Példa: az offline és az online marketing kombinálása

Azt hiszem sokan nehezen tudnak elvonatkoztatni az internet világától (pontosabban az internettől, mint közegtől), amikor online marketing, e-mail marketing, céges weblap stb. témáról van szó. Arra gondolok, hogy mondjuk egy bolt tulajdonosa gyakran kizárólag internetezőkben és az interneten zajló eseményekben tud gondolkozni. Ez persze nem az ő hibája, de ettől függetlenül sok olyan megoldás van, amikkel szépen ki lehet használni az internet adta lehetőségeket anélkül, hogy kizárólag az internetező érdeklődőkkel foglalkoznánk.

Itt a közelünkben nemrég nyílt egy “futball szaküzlet”, ahol szinte kizárólag focival kapcsolatos sportruházat és -felszerelés kapható. A legjobb csapatok szerelései (mezek, melegítők, pólók), labdák, cipők, stb. Persze én is körülnéztem bent és azt láttam, hogy néhány (leendő) vásárló egy űrlapot tölt ki a pultnál. Ez persze felkeltette az érdeklődésemet és “utánanéztem” miről van szó.

Aki olyasmit keresett, ami épp nem volt raktáron, annak felajánlották, hogy töltsön ki egy rövid űrlapot: név, telefonszám, e-mail cím, mi az érdeklődési köre (pl. melyik a kedvenc csapata), illetve mi az a termék, amire “vár” – és ha kapnak árut, azonnal értesítik az érdeklődőt. Azt is elmondták az eladók, hogy hétről-hétre az egyik csapat (pl. FC Barcelona) felszereléseit akciós feltételekkel lehet megvenni és aki kitölti az űrlapot, semmiképpen nem fog lemaradni az akcióról, mert telefonon vagy e-mailben időben értesítik róla.

Azt nem tudom, hogy élnek-e az e-mail marketing adta automatizálási lehetőségekkel, de ha igen, akkor egy olyan adatbázissal egybekötött marketing rendszer lesz idővel a kezükben, aminek segítségével az egyébként gyér forgalmú időszakokban is bármikor tudnak extra bevételt generálni ügyes figyelemfelkeltő akciókkal.

Egy év alatt mondjuk simán össze lehet gyűjteni többezer focirajongó e-mail címét, akiről ráadásul azt is tudják, hogy melyik csapat a kedvence, vagy milyen felszerelések érdeklik az átlagnál jobban (pl. a kapusokat a kapuskesztyűk). Ilyen tudással a birtokukban bármikor kiküldhetnek a Juventus szurkolóknak egy olyan e-mailt, amiben egy 5 napon keresztül tartó például “Ha 3 dolgot veszel, a negyediket ajándékba kapod” jellegű ajánlatot tesznek.

Ilyen és ehhez hasonló trükköket szinte bármilyen “offline” üzlet is kialakíthatna kis leleményességgel. A végére gyorsan még egy példa: egyik kedvenc éttermemben minden vendég kitölthet egy rövid értékelő lapot (a lapok minden asztalon ott vannak alapból), amin persze az e-mail címet is “elkérik”. Az e-mail címekre rendszeresen elküldik a jobbnál-jobb akciós lehetőségeket, amik egészen biztosan felpörgetik az egyébként alacsonyabb forgalmú időszakokat.

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Így újítsd meg korábbi blogbejegyzéseid!

Így újítsd meg korábbi blogbejegyzéseid!

A régi blogbejegyzések megújítása egy olyan ziccer, amit nagyon sokan kihagynak. Pedig jóval kevesebb idő és energia egy régi cikket felfrissíteni, mint egy teljesen újat írni. Arról nem is beszélv...

Elolvasom
A Google Ads jön, az AdWords megszűnik – Miben érint ez téged?

A Google Ads jön, az AdWords megszűnik – Miben érint ez téged?

Június 27-én jelentette be a Google, hogy hamarosan megszűnik a Google AdWords megnevezés, é...

Elolvasom
5 módszer, mellyel élned kell, ha alacsony költségkerettel hirdetsz AdWords-ben

5 módszer, mellyel élned kell, ha alacsony költségkerettel hirdetsz AdWords-ben

Alacsony költségkerettel be kell tartanod bizonyos irányelveket, hogy a legtöbbet tudd kihozni lehetőségeidből. Ha korlátozott erőforrásokkal rendelkezel, figyelned kell rá, hogy a lehetőségeidhez mérten hirdess AdWords-ben. Ha nem tartod ezt szem előtt, akkor több szempontból is megnehezíted saját életed. Vagy annak a szakembernek, ügynökségnek az életét, aki a kampányaidat kezeli....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob