Mikor érdemes csökkenteni a liciteket az AdWordsben?

Az AdWords egy kattintás alapú hirdetési rendszer, ahol csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint egy hirdetésre. Egy kattintás árát jelentősen befolyásolja az, hogy a hirdető mekkorát licitált az adott kulcsszóra, tehát hogy maximum mennyit hajlandó fizetni egy kattintásért.

Bár messze nem csak a licitálási ár határozza meg egy kattintás árát, mégis rettentő fontos a licitek megfelelő beállítása és kezelése. Ennek ellenére ez az egyik legkevésbé népszerű, és – talán éppen ezért – leginkább elhanyagolt területe az AdWordsnek.

Ma egy érdekes témáról írok, mégpedig a licitek csökkentéséről. Általában a legtöbb hirdető fejében az van, hogy a klikkek ára mindig nő, ezért a liciteket általában mindig növelni kell. Ez nem igaz minden esetben, mutatnék is néhány jó példát!

Csökkentési tipp #1: A kampányok napi kerete mindig elfogy, és több kattintást akarunk szerezni

A kattintások számát ilyen esetben két módon lehet növelni: a költés növelésével (a napi keret emelésével), vagy a kattintások árának csökkentésével. Ha levisszük a klikkek árát extrém esetben a felére, akkor értelemszerűen kétszer annyi kattintás lehet szerezni ugyanakkora napi költés mellett.

Mivel a licitek megfelelő csökkentése általában CPC (kattintási ár) csökkenést eredményez, ezért ez adott esetben jó lehetőség a napi kattintások számának növelésére.

Csökkentési tipp #2: Túl magas a konverziós költség

Az egy konverzióra eső költség azt jelenti, hogy mennyit költ a hirdető egy megrendelés, egy ajánlatkérés, egy tanulmány letöltés, egy hírlevél feliratkozás vagy bármi hasonló megszerzésére.

Ha az egy megrendelésre eső költség maximuma például 1000 Ft, de jelenleg ez az érték valójában 1200 Ft, akkor két mód van az érték csökkentésére: a konverziós arány növelése (tehát pl. 100 klikkből 4 helyett 5 rendelés szerzése), vagy a kattintási árak csökkentése (60 Ft helyett 40 Ft-os klikkek szerzése).

Könnyű belátni, hogy ha a kattintások árát 20%-kal csökkentjük, akkor – a konverziós arány változatlansága esetén – a konverziós költség is 20%-kal fog csökkenni.

Csökkentési tipp #3: Ha valamiért nem tudunk a hirdetésekkel foglalkozni

Ha az AdWords hirdetésekért felelős kolléga szabadságra megy, vagy valamiért átmenetileg nincs ideje rendszeresen a licitekkel babrálni, akkor jó ötlet lehet a licitek csökkentése, hogy bármi is történik közben, ne legyen túl magasak a klikkek ára.

Persze ha ez a helyzet túl sokáig fennáll, az nem lesz jó hatással az AdWords fiók teljesítményére és eredményeire, ezért érdemes valami megnyugtatóbb kezelési megoldás után nézni.
Ha konkrét (személyes) tanácsokat szeretne kérni akár az említett dolgok, akár más Adwords kérdés kapcsán (pl. milyen stratégiával lehetne eredményesebben hirdetni), akkor jöjjön el hozzánk egy konzultációra, vagy fontolja meg Adwords fiókkezelési szolgáltatásunk igénybevételét!
Ha tetszett amit olvasott, kérem nyomja meg az alábbi gombokat! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mennyit számíthat néhány szó

Mennyit számíthat néhány szó

Nemrég írtam róla, hogy az ingyen munkát végző “honlapos cégeket” keresők miatt kicsit átalakítottam a Google Ads hirdetéseinket. A bejegyzés címének szándékosan a Weblap készítés ingyen címet adtam, és az Ads kíváló “beállíthatóságának” bemutatásán túl egy kis hátsó szándék is vezérelt. :-) A blogmotort úgy alakítottuk ki, hogy a bejegyzés...

Elolvasom
TikTok: Így írj scriptet videós tartalomhoz!

TikTok: Így írj scriptet videós tartalomhoz!

Egy jól megírt script jelentheti a különbséget egy klassz és egy kínos videó között. Még egy egyszerű, rövid videó is jobb lesz, ha átgondolt forgatókönyv alapján készül, arról nem is beszélve, hog...

Elolvasom
Indul az első hazai Adwords blog!

Indul az első hazai Adwords blog!

Az elmúlt években a tapasztalataink alapján töretlenül növekedett és fejlődött a magyarországi keresőmarketing piac. Szolgáltatásainkkal, tananyagunkkal, hírlevélsorozatunkkal és publikációinkkal úgy érzem már eddig is sokat tettünk a kis- és középvállalkozások sikeres kampányaiért – de a java még csak most jön!. :) Az Adwords-Hirdetes.hu domain név alatt működő honlapot jelentősen kibővítjük,...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob