Google Analytics opt-out

A Google-nél régóta gondolkoznak azon, hogy hogyan tudnák jobbá, mindenki által elfogadhatóvá tenni az Analytics-szel kapcsolatos adatvédelmi szempontokat. A hivatalos (angol nyelvű) Analytics blogon tegnap jelentették be, hogy megkezdődik egy új böngésző plug-in tesztelése, ami a problémát hivatott megoldani. (A plug-in egy olyan programocska, ami egy program, esetünkben a böngésző működését tudja befolyásolni, vagy kiegészíteni.)

Arról van szó, hogy ezen kiegészítő letöltésével és telepítésével a felhasználó “megtiltja” az általa látogatott honlapok számára, hogy azok (amennyiben használják a Google Analytics-et) mérjék az általa generált forgalmat (látogatást, oldalletöltést, a forgalom forrását, stb.).

Egyszerű példa: ezen a honlapon működik a Google Analytics, ezzel elemezzük a honlap látogatottságát és hatékonyságát. Ha Ön feltelepíti a böngészőjére a szóban forgó eszközt, akkor ezentúl az Ön látogatásait nem fogja regisztrálni a rendszer.

Ez felvet néhány kérdést: mennyire fogja ez befolyásolni a mért látogatottságot? Honnan fogjuk tudni a mérést tiltó felhasználók arányát? Tudunk majd egyáltalán valamit a mérést tiltó felhasználókról?

A legtöbb válasz egyelőre a jövő zenéje, bár máris vannak olyan kezdeményezések, amik ezen felhasználók feltérképezésére irányulnak, illetve azokéra, akik egyéb okból maradnak ki a mérésből (pl. mert a böngészőjük nem futtat Javascript programokat, ami a méréshez kell).

Valószínűleg ez a lépés nem lesz jelentős hatással az életünkre, mivel nem feltehetően elenyésző lesz azok száma, akik élni fognak ezzel a tiltási lehetőséggel. Egyesek szerint a helyzet egyenesen javulni fog, hiszen a rejtőzködést választó felhasználók főleg abból a csoportból valók lesznek, akik egyébként is elutasítják a marketinget.

Végezetül arra kérnék mindenkit, hogy hacsak nincs rá különösebb oka, ne használja ezt a tiltó funkciót, hiszen általában véve nem jelent semmiféle veszélyt az, hogy statisztikai célból gyűjtik a látogatottsági adatokat. Tudom, hogy biztos lesznek olyanok is, akik összeesküvés-elméleteket gyanítva mindenképp tiltani fognak, de tőlük azt kérdezném, hogy ha tényleg van konspiráció, akkor szerintük a plug-in tényleg tiltani fogja az adatfelvételt? :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Kerülj az élmezőnybe YouTube videóddal – Könnyebb, mint gondolnád

Kerülj az élmezőnybe YouTube videóddal – Könnyebb, mint gondolnád

Mielőtt kamera elé állnál és elmondanád azt az értékes tartalmat, melyre a közönséged kiéhezve vár, érdemes megfogalmazni magadban, hogy miről fog szólni a videód pontosan és mi az a kulcsszó, ami köré a videód tartalmát építed. Ebben a bejegyzésben rengeteg olyan információval szolgálok, mely segít megismerni a YouTube működését, és...

Elolvasom
10 tényező, amit figyel a Facebook egy bejegyzés kiértékelésénél

10 tényező, amit figyel a Facebook egy bejegyzés kiértékelésénél

Szinte mindenkinek, aki Facebookkal kapcsolatos marketinggel foglalkozik, vagy ezért felel egy cégnél, felmerül a kérdés: “mit tehetnék, hogy többen lássák, amit kiírok az oldalunkra?”. A kérdés több mint jogos, de szinte senki nem válaszol erre konkrétan, csak mendemonda jellegű infókból lehet összevadászni a válaszokat, de ha minden ilyet összerakunk sem...

Elolvasom
Buyer persona: Felismered, ha szembejön veled az ideális vevő?

Buyer persona: Felismered, ha szembejön veled az ideális vevő?

Sok vállalkozó észre sem veszi, ha szembejön vele az ideális vevője, és hagyja őt elsétálni anélkül, hogy valamilyen módon kapcsolatba lépett volna vele. Ha nem akarsz te is ilyen könnyelmű lenni, ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob