Az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer, ahol csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint egy hirdetésre. Egy kattintás árát jelentősen befolyásolja az, hogy a hirdető mekkorát licitált az adott kulcsszóra, tehát hogy maximum mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért.
Bár messze nem csak a licitálási ár határozza meg egy kattintás árát, mégis rettentő fontos a licitek megfelelő beállítása és kezelése. Ennek ellenére ez az egyik legkevésbé népszerű, és – talán éppen ezért – leginkább elhanyagolt területe az AdWordsnek.
Ma egy érdekes témáról írok, mégpedig a licitek csökkentéséről. Általában a legtöbb hirdető fejében az van, hogy a klikkek ára mindig nő, ezért a liciteket általában mindig növelni kell. Ez nem igaz minden esetben, mutatnék is néhány jó példát!
Csökkentési tipp #1: A kampányok napi kerete mindig elfogy, és több kattintást akarunk szerezni
A kattintások számát ilyen esetben két módon lehet növelni: a költés növelésével (a napi keret emelésével), vagy a kattintások árának csökkentésével. Ha levisszük a klikkek árát extrém esetben a felére, akkor értelemszerűen kétszer annyi kattintás lehet szerezni ugyanakkora napi költés mellett.
Mivel a licitek megfelelő csökkentése általában CPC (kattintási ár) csökkenést eredményez, ezért ez adott esetben jó lehetőség a napi kattintások számának növelésére.
Csökkentési tipp #2: Túl magas a konverziós költség
Az egy konverzióra eső költség azt jelenti, hogy mennyit költ a hirdető egy megrendelés, egy ajánlatkérés, egy tanulmány letöltés, egy hírlevél feliratkozás vagy bármi hasonló megszerzésére.
Ha az egy megrendelésre eső költség maximuma például 1000 Ft, de jelenleg ez az érték valójában 1200 Ft, akkor két mód van az érték csökkentésére: a konverziós arány növelése (tehát pl. 100 klikkből 4 helyett 5 rendelés szerzése), vagy a kattintási árak csökkentése (60 Ft helyett 40 Ft-os klikkek szerzése).
Könnyű belátni, hogy ha a kattintások árát 20%-kal csökkentjük, akkor – a konverziós arány változatlansága esetén – a konverziós költség is 20%-kal fog csökkenni.
Csökkentési tipp #3: Ha valamiért nem tudunk a hirdetésekkel foglalkozni
Ha az AdWords hirdetésekért felelős kolléga szabadságra megy, vagy valamiért átmenetileg nincs ideje rendszeresen a licitekkel babrálni, akkor jó ötlet lehet a licitek csökkentése, hogy bármi is történik közben, ne legyen túl magasak a klikkek ára.
Persze ha ez a helyzet túl sokáig fennáll, az nem lesz jó hatással az AdWords fiók teljesítményére és eredményeire, ezért érdemes valami megnyugtatóbb kezelési megoldás után nézni.
Ha konkrét (személyes) tanácsokat szeretne kérni akár az említett dolgok, akár más Adwords kérdés kapcsán (pl. milyen stratégiával lehetne eredményesebben hirdetni), akkor jöjjön el hozzánk egy konzultációra, vagy fontolja meg Adwords fiókkezelési szolgáltatásunk igénybevételét!
Ha tetszett amit olvasott, kérem nyomja meg az alábbi gombokat! :)