Képzelje el, hogy tud a belvárosban egy olyan “menekülő útvonalat”, ami a legnagyobb dugóban is viszonylag jó tempóban járható. A legjobb sofőrök pontosan ismerik ezt az utat, és így előnyösebb helyzetben vannak a forgalmi csúcsidők idején.
Igenám, de az idő előrehaladtával egyre többen kezdik megismerni ezt az alternetív megoldást, így a kerülőút is kezd ugyanolyan forgalmas lenni – ha nem forgalmasabb -, mint az összes többi ismert útvonal.
Vajon a menekülőút ezután is menekülőút lesz? A legrutinosabb sofőrök továbbra is használni fogják, vagy esetleg új utak után néznek?
Nem véletlenül hoztam ezt a látszólag nem ide vágó példát, ugyanis meglehetősen hasonlónak látom a jelenlegi helyzetet az e-mail marketing terén.
Ha mélyebben beleásta magát a témába (talán nem is olyan mélyen), akkor tudhatja, hogy mindenféle kutatás és javaslat alapján a kedd vagy a szerda az optimális időpont a “hírlevelek” kiküldésére, sőt az időpont sem mindegy, délelőtt 10-11 és a 13 óra a legjobb. Ez persze nem igaz minden esetben, amolyan ökölszabály-szerűség.
No de…! Ahogy egyre több az ügyes cég, egyre több levelet küldenek ki ezekben az időpontokban, és így az a véleményem, hogy szépen lassan eljutunk odáig, hogy ezek a sztáridőpontok úgymond telítődnek.
Ha viszont telítődnek, akkor már nem biztos, hogy akkor érdemes kiküldeni azokat a bizonyos leveleket! Nem tudok most hirtelen egy csodaelixírt ajánlani a problémára, és nem is biztos, hogy már most probléma ez, de jó ezt a nézőpontot is ismerni.
Mi a véleménye? Ön tudatosan megválasztott időpontokban küldi ki a hírleveleket (vagy direkt marketing leveleket)?