A kérdés az, hogy melyik hirdetési pozícióban lehet a legjobb konverziós arányt elérni? Természetesen adja magát a dolog, hogy minél jobb helyen van a hirdetés (= “feljebb”), annál magasabb lesz a konverziós arány is.
Vajon tényleg ilyen egyértelmű a helyzet? Nos, nem.
Hal Varian, a Google egyik “főmunkatársa” (vezető közgazdásza) és az általa vezetett csapat egyik fő tevékenysége, hogy az Adwords licitálási mechanizmusát egyre hatékonyabbá tegye. Hal Varian nem mellesleg nemzetközi szinten is ismert szakember, számos cikk és könyv fűződik a nevéhez, egyetemen is tanít(ott).
Hal Varian, a Google vezető közgazdásza
Egyik legfrissebb kutatásuk eredménye nagyon fontos lehet a megfontolt Adwords hirdetők számára, ugyanis az nem másról szól, mint hogy hogyan befolyásolja a konverziós arányt a hirdetés pozíciója.
Az összefüggés mérése meglehetősen bonyolult, mert a “képletben” rengeteg befolyásoló tényező van. Mert például mitől lesz jobb pozícióban egy hirdetés? Kissé leegyszerűsítve attól, hogy jobb minőségű, mint a többi (pl. relevánsabb, jobban kapcsolódik a beírt keresésekhez).
Ha jobb minőségű a hirdetés, akkor persze várhatóan a konverziós aránynak is jobbnak kell lennie, és ez alapvetően igaz is.
Pontosabb lenne a kérdés úgy, hogy ugyanaz a hirdetés jobb pozícióban milyen konverziós arányt tud elérni, mint rosszabb pozícióban. Az igazi kérdés tényleg ez, mert ez ad választ arra, hogy érdemes-e a hirdetéseimet csak azért fentebb (és ezzel drágábban) “tartani”, mert azt várom, hogy jobb lesz a konverziós arány?
A kutatás eredménye az lett, hogy nagyon minimális a különbség a különböző pozíciókban megjelenő hirdetésekhez tartozó konverziós arányok között, nagyjából 5%. Ez azt jelenti, hogy 11 hirdetés egy oldalon történő megjelenése esetén a legjobb pozícióhoz tartozó 1%-os konverziós arány a legrosszabb pozícióban kb. 0.95% lenne.
Összefoglalva: nagyon kicsi az eltérés a legjobb és a legrosszabb hirdetési pozícióhoz tartozó konverziós arányok között!