (konverzióból) sokkal többet tudsz realizálni, mint vásárlásból, és szintén egy értékes célközönség.

Nem ez a legjobb megoldás. A legjobb természetesen az lenne, ha “valódi” konverziókat tudnál gyűjteni, és azzal dolgoznának a hirdetési rendszerek, viszont ez egy jó megoldás abban az esetben, ha jelenleg ez nem valósul meg a bizniszedben.

A kosárba rakás csak példa volt, előfordulhat, hogy nálad más esemény lesz a vásárlást helyettesítő akció. Ezt a vállalkozásod, céged folyamatai határozzák meg.

Remélem, hasznosnak találtad a bejegyzést, hogy élni tudj a fent említett konverzióra optimalizálási lehetőségekkel. Sok sikert!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Indul az első hazai Adwords blog!

Indul az első hazai Adwords blog!

Az elmúlt években a tapasztalataink alapján töretlenül növekedett és fejlődött a magyarországi keresőmarketing piac. Szolgáltatásainkkal, tananyagunkkal, hírlevélsorozatunkkal és publikációinkkal úgy érzem már eddig is sokat tettünk a kis- és középvállalkozások sikeres kampányaiért – de a java még csak most jön!. :) Az Adwords-Hirdetes.hu domain név alatt működő honlapot jelentősen kibővítjük,...

Elolvasom
Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Múlt heti, lead generálásról szóló bemelegítő írásomban megkapargattam a bonyolultabb értékesítési folyamatok “marketingelésének” felszínét. Remélem sikerült rávilágítanom arra, hogy ezekben az esetekben nem érdemes erőltetni az azonnali eredményeket, tehát nem jó az, ha pl. egy Adwords kampány közvetlen célja egyből egy autó megrendelése. Ennél trükkösebb módszerekkel kell ilyen esetekben operálni....

Elolvasom
A 6 leggyakoribb oka a keresőkben való visszaesésnek

A 6 leggyakoribb oka a keresőkben való visszaesésnek

Néha előfordul, hogy egy honlap kissé (esetleg nagyon) visszaesik a keresőkben, s ilyenkor bizony nem ritka, hogy a tulajdonos kétségbeesik, és esetleg – már elnézést – hülyeségeket csinál, ami tovább rontja a helyzetet. Ha Ön is ilyen helyzetbe kerül, azt javaslom, hogy még mielőtt bármit is tenne, vizsgálja meg, hogy...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob