10 tényező, amit figyel a Facebook egy bejegyzés kiértékelésénél

Szinte mindenkinek, aki Facebookkal kapcsolatos marketinggel foglalkozik, vagy ezért felel egy cégnél, felmerül a kérdés: “mit tehetnék, hogy többen lássák, amit kiírok az oldalunkra?”. A kérdés több mint jogos, de szinte senki nem válaszol erre konkrétan, csak mendemonda jellegű infókból lehet összevadászni a válaszokat, de ha minden ilyet összerakunk sem jön ki egy komplett, érthető, használható válasz.

Fontos megjegyezni, hogy másképp működik a Facebook kiértékelő rendszere, a személyes profilok és a Facebook oldal esetén, azaz nem ugyanazok az elbírálási szempontok egy személy által, ill. egy oldal által publikált bejegyzésnél. Én most értelemszerűen az oldalak által publikált tartalmakra fókuszálok.

Azt hiszem ez az írásom hiánypótló itthon, remélem tetszeni fog, megosztani ér! :)

10 dolog, ami befolyásolja a Facebook bejegyzések megjelenését

Megpróbáltam néhány ponthoz írni egy “ezt érdemes csinálni” tippet, hogy ne csak üres információk legyenek, hanem tenni is tudjon az ügy érdekében.

#1 A több kommentet és lájkot kapó bejegyzések többször jelennek meg

Minél több hozzászólást és lájkot “kap” egy bejegyzés, annál nagyobb esélye van a megjelenésre. (Megjelenés = bekerül egy olyan felhasználó hírfolyamába, aki a Facebook oldal követője.)

Tipp: olyan bejegyzéseket kell csinálni, amit szívesen lájkolnak, osztanak meg, és szívesen szólnak hozzá.

#2 A bejegyzés típusa befolyásolja a megjelenések számát (képes, videós, szöveges, linkes)

A Facebook figyeli, hogy az egyes felhasználó milyen jellegű bejegyzéseket kedvelnek (pl. lájkolják, hozzászólnak, stb.), és személyre szabottan olyan bejegyzéseket próbál megjeleníteni nekik, amik legnagyobb eséllyel tetszeni fognak.

Tipp: érdemes mindenféle bejegyzést típust használni, mert minden felhasználónak más tetszik, és így több embert érhetünk el.

#3 A kiemelt érdeklődést elérő témák nagyobb láthatóságot érhetnek el

Ha egy nagyon népszerű témáról szól a bejegyzés, amit rengetegen említenek (pl. egy friss szenzációs hír), akkor nagyobb esélye lehet a megjelenésre.

Tipp: ha gyorsan tudunk reagálni egy friss és népszerű témában, akkor ki lehet használni egy jó “áramlatot”.

#4 Számít, hogy mikor szólnak hozzá, mikor lájkolják a bejegyzést

Már azt is figyelembe veszi a Facebook, hogy mikor érkeznek a lájok. Ha egy új bejegyzés rögtön az elején sok lájkot és hozzászólást kap, majd később arányaiban egyre kevesebbet, akkor a Facebook azt gondolja, hogy a bejegyzés megjelenésekor nagy volt az aktualitása, de később már nem.

#5 Az erőltetett “klikk vadászat” csökkenti a megjelenítés esélyét

Biztos látott már olyan bejegyzéseket, amik eléggé erőltették a kattintást. A Facebook képes figyelni, hogy hányan és milyen gyorsan térnek vissza a kattintás után, illetve a kattintás után hányan lájkolják vagy szólnak hozzá a témához.

Tipp: nem érdemes ilyen manipulatív megoldásokat használni, hosszabb távon rontja a Facebook oldalunk megítélését.

#6 A link típusú bejegyzések többször jelennek meg, mint ha egy linket a szövegbe (akár fotó mellé) illesztünk be

Linket többféle módon is publikálhatunk, de a leginkább preferált mód, hogy eleve linkes bejegyzést használunk. Ha valójában képes bejegyzés mellé a szövegbe teszünk linket, az kisebb láthatóságot eredményez.

Tipp: linket link típusú bejegyzésben érdemes megosztani, tehát amikor a linknek van egy külön előnézete, képpel, leírással, stb.

#7 A Facebookra feltöltött videók láthatóságánál számít, hogy hányan és milyen hosszan nézték meg eddig

Ez nem vonatkozik a Youtube-ra feltöltött és megosztott videókra, tehát kifejezetten a Facebookra feltöltött videókról van szó. Ha egy videót többen és hosszabb ideig néznek (fejenként), az előnyt élvez a kevésbé népszerűekkel szemben.

Tipp: nem meglepetés, hogy a minőségi tartalom jobban szerepel. Kizárólag minőségi tartalmat tegyünk fel az oldalra…

#8 Az újra meg újra feltöltött ugyanolyan tartalmak (pl. szövegek vagy képek) kevesebbszer jelennek meg

Ha pl. egy vicces képet sokszor sok oldalra töltenek fel, az hátrányt fog szenvedni az egyedibb tartalmakkal szemben.

#9 Az agresszív lájkszerzést célzó bejegyzések kevesebbszer jelennek meg

Ha egy bejegyzés “lényege”, hogy lájkolásra buzdít (pl. “lájkold, ha szerinted is aranyosak a kiskutyák”), az kevesebbszer fog megjelenni. Az ilyen bejegyzések egyébként értelemszerűen sok lájkot és hozzászólást tudnak szerezni, mégsem hordoznak értéket.

#10 A csak szöveget tartalmazó bejegyzések kevesebbszer jelennek meg

A Facebook azt tapasztalta, hogy az ilyen bejegyzések kevésbé érdeklik a felhasználókat, ezért a más jellegű bejegyzések (pl. kép, link, videó) előnyt élvezhetnek velük szemben.

Ha tetszett, egy megosztással a legkönnyebb megköszönni! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

A népszerű, organikusan jól terjedő blogbejegyzések termőföldje

A népszerű, organikusan jól terjedő blogbejegyzések termőföldje

Gyakran fejtörést okoz a következő blogbejegyzésed, videós tartalmad témájának meghatározása? Előfordul, hogy maga az ötletelés több időt visz el, mint maga a blogbejegyzés megírása. És sosem lehet...

Elolvasom
A Sikeres Google Adwords Hirdetések Titkai 2.0 – milyen lesz?

A Sikeres Google Adwords Hirdetések Titkai 2.0 – milyen lesz?

Hamarosan rendelhető a Magyarországon és magyarul valaha megjelent Adwords tananyagok úttörőjének vadonatúj verziója! Az a rengeteg tapasztalat, amit a több száz vásárlói visszajelzésből szereztünk, felbecsülhetetlen értéket képvisel, így a 2.0-ás verzió a magyarul elérhető anyagok közül garantáltan a legszínvonalasabb lesz. Amint már többször elmondtam, a meglévő vásárlóinknak is érdemes lesz...

Elolvasom
Hogyan NE küldjünk direct mail-t e-mailben?

Hogyan NE küldjünk direct mail-t e-mailben?

Az Ezt láttam rovatban most kivételesen egy rossz példát mutatok be, cserébe elméletben összeállítom a konkrét üzenetnek egy hatékonyabb verzióját, hogy valamit tanulni is lehessen az esetből! Az imént kaptam meg egy neves hazai marketingkommunikációs portál DM-jét e-mailben. Feladója “PR- és Médiatréning”, a tárgysor szerint “Vezető kommunikációs szakemberek számára” lehet...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob