Zárt tartalom nélkül nem tudsz profi email listát építeni

Profi e-mail adatbázist építeni releváns feliratkozókkal nagyon időigényes és költséges dolog. Viszont van egy módszer, amivel csökkentheted a konverziónkénti költségeidet és a listád folyamatosan fejlődni fog. Ezek a zárt tartalmak!

Tipikusan zárt tartalomnak nevezünk minden olyan tartalmat, amelyet feliratkozásért cserébe kaphat meg az érdeklődő. Lehet ez egy tanulmány, egy videós anyag, egy e-book, igazából bármi ami tényleges értékkel bír ahhoz, hogy egy látogató megadja az adatait. De lehet például zárt tartalom egy fizikai könyv is, amit feliratkozásért cserébe küldesz ki.

Kezdjük az elején!

Ha nincs saját e-mail adatbázisod, akkor tulajdonképpen 100%-osan a hirdetési rendszerekre vagy utalva. Ez pedig elég nagy veszély lehet, mert bármikor előfordulhat egy Google, vagy egy Facebook leállás. Nem beszélve arról, hogy a saját listára küldött levelek konverziós aránya jóval magasabb, mint a legtöbb hirdetésé. Szóval az egyik legfontosabb dolog az, hogy rendelkezz saját e-mail adatbázissal, amin folyamatosan kommunikálsz a feliratkozóiddal. Ha ez még nincs meg, akkor kezdd ennél a blogbejegyzésünknél:

Email marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Hogyan bővítsd a listád?

Azt kell végiggondolnod, hogy hogyan kerülhet be valaki a levelezési listádba. A két legtipikusabb bekerülési mód az, hogy valaki vásárol tőled és kér hírleveleket, a másik pedig, hogy az oldalon elhelyezel egy feliratkozási mezőt. Ez a két módszer rendben is van, de nem várhatsz tőlük csodát.

#1 Miért? – Alapvetően nem szeret senki hírleveket kapni. Ehhez erősen hozzájárulnak a nem profi cégek nem profi levelei, a lehetetlen leiratkozási procedúrák és a nem releváns levelek mennyisége.

#2 Miért? – Nincs miért feliratkozni. Ahhoz nagyon elkötelezettnek kell lennie valakinek, hogy csak úgy feliratkozzon a levelezési listádra. Muszáj valamit adnod, hogy ő kérjen tőled rendszeresen leveleket.

#3 Miért? – Nem tud róla, hogy van e-mail listád. Általában nem a legszembetűnőbbek ezek a feliratkozási lehetőségek, könnyen lehet, hogy egy érdeklődő szívesen olvasná a leveleidet, de egyszerűen nem találja a feliratkozási opciót.

Tehát az a feladatod, hogy egy olyan feliratkozási lehetőséget hozz létre, amire szívesen feliratkoznak a látogatók, magas értéket képvisel és könnyen észrevehető.

Milyen zárt tartalmat készíts?

Az legyen a mottód a zárt tartalmad elkészítésekor, hogy:

én most elkészítem Magyarország legjobb __________ videós/oktató/hang/stb. anyagát!”

Ha már láttad az Online Marketing Iránytű videós képzésünket, akkor valószínűleg érted, miről beszélek. Ha még nem, akkor pedig itt tudsz feliratkozni: Online Marketing Iránytű

Egy pár formátum, amiket érdemes kipróbálnod:

Videó – Készíthetsz egy oktatóvideót, vagy akár egy összeszerelési útmutatót is. A lényege az, hogy feliratkozásért cserébe elküldöd “ingyen”, és a feliratkozó nagyon hálás legyen érte.

PDF – Elküldhetsz egy részletet a könyvedből PDF formátumban, vagy egy oktatóanyagot. De ez lehet akár egy ellenőrző lista is, a lényege az, hogy a feliratkozás után azonnali megoldást kaphasson egy problémájára.

Hanganyag – Ez egy nagyon jó választás, mivel utazás közben is lehet hallgatni ezeket. Tipikus hanganyag mondjuk egy beszélgetés vágatlan formátuma, egy hangoskönyv, vagy egy oktatóanyag.

Felvétel – Ha szoktál előadásokat, oktatásokat, workshopokat tartani, akkor “kötelező” ezeket felvenned és zárt tartalomként használnod. Tulajdonképpen két legyet üthetsz egy csapásra. Nem kell az egész anyagot “ingyen” adnod, hanem elég ha kivágsz belőle egy 60 perces részt, majd a teljes felvételt tudod értékesíteni is.

E-mail sorozat – Egy több hétig, vagy akár hónapig tartó e-mail sorozat is lehet egy zárt tartalom. Általában oktatóanyagokat szoktak ilyen formátumban átadni, de akár egy nagyon tartalmas blogbejegyzést is szétszedhetsz egy sorozatnak.

Demo – Az egyik legerősebb zárt tartalom, amit általában a szoftvercégek és játékcégek használnak. Feliratkozásért cserébe megkapod a 30 napos próbaverziót, vagy egy lite verziót, amit kipróbálhatsz és tesztelhetsz.

Ha van rá lehetőséged, érdemes többet is kipróbálni, mert nem tudhatod, hogy a te célközönségednél melyik fog a legjobban működni. Mindenesetre az biztos, hogy bármelyik formátumot választod és tényleg becsületesen egy nagyon magas színvonalú tartalmat készítesz belőle, az működni fog!

Hogyan tedd láthatóvá?

Ha már megvan a “csali”, amivel feliratkozókat gyűjtesz, akkor a következő lépés, hogy annyi embernek megmutatod, amennyinek csak tudod. Fontos, hogy folyamatosan terelj erre a landing oldalra látogatókat, különben hiába dolgoztál a zárt tartalmaddal.

Hirdetések – Ez a tartalom az, amit folyamatosan hirdetned kell, nem állhat le egy percre sem. Ha van rá lehetőséged, különíts el rá külön költségkeretet, mert könnyen lehet, hogy a marketing rendszered egyik alappillérét fogja képezni a jövőben.

A Klikkmarketing zárt tartalmának hirdetése.
Többek között ezzel a hirdetéssel is hirdettük az “Online Marketing Iránytű” 60 perces videós zárt tartalmunkat.

Pop-up megoldások – Az oldalad látogatóit felugró ablakok segítségével irányíthatod, hogy iratkozzanak fel a zárt tartalmadra. Használj külön szövegezést a visszatérő és az új látogatóknak. A legtöbb rendszerben lehetőséged van kizárni azokat a felhasználókat, akik már feliratkoztak valamelyik zárt tartalmadra.

A Klikkmarketing zárt tartalmának popupja.
Ez a popup jelenik meg azoknak a felhasználóknak, akik már jártak korábban a blog oldalaink egyikén.

Közösségi média – Folyamatosan kommunikáld a zárt tartalmaidat a közösségi média felületeiden. Ha minden héten csak egyszer teszed ki, akkor már meg is van a heti 3 posztodból az egyik. Lehet, hogy nem az organikus elérés fogja meghozni az áttörést, de ha ezeket a posztokat megtámogatod hirdetésekkel is, akkor viszont biztos, hogy jó eredménnyel fognak teljesíteni!

A Klikkmarketing zárt tartalmának Facebook bejegyzése.
Ez a Facebook posztolós zárt tartalmunknak a Facebook bejegyzése.

Emelj az intenzitáson!

Ne elégedj meg azzal, ha már havi szinten 100-an feliratkoznak. Folyamatosan tűzz ki újabb és újabb célokat és emeld a hirdetési költségkereted, hogy minél több embernek meg tudd mutatni a zárt tartalmad. Ha ez az anyag tényleg jó, akkor erről minden releváns embernek tudnia kell.

Nekünk például havonta 500-600 új feliratkozónk van, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy hogyan tudnánk még többet emelni az intenzitáson és még több embernek megmutatni a zárt tartalmainkat.

Optimalizáld a hirdetéseket!

Nagyon fontos, hogy mérd az eredményeket. A legjobb, ha Google Analytics-ben és a Facebook-on is beállítod a megfelelő konverziós eseményeket, mert így tudod monitorozni az eredményeket. Amikor azt látod, hogy az eddig jól teljesítő célközönséged elkezdett romlani, akkor vizsgáld meg, hogy nem fáradtak-e ki a grafikáid vagy a szövegeid. Indíts új hirdetéseket új célközönségeknek, hogy ne fordulhasson elő, hogy teljesen megállnak a feliratkozások.

Készíts további zárt tartalmakat!

Gondolj bele, ha az első ilyen anyagod hozott 1000-2000 feliratkozót, akkor mekkora eredményt tudnál elérni mondjuk 5 ilyennel. Járj nyitott szemmel, mert simán lehet, hogy még számtalan olyan dolog van a tarsolyodban, ami alkalmas lehet feliratkozók gyűjtésére. Ha több ilyen tartalmad is van, akkor például tök jó lehet arra is, hogy a jelenlegi feliratkozóidat tovább vidd ezekre az anyagokra és további információkat kérj be tőlük, például véleményeket, amiket fel tudsz használni a kommunikációdban.

Készíts automatikus leveleket hozzá!

“Follow up”-nak szokták nevezni azokat a leveleket, amikor megpróbálod lekövezni a feliratkozót. Egy e-mail sorozattal akár több hétig is fenn tudod tartani az érdeklődést és az értékesítés felé tudod terelni a feliratkozót teljesen automatizáltan. Kérdezd meg, hogy sikerült-e megnéznie, melyik rész tetszett a legjobban, adna-e visszajelzést az anyagról, van-e olyan ismerőse, akinek érdekes lehet stb.

Próbáld meg minél inkább kihasználni a rendszeredben lévő lehetőségeket.

Összefoglalás:

E-mail marketing nélkül lehet jó online marketinget csinálni, de nem éri meg. Muszáj e-mail listát építened, amit csak erős zárt tartalommal fogsz tudni elérni. Ne úgy gondolj erre, hogy most ingyen adsz valamit, hanem úgy, hogy ez hosszú távon nagyon meg fogja érni neked! Járj nyitott szemmel és nézd meg, mások hogyan csinálják, vagy nézd meg, konkrétan mi hogyan csináljuk. Regisztrálj a 60 perces videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a zárt tartalmak is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű. Emellett szeretném figyelmedbe ajánlani a másik zárt tartalmunkat is, amelynek a témája a profi Facebook kommunikáció. Ez nagyon sokat segíthet neked, ha úgy érzed, nincs miről posztolni, vagy nem tudod, hogyan fejleszthetnéd a Facebook kommunikációdat.

Ha szeretnéd feltárni az online marketingedben lévő lehetőségeidet, akkor nézd meg, az “Online Marketing Analízis” szolgáltatásunkat, amit Keszeg Ádám vezető tanácsadónk készít el neked, aki az egyik legtapasztaltabb online marketing szakértőnk. Szinte kivétel nélkül arról számolnak be a vele kapcsolatba kerülő ügyfeleink, hogy érthető és nagyon gyakorlati a stílusa.

Ezeket olvastad már?

6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

6 egyszerű kérdés, amit meg kell válaszolnod a marketing stratégiád kapcsán

Van 6 olyan (egyszerű) kérdés, aminek a kielégítő megválaszolásával gyerekjátékká teheted az online marketinged legtöbb elemét, olyan világos lesz a kép. De ha nem tudod őket megválaszolni, akkor b...

Elolvasom
A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

A vevő élettartam érték – nem adottság, hanem rajtad múlik

Amíg csak abban tudsz gondolkozni, hogy egy betérő vevő éppen most mennyit hagy nálad, illetve hogy a ma elköltött marketing forintok ma megtérülnek-e, addig nem fogsz tudni igazán nagy céget épít...

Elolvasom
Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Ezzel foglalkoznod kell, ha van Google Shopping hirdetésed!

Az egyik legerősebb és legeredményesebb hirdetési típus az utóbbi években a Google Shopping. Rengeteg lehetőség van még mindig benne és a hirdetők nagy része nem aknázza ki ezeket. Nem sok idő- és ...

Elolvasom