Konverziós arány – melyik pozícióban a legjobb?

A kérdés az, hogy melyik hirdetési pozícióban lehet a legjobb konverziós arányt elérni? Természetesen adja magát a dolog, hogy minél jobb helyen van a hirdetés (= “feljebb”), annál magasabb lesz a konverziós arány is.

Vajon tényleg ilyen egyértelmű a helyzet? Nos, nem.

Hal Varian, a Google egyik “főmunkatársa” (vezető közgazdásza) és az általa vezetett csapat egyik fő tevékenysége, hogy az Adwords licitálási mechanizmusát egyre hatékonyabbá tegye. Hal Varian nem mellesleg nemzetközi szinten is ismert szakember, számos cikk és könyv fűződik a nevéhez, egyetemen is tanít(ott).

Hal Varian, a Google vezető közgazdásza

Egyik legfrissebb kutatásuk eredménye nagyon fontos lehet a megfontolt Adwords hirdetők számára, ugyanis az nem másról szól, mint hogy hogyan befolyásolja a konverziós arányt a hirdetés pozíciója.

Az összefüggés mérése meglehetősen bonyolult, mert a “képletben” rengeteg befolyásoló tényező van. Mert például mitől lesz jobb pozícióban egy hirdetés? Kissé leegyszerűsítve attól, hogy jobb minőségű, mint a többi (pl. relevánsabb, jobban kapcsolódik a beírt keresésekhez).

Ha jobb minőségű a hirdetés, akkor persze várhatóan a konverziós aránynak is jobbnak kell lennie, és ez alapvetően igaz is.

Pontosabb lenne a kérdés úgy, hogy ugyanaz a hirdetés jobb pozícióban milyen konverziós arányt tud elérni, mint rosszabb pozícióban. Az igazi kérdés tényleg ez, mert ez ad választ arra, hogy érdemes-e a hirdetéseimet csak azért fentebb (és ezzel drágábban) “tartani”, mert azt várom, hogy jobb lesz a konverziós arány?

A kutatás eredménye az lett, hogy nagyon minimális a különbség a különböző pozíciókban megjelenő hirdetésekhez tartozó konverziós arányok között, nagyjából 5%. Ez azt jelenti, hogy 11 hirdetés egy oldalon történő megjelenése esetén a legjobb pozícióhoz tartozó 1%-os konverziós arány a legrosszabb pozícióban kb. 0.95% lenne.

Összefoglalva: nagyon kicsi az eltérés a legjobb és a legrosszabb hirdetési pozícióhoz tartozó konverziós arányok között!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mi fán terem a landing page?

Mi fán terem a landing page?

Lapátolod a pénzt a Google Ads és Facebook kampányokba, építed a listád, küldöd az emaileket, derekasan posztolsz a közösségi médiában, szóval özönlenek a látogatók... de hova? Olyan oldalakra, aho...

Elolvasom
Márkaépítés: Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni!

Márkaépítés: Nem elég jónak látszani, jónak is kell lenni!

A márkaépítés egy kisvállalkozás számára is elképesztően fontos. Ha nem csak úgy hobbiból „vállalkozgatsz”, hanem tényleg komolyan veszed, és hosszú távon gondolkozol, akkor neked is kell márkát ép...

Elolvasom
A Sikeres Google Adwords Hirdetések Titkai 2.0 – milyen lesz?

A Sikeres Google Adwords Hirdetések Titkai 2.0 – milyen lesz?

Hamarosan rendelhető a Magyarországon és magyarul valaha megjelent Adwords tananyagok úttörőjének vadonatúj verziója! Az a rengeteg tapasztalat, amit a több száz vásárlói visszajelzésből szereztünk, felbecsülhetetlen értéket képvisel, így a 2.0-ás verzió a magyarul elérhető anyagok közül garantáltan a legszínvonalasabb lesz. Amint már többször elmondtam, a meglévő vásárlóinknak is érdemes lesz...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob