7 tipp a termékoldalad optimalizálásához

A termékoldal az egyik legfontosabb az e-kereskedelem szempontjából. Bármennyit költhetsz hirdetésekre és bármennyire lehetnek profik a kampányaid, ha a termékoldalad nincsen rendben. Ismerj meg 7 olyan módszert, amivel tökéletesítheted a termékoldalad, hogy összhangban legyen a vállalkozásod minőségével!

A termékoldalnak egyszerre kell tudnia eladni és informálnia a vásárlót. Nem állhat annyiból, hogy tulajdonságokat sorolsz fel és beteszel egy-két fehér hátteres képet. A konverzióoptimalizálásnak az egyik alapköve, hogy megfelelő legyen a landing oldal. Ebben az esetben maga a termékoldalad lesz a landing oldal, hiszen ide terelsz nagy számú érdeklődőt. Elsőre félelmetesnek tűnhet, hogy ennyi dologra kell figyelni, de ha betartasz pár egyszerű szabályt, könnyen lehet, hogy megduplázod a webshopod forgalmát, ezt pedig ki ne szeretné?

#1 Legyen mobilbarát

Egy brutális öngól, ha 2022-ben nem optimalizálod a weboldalad mobiltelefonra. Az e-kereskedelem világában, átlagosan a felhasználók 60-70%-a mobilról keresi fel a webhelyed és adja le a rendelését. Ez azt jelenti, hogyha neked nem reszponzív (mobilbarát) az oldalad, vagy a termékoldalad, akkor elképesztő mennyiségű konverziótól esel el.

A Google 2018-ban vezette be a mobil-first indexing feltérképező robotját, ami annyit jelent, hogy a Google keresőrobotja először a mobilos nézetet indexeli be. Ennek oka, hogy a keresések nagy része mobilkészülékekről származik és nem engedhetik meg, hogy olyan oldalak kerüljenek a találatok első helyeire, amelyek nem alkalmasak a mobilos megjelenésre. Tehát a konverzióoptimalizáláson túl keresőoptimalizálásban is fontos szerepe van annak, hogy mobilbarát legyen az oldalad.

A legtöbb webshop motor (shoprenter, unas, shopify stb.) már automatikusan reszponzívan készíti el az oldalt, de még ez sem jelenti feltétlenül azt, hogy nincs vele teendőd. Könnyen lehet, hogy nem megfelelő méretű képeket használsz, nem jól helyezed el a pop-upot, vagy esetleg rossz sablont használsz. Mindenképpen vizsgáld meg az oldalad különböző méretű telefonokról, és próbálj meg egy olyan köztes megjelenést elérni, ami minden készüléken hasonlóan szépen mutat.

#2 Legyen rendben a CTA

A termékoldal egyik legfontosabb eleme a gomb, amellyel a kosárba tudod helyezni a terméket. Tehát azt nevezzük CTA-nak, azaz Call To Action-nek, amely egy erős felhívás, ami egyértelműen a konverzióhoz vezet. Különböző oldalakon különböző CTA-kat használunk, például lehet vásárlás, megrendelés, ajánlatkérés stb.

Egy termékoldalnak az elsődleges célja az eladás, így ha a CTA nincs a megfelelő helyen, esetleg nem kattintható, vagy valami probléma van vele, akkor azt azonnal orvosolnod kell. Érdemes megvizsgálnod, hogy asztali és mobilos környezetben is megfelelő helyen van-e, jól látható és egyértelmű-e minden felhasználó számára. Figyelj rá, hogy a gomb körül ne legyen semmilyen zavaró tényező és jól kiemelkedjen az oldalból. Az egyik legjobb módszer, ha a termékoldalra lépéskor azonnal szembetűnik a CTA, mivel sok érdeklődőt már hirdetésekkel felfűtöttünk a vásárlásra és kár lenne azért kidobni a hirdetési pénzt az ablakon, mert nem találja meg, hogy hol tudja kosárba helyezni a termékedet.

#3 Legyenek izgalmas grafikáid

Az egyik legnagyobb kihívása a vásárlóknak az, hogy nem vizsgálhatják meg fizikálisan a termékeidet. Nyilván aki már rendelt online, az ezzel tisztában van, viszont sokat nyerhetsz azzal, ha te erre különösen figyelsz.

Kísérletezz – Finoman szólva a fehér hátteres “egyszerű” termékképek korszaka leáldozóban van. Persze kötelező betartani különböző irányelveket a hirdetési rendszerek miatt, de ettől függetlenül merj használni különböző grafikákat a képeknél. Nagyon erős lehet, ha egy kicsit megtöröd a klasszikus termékfotókat és valami különlegességet használsz.

Helyezd el térben – Használj olyan termékképeket, amelyekhez tudnak viszonyítani a vásárlók, például valaki fogja a kezében, vagy egy berendezett szobában található a termék. Így már könnyen el tudja térben helyezni, esetleg el tudja képzelni, nála hogyan nézne ki.

Forgatható képek – Egy nagyon magas ügyfélélmény, ha 360°-ban forgatható termékképet töltesz fel, mert így minden oldalról megnézheti. Sok esetben érdekes lehet, hogy például, hogyan néz ki a termék hátulja, mert ott találhatóak a csatlakozók, esetleg kábelkivezetések.

Termékvideó – Készíts videót a termékről, ahol megmutatod a kinézetét, paramétereit és egyéb fontos információit. Simán készíthetsz olyat is, ahol elmondod ezeket az adatokat és bemutatod a használatát. Egyik részről nagyon megbízható leszel a vásárló szemében, hiszen látni fogja, hogy szakértője vagy a terméknek, másik részről ezt a videót felhasználhatod a marketingedben a Facebook-on, a YouTube-on, Instagram-on stb.

Videót és 360 fokos képet is tartalmaz a termékoldal.
Ebben a webshopban az érdeklődő videón meghallgathatja a hangszert, valamint 360°-ban megnézheti a kiválasztott terméket.

#4 Fejleszd a termékleírásokat

Nem állhat annyiból egy termékleírás, hogy megadod a termék technikai paramétereit és egy-két előnyt felsorolsz. Ezekre az adatokra is szükség van, de ami még fontosabb, hogy a látogató kedvet kapjon a vásárláshoz. Egy amerikai kutatás alapján a megkérdezettek 88%-a azt válaszolta, hogy végignézi a termékleírásokat. Ez pedig azt jelenti, hogy megéri a leírásokkal foglalkoznod!

Sok esetben a gyártó küld leírást a termékekhez, ami általában nagyon száraz, de ami nagyobb probléma, hogy szinte az összes forgalmazó ezt használja. Fektess bele egy kis időt és energiát, hogy a kapott szöveget átírd a saját nyelvezetedre és kiemelkedj a konkurensek közül.

Technikai szempontból pedig, minél több tartalmat adsz egy termék mellé, annál jobban fogja azt a Google keresője is szeretni, emellett a shopping hirdetéseid is jobb eredményt érhetnek el.

#5 Használj véleményeket

A legerősebb bizalomnövelő eszköz a vásárlói vélemények megosztása. Gondolj bele, hogy te mennyivel szívesebben mész abba az étterembe, amit már a legjobb barátaid is ajánlottak neked. Ez pontosan így működik az e-kereskedelemben is. Ha van egy olyan termék, amit már több százan véleményeztek és bizalommal ajánlják, sőt még a vállalkozásodat is dicsérik, sokkal nagyobb bizalommal és valószínűséggel fognak leadni rendeléseket.

Vélemények az RM Ékszer termékoldalán.
Nézd meg az RM Ékszer oldalát, mert ők minden termékoldalon megjelenítik a vásárlói véleményeket.

#6 Ajánlj plusz termékeket

Plusz termék ajánlásával nem csak további vásárlásra ösztönözheted az érdeklődőket, hanem a kosárértéket is növelni tudod. Ez pedig kötelező egy webshop számára! Nagyon fontos megértened ennek a fontosságát, és akár termékről termékre haladva meghatározni, hogy melyik termékek lehetnek relevánsak az adott termékoldalon megjelenő árucikk mellé.

Két kosárérték növelő megoldást különböztetünk meg:

1. Cross-sell: A cross-sell azt jelenti, hogy kiegészítő dolgokat próbálunk eladni azoknak, akiknek szükségük van rá (tehát továbbra sem tukmálunk), vagy egy plusz terméket. Például távirányítóhoz elemet, cipőhöz cipőkrémet, felvágott mellé sajtot, az új autóhoz tetőcsomagtartót, a laptophoz kiegészítő garanciát, és így tovább.

2. Upsell: Az upsell lényege, hogy valahogy azt próbáljuk elérni (de szigorúan NEM tukmálással!), hogy a vevő ne az eredetileg kinézett valamit vegye meg, hanem egy jobbat, nagyobbat, szebbet, vagy ugyanabból többet. Upsell például, hogy ne 1 terméket vegyél, hanem 2-őt, mert úgy jobban megéri. Vagy ne a kis csomagot vedd, hanem a nagyobbat. Vagy ne az olcsóbb monitort vedd, hanem a drágábbat (jobbat).

Nagyon fontos megértened – mert ezen elvérezhet az egész -, hogy ez nem lehet a vevők lehúzása. A lehúzás az, ha egy nem megfelelő terméket vagy szolgáltatást adsz el a vevőnek, ráadásul túl magas áron. Ha a legjobb megoldást adod el, akkor azért szívesen fognak többet fizetni, hiszen érzik az egész értékét.

#7 Tesztelj

Ahogyan az online marketingben mindent, úgy a termékoldalt is nagyon fontos tesztelni. Nem érdemes egyből nekiugrani minden fejlesztésnek, hanem szépen, lépésről lépésre haladj. Simán lehet, hogy egy eddig jól működő dolgot módosítasz az oldalon és ezért visszaesést fogsz tapasztalni. Ha folyamatosan csak egy dolgot fejlesztesz, akkor nem történhet ilyen baj, hiszen azonnal tudod korrigálni a hibát.

1. Tervezd meg! – Gyűjtsd össze egy dokumentumba az összes fejlesztési ötleted. Jelölj ki egy tesztelési időszakot és kezdd el tesztelni. Nagyon fontos, hogy egyszerre, csak egy dolgot tesztelj, hiszen ha 2-3 dolog fut egyszerre, fogalmad sem lesz, melyik váltotta ki a növekedést vagy a csökkenést.

2. Figyeld az eredményeket! – Monitorozd az eredményeket és írd fel magadnak a Google Analytics fiókodba, hogy mikor mit tesztelsz. Fontos, hogy kövesd az adatokat, mert ha esetleg romlanak hosszabb távon az eredmények, akkor szinte azonnal reagálnod kell!

3. Tesztelj tovább! – A tesztelés soha nem állhat le! Ami nem fejlődik, az hanyatlik és ez a termékoldalakra is igaz. Mindig van egy olyan dolog, amit lehet fejleszteni. Ez akár lehet a gombok színe, a leírás elhelyezése, a képek mérete stb. A lényeg az, hogy folyamatosan legyen valamilyen fejlesztés, amivel egyre jobb eredményeket érhetsz el.

Ezen modulok fejlesztését javaslom:

  • CTA szövege
  • CTA elhelyezése
  • CTA színe
  • CTA mérete
  • Termékleírás
  • Vélemények elhelyezése
  • Ár mérete
  • Ár színe
  • Képek

Útravaló

Egy termékoldallal ugyanúgy kell foglalkoznod, mint egy landing oldallal. Nem engedheted meg, hogy egy-egy apróság miatt esetleg vásárlókat veszíts el. Vizsgáld meg a felsorolt szempontokat és optimalizáld az oldalaid ezek alapján. Lehet ijesztőnek tűnik, hogy ennyi dologgal kell foglalkozni, de hidd el, megéri!

Ha szeretnél további tippeket kapni a teljes weboldaladdal kapcsolatban egy nagyon részletes elemzéssel, akkor válaszd a honlap audit szolgáltatásunkat. Nekünk nagyon fontos, hogy csak a lényegre és a tényleges eredményeket okozó fejlesztésekre világítsunk rá.

Abban az esetben, ha neked az itt leírtak rendben vannak és kíváncsi vagy egy nagyon magas online marketing elemzésre a Klikkmarketing vezető tanácsadójával, akkor nézd meg az online marketing analízis szolgáltatásunkat! Szinte kivétel nélkül arról számolnak be a résztvevők, hogy érthető és nagyon gyakorlatias elemzést kaptak, amit simán tudtak használni az online marketingjük során!

Amennyiben szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg díjmentes, regisztrációért cserébe elérhető 1 órás videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a konverzió optimalizálás és a landing oldalak is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Az egyik legerősebb és legeredményesebb hirdetési típus az utóbbi években a Google Shopping. Rengeteg lehetőség van még mindig benne és a hirdetők nagy része nem aknázza ki ezeket. Nem sok idő- és ...

Elolvasom
Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Így tereld a látogatóid a konverzió irányába

Nagyon fontos felvenned azt a nézőpontot, hogy minden látogatóért fizetsz. Vagy az energiáddal, vagy konkrétan a Google-nek és a Facebooknak azért, hogy jöjjön egy látogató az oldaladra. Nem engedh...

Elolvasom
Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Mikor és hogyan kezdj el TikTok-ozni?

Úgy robbant be a TikTok, mint a bomba. A felhasználók száma rohamosan növekszik és egyre nagyobb a korosztályi szórás is. Most már nem igaz, hogy ez csak a fiatalok "játszótere", egy idei felmérés ...

Elolvasom