5 Google Ads tipp, amivel brutálisan felpörgetheted a hirdetéseidet

Hagyd magad mögött a versenytársakat, tartsd alacsonyan a hirdetési költségeket, érj el extrán magas konverziós arányt! Ha kihasználod a Google Ads-ben rejlő lehetőségeket, brutálisan felpörgetheted a hirdetéseidet!

Nem elég hirdetgetni. Nem elég használgatni a Google Ads-et. Nem elég csak úgy tessék-lássék módjára beállítani a kampányokat. Ha komoly eredményeket akarsz elérni, akkor muszáj továbbolvasnod!

#1 Releváns landing oldalak használata

Egy jó hirdetés csak fél siker. Legalább ilyen fontos a landing oldal is, ahová a hirdetésre kattintva érkeznek az érdeklődők. Meg kell találni a különböző hirdetésekhez legjobban passzoló termékoldalakat, ahol az érdeklődők számára olyan hasznos információk vannak, amelyek a vásárlás felé terelik őket.

Rengetegen elkövetik azt a hibát, hogy a vállalkozás honlapjának főoldalára irányítják a látogatókat. Ám ha a főoldal nem egy jól felépített, eladásra alkalmas értékesítési oldal, akkor hiába, mert a konverziós arány alacsony marad.

Szinte kivétel nélkül jobban teljesít egy olyan landing oldal, aminek fókuszában a hirdetésben kommunikált témáról van szó, szemben egy általánosabb témájú főoldallal.

Például ha Panasonic tévé-távirányítót hirdetsz, akkor a hirdetésre kattintó felhasználókat ne a honlap főoldalára irányítsd, ahol az összes márka összes kategóriája megtalálható, hanem kifejezetten a Panasonic tévé-távirányítók aloldalára!

#2 Megfelelő kampány szintű beállítások használata

Nagyon fontos, hogy az alapvetően másképpen „viselkedő” hirdetési szegmenseket megfelelően elkülönítve kezeld, mert csak így érhetsz el igazán jó eredményeket!

Az ilyen beállítások közül az egyik legfontosabb, hogy a Google hirdetési hálózatán belül hol jelennek meg a hirdetések. A keresőben megjelenő hirdetések egészen más beállításokat igényelnek, mint például a display hálózatban megjelenők. Ezért használj külön keresőre és külön display hálózatra célzott kampányokat!

Ugyancsak jó példa az országonként eltérő beállítások használata. Ha a célcsoportodba tartoznak a szomszédos országok magyar ajkú vásárlói is, akkor se tedd az összes országot egy kampányba! Hiába lesz ugyanaz a hirdetések nyelve, attól még érdemes a különböző országokban élő magyarokat más és más hirdetési üzenetekkel megszólítani! Például fontos lehet kiemelni, hogy az adott országba is vállaljátok a kiszállítást, vagy hogy utánvét esetén lehet más pénznemben is fizetni.

#3 Különböző hirdetések tesztelése

A Google Ads-ben lehetőséged van különböző hirdetések párhuzamos tesztelésére. Megteheted, hogy a felhasználók egy részének egy A változatot jelenítesz meg, a felhasználók egy másik részének pedig egy B változatot. Megfelelő mennyiségű statisztikai adat után egyértelműen ki fogod tudni jelenteni, hogy melyik változat hoz jobb eredményeket.

Érdemes folyamatosan 2-3 hirdetést versenyeztetni egymással! Így egyre jobbak és jobbak lesznek az eredmények, sőt azt is megteheted, hogy lépést tartva a vásárlók igényeivel és ízlésével, mindig az aktuálisan legjobban működő hirdetéseket használod.

De ha nem szeretnél különböző hirdetéseket tesztelni, akkor már azzal is sokat nyerhetsz, ha a reszponzív keresési hirdetésed mind a 15 címsorát és 4 leírását kitöltöd. A rendszer automatikusan fogja megjeleníteni ezeket a címsorokat és leírásokat a felhasználó igényeire szabva, hogy a lehető legjobb eredményt érhesse el (igen, a Google figyeli, hogy melyik felhasználó, melyik címsor-leírás kombinációra kattint a legnagyobb valószínűséggel).

Van lehetőséged kitűzni (pinelni) címsorokat, amennyiben az adott címsort, az adott pozícióban szeretnéd megjeleníteni. Ez ugyan nem garancia arra, hogy a rendszer az adott címsort az első helyen fogja megjeleníteni, de abból a szempontból mégis fontos, hogy ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy megjeleníti a címsort, akkor azon a helyen fogja megjeleníteni ahol megjelölted. Ezt jó, ha tudod, mert sokan félreértik és rosszul használják.

#4 Célzott kulcsszavak használata a hirdetésekben

Minden a jó kulcsszavakkal kezdődik! Jó kulcsszavakkal alapozhatod meg az eredményes hirdetéseket. A jó kulcsszavak segítenek alacsonyan tartani a költségeket is.

A kulcsszavak kiválasztására sok jól bevált módszer létezik. De ha tisztában vagy a Google Ads működésével, akkor a potenciális vásárlók viselkedésének ismeretében különösebb eszközkészlet nélkül is jó eredményeket érhetsz el.

Fontos, hogy a hirdetések címsorában és szövegében mindig szerepeljen kulcsszó! Ez azért lényeges, mert a Google vastagon szedi a leírásban azokat a szavakat, amelyekre a felhasználó rákeresett, így a hirdetés nagyobb figyelmet kaphat.

A Google Ads kiemeli a leírásban szereplő kulcsszavakat
A keresési kulcsszó a “Nike cipők” voltak. Látszik, hogy a rendszer kiemelte az adott kulcsszót.

Kutatások rávilágítottak, hogy a Google-felhasználók a keresési találatok megjelenésekor gyorsan átfutják a találatokat a szemükkel azt a kifejezést keresve, amire rákerestek. Ha egy hirdetésben kiemelten, akár többször is látható az adott kifejezés, akkor az a hirdetés sokkal nagyobb eséllyel indul a kattintásért folytatott versenyben.

#5 Előnyök kihangsúlyozása

A legjobb hirdetések alapja a haszonérvelés (erről ide kattintva részletesebben olvashatsz).

Ha jól ismered a célcsoportod, akkor tudni fogod azt is, hogy mire vágynak, illetve hogy mitől félnek. Ezekről kell kommunikálnod a hirdetésekben. A haszonérvelés abban segít, hogy össze tudd kötni a vásárlók motivációit a termékeiddel. Kegyetlenül jól teljesítenek azok a hirdetések, amelyekről azt érzik a felhasználók, hogy pontosan őket szólítják meg.

Végre tényleg működő online marketing

Ha jól jönne a szakértői segítség ahhoz, hogy meg tudd fogadni ezeket a tanácsokat, jelentkezz PPC alapozó workshopunkra! Ez a workshop neked szól, ha magad szeretnéd kezelni a vállalkozásod Google Ads (és Facebook) hirdetéseit, de úgy érzed, képezned kell magad a témában.

Ha pedig úgy döntesz, hogy inkább nem szeretnél a hirdetésekkel bíbelődni, és profira bíznád a dolgot, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk felhív téged telefonon (munkaidőben általában 2 órán belül), és átbeszélheted vele, hogyan lehetünk a segítségedre.

Ezeket olvastad már?

6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

Ha elég tökös lennék, akkor odamennék hozzád, és két kézzel megráználak, hogy “ember, mit nem értesz azon, hogy muszáj a cégednek blogolnia?”. De nem vagyok én ilyen tökös, úgyhogy írtam inkább egy...

Elolvasom
7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

A termékoldal az egyik legfontosabb az e-kereskedelem szempontjából. Bármennyit költhetsz hirdetésekre és bármennyire lehetnek profik a kampányaid, ha a termékoldalad nincsen rendben. Ismerj meg 7 ...

Elolvasom
A teljesítmény elemzése – Google Search Console

A teljesítmény elemzése – Google Search Console

Az online marketingben állandó kihívást jelent az új tartalmak létrehozása. Pedig a tartalomgyártás az egyik alappillére a hatékony online jelenlétnek, és ezáltal a vállalkozásod sikerének. Ezért h...

Elolvasom