A landing oldal tesztek hatalmas csapdája

Milyen színű az űrlap gombja, jobb vagy bal oldalon van-e az űrlap, mekkora betűvel legyen a címsor, hány ügyfél véleményt tegyek ki? A legtöbben ilyen dolgokon variálnak, és azt hiszik, ezeken hihetetlenül sok múlik egy landing oldal eredményessége kapcsán.

Esettanulmányok megmutatták, hogy a piros űrlap gomb a legjobb. Komoly tesztekből kiderítették, hogy legyen bal oldalon egy kép, és mellette jobbra az űrlap, mert az jobb eredményeket hoz. De!

Ami az egyik honlapon vagy landing oldalon működik, az nem biztos, hogy a másikon is. Ami az egyik helyen jobb eredményt hoz, az lehet, hogy a másikon éppenhogy a rosszabb lesz. Nagyon fontos, hogy képben legyünk azzal kapcsolatban, hogy mi az igazság ezekkel a tesztekkel kapcsolatban, és hogy mik azok a dolgok, amik tényleg számítanak.

A valóság az, hogy gombok színénél, az űrlap helyénél, és még ezer másik dolognál sokkal nagyobb különbségeket szokott hozni az, ha magát az AJÁNLATOT teszteljük. Mi az ajánlat? Hogy egyáltalán mit kínálok eladásra, vagy letöltésre, vagy milyen érveket hozok az ajánlatkérés fontossága kapcsán. De lehet ez az ár is, vagy hogy mit teszek a csomagba, ingyen van-e a szállítás, és társai.

Az első eldöntendő dolog, hogy egyáltalán melyik oldalt teszteljük? Vannak fontosabb és kevésbé fontos oldalak, ezért eleve ott nagyot lehet hibázni, ha nem a megfelelő helyen kezdünk el tesztelni.

Melyik oldalakat teszteljük?

Néhány nagyon fontos oldal(típus), amit érdemes az elsők között optimalizálni:

Kosár és pénztár oldal VS bármi más oldal

Sokszor fontosabb lehet, hogy a már kosárig eljutó felhasználók közül minél több eljusson a tényleges vásárlásig, mint hogy még +10%-nyi felhasználó tegyen valamit a kosarába.

Termékoldalak VS a honlap főoldala

Gyakran fontosabb, hogy az egyes konkrét ajánlatok oldalai jók legyenek, mint hogy a főoldal legyen jó, mert rengetegen érkeznek a honlapnak eleve az ajánlatot tartalmazó oldalára, és ők nem is látják a főoldalt. Fontos, hogy itt nem csak webshopokról van szó, hanem akár szolgáltató cégekről is, ahol tulajdonképpen “termékoldal” az egyik szolgáltatás megrendelésére szolgáló aloldal is.

Pontosan miket érdemes tesztelni az oldalakon?

Néhány gyors tipp, hogy mit érdemes tesztelni egy landing oldalon a sok minimális eredményt hozó, de népszerű tesztelnivaló helyett:

A legfontosabb: maga az ajánlat

Ha nem jó az ajánlatunk (az ára, az előnyei, a csomagolása, ez eljuttatási módja, stb.), akkor teljesen mindegy, hogy mit variálunk a landing oldal technikai elemeivel, nem fog igazán jól működni a dolog. Elsőként tehát bizonyosodjunk meg róla, hogy az ajánlat jó!

Az űrlapon lévő bekért mezők száma ill. az űrlap működése

Sokkal nagyobb különbséget okoz a jól megválasztott mezőszám, minthogy az oldal jobb vagy bal oldalára helyezzük az űrlapot. Hasonlóan nagyobb a hatás, ha az űrlap működését tesszük inkább minél felhasználóbarátabbá ahelyett, hogy a helyével kísérletezünk.

Az űrlapot elküldő gomb szövege

Lényegesen nagyobb javulást lehet általában elérni azzal, ha a gombra írt szöveget próbáljuk optimalizálni (pl. “Elküld” helyett “Letöltöm a tanulmányt!”), ahelyett, hogy a szivárvány minden színét kipróbálnánk +0.01%-os konverziós arány különbségeket vadászva

Nagyon fontos, hogy az online marketingben elképesztő mennyiségű információ áll rendelkezésre szinte minden témában, és ez igaz a landing oldalakról is. Ha nem tudjuk jól elkülöníteni a fontos dolgokat a jelentéktelenektől, akkor órák százait lehet eltölteni ez esetben olyan tesztelésekkel, amik minimális eredményt hoznak.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Google Analytics Individual Qualification (IQ)

Google Analytics Individual Qualification (IQ)

Kedden (március 3-án) jelentette be a Google, hogy Google Advertising Professional minősítéshez hasonló módon ezentúl elérhető a Google Analytics rendszer magas szintű ismeretét/használatát igazoló “bizonyítvány”. Könnyen lehet, hogy tévedek, de információm alapján úgy tűnik, hogy ez a második (vagy harmadik?) magyar névre kiállított ilyen papír. Pech, pedig már tegnapelőtt meg...

Elolvasom
TikTok: Így írj scriptet videós tartalomhoz!

TikTok: Így írj scriptet videós tartalomhoz!

Egy jól megírt script jelentheti a különbséget egy klassz és egy kínos videó között. Még egy egyszerű, rövid videó is jobb lesz, ha átgondolt forgatókönyv alapján készül, arról nem is beszélve, hog...

Elolvasom
Google Sitelinks – mi, miért, hogyan?

Google Sitelinks – mi, miért, hogyan?

A Google Sitelinks – “magyarul” Google Sitelinkek – fogalmát (vagyis a mögötte lévő jelentést) bizonyára Ön is ismeri, mégha eddig nem is tudta a nevét, vagy hogy micsoda ez egyáltalán. Az alábbi képpel nap mint nap találkozhat, ha rendszeresen keres a Google-ben: Egy találat a Google oldalán – nyíllal jelölve...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob