Így újítsd meg korábbi blogbejegyzéseid!

A régi blogbejegyzések megújítása egy olyan ziccer, amit nagyon sokan kihagynak. Pedig jóval kevesebb idő és energia egy régi cikket felfrissíteni, mint egy teljesen újat írni. Arról nem is beszélve, hogy milyen elképesztő eredményeket hozhat egy leporolt és újraaktualizált írás!

Hiba azt gondolni, hogy a régi blogbejegyzéseid már senkit sem érdekelnek. Nézd meg a Google Analytics segítségével, hogy mely cikkjeidet olvassák a legtöbben, és hogy melyek vannak méltatlanul elfeledve! Tehetsz azért, hogy a népszerű szövegek még népszerűbbek legyenek, és hogy a kevés megtekintéssel büszkélkedők újjászületve népszerűvé váljanak.

Vedd elő a régi tartalmakat!

Nagyon sokszor felmerül a kérdés: Érdemes-e egy korábbi tartalmat hónapokkal vagy akár évekkel a publikálás után elővenni és felújítani?

A válasz egyértelműen igen.

Hiba azt hinni, hogy a régi bejegyzések már senkit sem érdekelnek. Épp ellenkezőleg: ha a témák, amikről szólnak, továbbra is aktuálisak, akkor sokan olvassák vagy olvasnák őket. Neked lehet, hogy réginek tűnik, de ne felejtsd el, hogy valakinek könnyen az első benyomása lehet rólad vagy a cégedről.

Ráadásul ha jó minőségű, releváns, érdekes tartalomról van szó, amit rendszeresen olvasnak, akkor a Google előre fogja sorolni a találati listán, függetlenül attól, hogy mikor lett publikálva.

Pontosan ez az a két szempont, ami miatt előnyös utólag szerkeszteni korábbi bejegyzéseket:

  • hogy aktualizálva legyenek, és így mindig naprakész legyen a tartalmuk;
  • és hogy minél jobb legyen az organikus elérés.

Mit újíts meg a régi cikkeken?

Számos különböző módon lehet megújítani egy korábbi bejegyzést. A lényeg, hogy a frissítés után azt kell látnod, hogy a szöveg olyan, mintha éppen a napokban született volna meg.

A szöveg finomítása – Ha átolvasol egy korábban megírt szöveget, akkor jó eséllyel találni fogsz benne olyan mondatokat, kifejezéseket, amelyeket ma már máshogy fogalmaznál meg. Ezeket minden további nélkül átírhatod! A nyelv egy élő, folyamatosan és gyorsan változó dolog, ami miatt könnyen elképzelhető, hogy már egy egyéves tartalom nyelvezetét is elavultnak érzed. Egy egyszerű ráncfelvarrással viszont ismét frissé teheted. (Vagy nem ritka az sem, hogy egy márka új nevet kap. Elég csak a Twitterre gondolni, ami most már X néven fut. Ha egy korábbi bejegyzésben megemlítetted a platformot, akkor érdemes valahogy belefűzni az új nevet is.)

Új szövegrészek hozzáadása – Van rá esély, hogy a korábban írt szöveget ki kell egészíteni valamivel. Lehet, hogy lett egy új terméked, ami passzol a témához. Vagy egy olyan szakmai újdonság jelent meg, aminek ott a helye a szövegben. Ha úgy ítéled meg, hogy néhány plusz sor vagy plusz bekezdés segítene aktualizálni a szöveget, akkor nyugodtan add hozzá ezeket az új szövegrészeket a régi tartalomhoz!

Új kulcsszavak beillesztése – A szöveg optimalizálásához hozzátartozik, hogy a címben és az alcímekben, sőt a szövegtörzsben és a meta szövegekben is elhelyezel új kulcsszavakat. Elképzelhető, hogy az adott témára már más kifejezésekkel keresnek rá az emberek. Ha az új kulcsszavakat a megfelelő helyen elhelyezed a szövegben, az jelentősen javítani tudja az organikus elérést.

TIPP: Jónéhány helyről tájékozódhatsz, ami segít megtalálni az új kulcsszavakat. Használhatsz például olyan programokat, amelyek a Google-felhasználók viselkedését megfigyelve mutatják meg neked a leggyakoribb keresési kifejezéseket!(Ilyen például a Keyword Tool, az Ubersuggest, vagy a Google Trends és a Google Search Console.)

A képek cseréje vagy új képek hozzáadása – Egy képről vagy grafikáról már első ránézésre kiszúrható, ha régi. Hiába naprakész a szöveged, ha a hozzá tartozó képeken az látszik, hogy régen készültek (például mert olyan beállításból lettek fotózva, ami már elavultnak számít, vagy mert már rég nem úgy néz ki a termék csomagolása, ami a képen látható). A régi tartalmak ráncfelvarrásához hozzátartozik az is, hogy a kapcsolódó vizuális anyagokat is cseréled, vagy kiegészíted újakkal. (Az is lehet, hogy azóta belevágtál videók készítésébe is, és az adott a témáról is van már videós tartalmad. Bátran helyezd el a videót is a szövegben!)

A linkek frissítése – Számtalanszor előfordul, hogy a régi bejegyzésekben található linkek már nem vezetnek sehová. Ezeket minél előbb cserélni, javítani kell, hogy ismét működőképesek legyenek. És ha lehetséges, helyezz el néhány új linket is régi szövegben, hogy az új termékekhez, új szolgáltatásokhoz, új bejegyzésekhez is vezessenek belső linkek. Vess egy pillantást a CTA-ra is a szöveg végén, és ha indokoltnak gondolod, módosítsd, vagy írd át teljes egészében!

Klikkmarketing Online Marketing Cégvezetőknek ajánló

Honnan tudhatod, hogy melyik szöveget érdemes frissíteni?

Egy régi bejegyzés megújítása kevesebb időt és energiát vesz el, mint ha teljesen új szöveget írnál. Ha frissíteni tudod a tartalmat, és optimalizálni kicsit a SEO szempontokat figyelembe véve, akkor viszonylag kevés munkával el tudod azt érni, hogy a bejegyzés (ismét) népszerűvé, olvasottá váljon. A régi tartalmak egyébként is jelentős mennyiségű forgalmat tudnak terelni az oldaladra, és erre még egy lapáttal rá tudsz tenni a frissítésekkel.

Nézd meg, hogy mely tartalmaid a legnépszerűbbek, és hogy melyek teljesítenek gyengén! Így fogod tudni meghatározni, hogy mely blogbejegyzésekkel éri meg foglalkoznod.

A Google Analytics segít azonosítani ezeket az oldalmegtekintés alapján. Frissítheted a gyengén teljesítő bejegyzéseket, hogy több megtekintést érjen el! Vagy kihasználhatod egy már eleve népszerű cikk erejét, ha rendszeres frissítéssel mindig naprakészen tartod.

Útravaló

Ha egy dolgot jegyzel meg, és viszel magaddal ebből a bejegyzésből, az az legyen, hogy időnként vegyél elő néhányat a régi bejegyzések közül, és frissítsd fel őket!

A megújításnak legyen része a szöveg aktualizálása, új kulcsszavak elhelyezése, a linkek frissítése, és a képek felülvizsgálata. Ha ezeket a lépéseket alapul véve rendszeresen ráncfelvarrást végzel a korábbi bejegyzéseken, azzal jelentősen növelheted az organikus elérést, és az átkattintási arányt (és ezáltal a cikkek leadgenerálási képességét is).

Végre tényleg működő online marketing

Ha szeretnéd, hogy olyan blogbejegyzések kerüljenek ki az oldaladra, amelyek méltók a vállalkozásod színvonalához, és támogatni tudják az organikus elérésed, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot! Segítünk neked olyan tartalmakat készíteni, amit a célközönséged is szívesen olvas, és még a Google motorjainak is tetszeni fog.

Nagy segítségedre lehet Gál Kristóf nemrég megjelent, „Online marketing cégvezetőknek” című könyve abban, hogy a lehető legjobb legyen céged online marketingje. Olyan gyakorlati tanácsokat és személyes példákat olvashatsz a könyvben, amelyeknek nagy hasznát fogod venni!

Ezeket olvastad már?

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Nem mindegy, hogy melyik videós formátumot használod az Instagramon!

Három különböző videós formátumot is használhatsz az Instagramon. Ha szeretnéd igazán profi szinten és igazán eredményesen használni ezt a platformot, akkor ismerned kell ezeket a formátumokat.

Elolvasom
Mit tehetsz azért, hogy a kulcsemberek ne távozzanak a cégtől?

Mit tehetsz azért, hogy a kulcsemberek ne távozzanak a cégtől?

Vezetőként mindig rossz megtapasztalni, ha valaki távozik a cégtől. Az igazság azonban az, hogy ha ez meglepetésként ér, akkor valamit rosszul csinálsz! Olyan munkahelyet kell teremtened, ahol a pr...

Elolvasom
Mit tehetsz az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában?

Mit tehetsz az organikus elérés csökkenése ellen a közösségi médiában?

Valóban igaz, hogy az utóbbi időben az organikus elérés jelentősen csökken a közösségi médiában? Lehet, hogy érdemes lenne inkább úgy fogalmazni, hogy csak kicsit újra kell gondolni a tartalomgyárt...

Elolvasom