Merjünk nemet mondani!

Az üzleti életben – a mi szempontunkból pedig elsősorban a marketing munka során – gyakran megesik, hogy olyan lehetőségeket és megoldásokat is ki szeretnénk használni, amiket bizony nem kellene. Ez a hozzáállás az emberek egyik alaptulajdonságából eredeztethető: általában sokkal optimistábbak vagyunk magunk dolgait illetően, mint más kívülállók esetében. Tipikusan: “azért mert nekik nem sikerült, nekem biztosan fog, mert én…”, valószínűleg Önnek is ismerős ez. Pedig nem biztos, hogy sikerülni fog.

Összeszedtem néhány dolgot, amire szerintem Önnek is nemet kellene mondania:

  • Mondjon nemet azokra a dolgokra, amik nem fontosak a vevői számára! Ne foglalkozzon a termékének vagy szolgáltatásának azokkal a tulajdonságaival, amiket a vevői nem értékelnek. Csak azokat a területeket fejlessze, amire egyértelmű igény van!
  • Mondjon nemet azoknak a vevőknek, akik nem tartoznak a célcsoportjába! Tudom, nehéz. Ön sem szívesen mond le egy érdeklődőről sem. De ha nem fókuszál a célcsoportjára (és annak igényeire), akkor olyan dolgokkal kezd el foglalkozni (lásd előző pont), aminek “köszönhetően” előbb-utóbb éppen a célcsoportjától fog egyre messzebb kerülni.
  • Mondjon nemet azokra a hirdetési/reklámozási megoldásokra, amelyek nem megfelelő embereknek közvetítenek nem megfelelő üzenetet! Ennek a teljesítéséhez pontosan kell ismernie a célcsoportját. Tudnia kell, hogy a célcsoportja tagjai számára mi fontos és mi nem, milyen előnyök után kutatnak, mit tudnak jelenleg az Ön cégéről, stb. stb. Képezze magát a fogyasztói magatartás alaposabb megismerése érdekében!

Ez a három “nem” azon túl, hogy az általános marketing stratégia megtervezésénél is jól jöhet, remek iránymutató az online marketing stratégia kialakításánál is. Tehát:

  • Ne próbáljon a honlapján olyan funkciókat megvalósítani, amit a vevői nem igényelnek, nem értékelnek. (Pl.: flash intro, aktuális névnapok kiírása, stb.) Koncentráljon a fontos dolgokra!
  • Ne próbáljon megfelelni minden látogatónak, nem fog sikerülni! Akinek mégis (például) a csili-vili grafikai megoldások, és a névnapkiírás hiányzik, lehet, hogy sosem lesz a vevője! Csak a célcsoportjával foglalkozzon!
  • Ne használjon meggondolatlanul olyan hirdetési megoldásokat, amiket esetleg másoknál lát! Nem biztos, hogy az Ön marketing céljainak is megfelelnek ezek! (Pl.: fizetős bannerek, fizetős katalógusok, stb.) Mindig igazítsa az eszközök használatát a céljaihoz!
Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Így lesz kosárelhagyóból vásárló – A hirdetők 99%-a nem ismeri ezt a módszert

Így lesz kosárelhagyóból vásárló – A hirdetők 99%-a nem ismeri ezt a módszert

Meglehetősen nagy elköteleződést jelent, ha egy felhasználó már látta a sales oldalad, vagy kosárba rakta terméked, szolgáltatásod. Viszont sok esetben valami megakadályozza ezeket a felhasználókat, hogy be is fejezzék a vásárlást. Mit szólnál, ha lehetőséged nyílna megkérdezni azokat a felhasználókat, akik elhagyták a sales oldalad, kosaradat, vagy nem fejezték be...

Elolvasom
Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Hogyan értékesíthető egy bonyolultabb termék vagy szolgáltatás?

Múlt heti, lead generálásról szóló bemelegítő írásomban megkapargattam a bonyolultabb értékesítési folyamatok “marketingelésének” felszínét. Remélem sikerült rávilágítanom arra, hogy ezekben az esetekben nem érdemes erőltetni az azonnali eredményeket, tehát nem jó az, ha pl. egy Adwords kampány közvetlen célja egyből egy autó megrendelése. Ennél trükkösebb módszerekkel kell ilyen esetekben operálni....

Elolvasom
AdWords Ajánlatkorrekció – Növeld a bevételed 2 kattintással

AdWords Ajánlatkorrekció – Növeld a bevételed 2 kattintással

Futnak AdWords Keresési és Display kampányaid, több ezer felhasználónak hirdetsz egyszerre. Ezek a felhasználók különböző paraméterekkel rendelkeznek, melyek befolyással lesznek vásárlási szándékukra, a vásárlás előtti döntéshozatalukra. Lesznek olyan felhasználók, akik valami okból kifolyólag szívesebben vásárolnak tőled. Például azért, mert olyan eszközt használnak mindannyian, mellyel könnyű vásárolni a webshopodban. Ezzel szemben...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob