Melyik a jobb: a hosszú vagy a rövid?

Ismét Jakob Nielsen – a web usability (használhatóság, ergonómia) atyjának – nyomait követem, ismét egy nagyon érdekes és fontos téma: milyen hosszúak legyenek a blog bejegyzések (vagy cikkek)?

Mennyi információra van szüksége egy érdeklődőnek? Hol van a határ a túl sok és a túl kevés információ (értsd: túl rövid és túl hosszú írás) között, és ebből következően mi az optimális információmennyiség?

Mint sok más elméleti(nek tűnő) kérdés kapcsán, ebben az esetben is többféle olyan “megoldás” van (konkrétan kettő), amelyek mindegyike igaz! Azt is be lehet bizonyítani erős érvekkel, hogy a hosszabb írások az előnyösebbek, de legalább ilyen jól védhető a rövid cikkek álláspontja is. Na most akkor…??

Mi az egész kérdéskör alapja? Azok az előnyök, amiket az érdeklődők a cikkek elolvasása után megszerezhetnek. Vajon jobb egy jó hosszú és alapos, minden részletre kiterjedő, átfogó cikk, vagy hasznosabb lenne egy tömörebb, jobban a lényegre törő, inkább gondolatébresztő – a “hozzáolvasást” segítő linkekkel megtűzdelt – írás?

A különböző felmérések és kutatások alapján úgy tűnik, hogy (mi, olvasók) nem magában értelmezzük az olvasottak hasznosságát, hanem az információ megszerzésére fordítandó energiának (tipikusan persze az időnek) és a megszerzett információnak (a hasznosságnak) egyfajta arányát érzékeljük.

Egy gyors példa: ha egy 200 szavas cikk hasznosságát 100 pontnak vesszük, akkor általában egy 400 szavas cikk hasznossága nem 2 x 100 lesz, hanem mondjuk csak 180, mert a cikk hosszának növekedésével a hozzáadott információk értéke egyre csökken – a kisebb részletek nem lesznek olyan fontosak már. Ezért “matematikailag” jobban járunk, ha két 200 szavas cikket olvasunk el, mert akkor a megszerzett hasznosságpontunk 200 lesz, tehát jobban jártunk a két rövidebb cikkel, mint az egy hosszúval! (A konkrét pontértékeknek nincs most jelentősége, csak példaszámok!)

Persze ebből nem érdemes azt a következtetést levonni, hogy csak rövid írásokkal szabad operálni, de ha üzleti blogot ír, vagy rendszeresen cikkeket helyez el a honlapján érdeklődők szerzése céljából, akkor (általában!) valószínűleg előnyösebb a heti 1 rövidebb írás, mint 3 hetente egy jó nagy lélegzetvételű cikk.

Fontos az “általában” szó! A konkrét tartalomkészítési stratégiát mindig a konkrét üzleti helyzethez kell igazítani. Ha az iparág megköveteli a hosszú és alapos cikkeket, akkor pusztán a fentiek miatt nem feltétlen érdemes rövidebb írásokkal próbálkozni. Egy energetikai szaklapban emiatt még nem kell az atomenergia felhasználási módjainak újdonságairól a korábbi 5 oldalas cikkek helyett 100 szóban írni. :)

Mi tehát a javaslat?

A legtöbb olvasónak a rövidebb, könnyen áttekinthető írások fognak tetszeni, így jó ötlet többségében ilyen cikkeket publikálni. Vannak azonban olyanok, akiknek szükségük van a részletesebb, átfogóbb információkra, ezért ha az ő igényeiket is ki akarja elégíteni, akkor gyártania kell hosszabb, tartalmasabb cikkeket is!

Forrás: az említett Jakob Nielsen cikk.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

VVP #2: A rendszerek és folyamatok szerepe (új podcast epizód)

VVP #2: A rendszerek és folyamatok szerepe (új podcast epizód)

2020. decemberében indítottam "Vállalkozóból Vállalkozás Podcast" címmel egy új podcastet. Ez ugyan nem egy "hivatalos" Klikkmarketing podcast, de ha neked is az a célod vállalkozóként, mint nekem ...

Elolvasom
5 Google Ads tipp, amivel brutálisan felpörgetheted a hirdetéseidet

5 Google Ads tipp, amivel brutálisan felpörgetheted a hirdetéseidet

Hagyd magad mögött a versenytársakat, tartsd alacsonyan a hirdetési költségeket, érj el extrán magas konverziós arányt! Ha kihasználod a Google Ads-ben rejlő lehetőségeket, brutálisan felpörgethete...

Elolvasom
Fiók, kampány, hirdetéscsoport – az Adwords fiók felépítése

Fiók, kampány, hirdetéscsoport – az Adwords fiók felépítése

Több visszajelzés alapján írok most a Google Adwords hirdetések rendszerezéséről, más szóval a hirdetések struktúrájáról, mert úgy tűnik sokan nem látják át pontosan, hogy mi miért van, és mire jó. A legfelsőbb szint a fiók. Általános esetben elmondható, hogy az elv: egy fiók – egy hirdető, tehát ha a Géplakatos...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob