Szinte mindenkinek, aki Facebookkal kapcsolatos marketinggel foglalkozik, vagy ezért felel egy cégnél, felmerül a kérdés: “mit tehetnék, hogy többen lássák, amit kiírok az oldalunkra?”. A kérdés több mint jogos, de szinte senki nem válaszol erre konkrétan, csak mendemonda jellegű infókból lehet összevadászni a válaszokat, de ha minden ilyet összerakunk sem jön ki egy komplett, érthető, használható válasz.
Fontos megjegyezni, hogy másképp működik a Facebook kiértékelő rendszere, a személyes profilok és a Facebook oldal esetén, azaz nem ugyanazok az elbírálási szempontok egy személy által, ill. egy oldal által publikált bejegyzésnél. Én most értelemszerűen az oldalak által publikált tartalmakra fókuszálok.
Azt hiszem ez az írásom hiánypótló itthon, remélem tetszeni fog, megosztani ér! :)
10 dolog, ami befolyásolja a Facebook bejegyzések megjelenését
Megpróbáltam néhány ponthoz írni egy “ezt érdemes csinálni” tippet, hogy ne csak üres információk legyenek, hanem tenni is tudjon az ügy érdekében.
#1 A több kommentet és lájkot kapó bejegyzések többször jelennek meg
Minél több hozzászólást és lájkot “kap” egy bejegyzés, annál nagyobb esélye van a megjelenésre. (Megjelenés = bekerül egy olyan felhasználó hírfolyamába, aki a Facebook oldal követője.)
Tipp: olyan bejegyzéseket kell csinálni, amit szívesen lájkolnak, osztanak meg, és szívesen szólnak hozzá.
#2 A bejegyzés típusa befolyásolja a megjelenések számát (képes, videós, szöveges, linkes)
A Facebook figyeli, hogy az egyes felhasználó milyen jellegű bejegyzéseket kedvelnek (pl. lájkolják, hozzászólnak, stb.), és személyre szabottan olyan bejegyzéseket próbál megjeleníteni nekik, amik legnagyobb eséllyel tetszeni fognak.
Tipp: érdemes mindenféle bejegyzést típust használni, mert minden felhasználónak más tetszik, és így több embert érhetünk el.
#3 A kiemelt érdeklődést elérő témák nagyobb láthatóságot érhetnek el
Ha egy nagyon népszerű témáról szól a bejegyzés, amit rengetegen említenek (pl. egy friss szenzációs hír), akkor nagyobb esélye lehet a megjelenésre.
Tipp: ha gyorsan tudunk reagálni egy friss és népszerű témában, akkor ki lehet használni egy jó “áramlatot”.
#4 Számít, hogy mikor szólnak hozzá, mikor lájkolják a bejegyzést
Már azt is figyelembe veszi a Facebook, hogy mikor érkeznek a lájok. Ha egy új bejegyzés rögtön az elején sok lájkot és hozzászólást kap, majd később arányaiban egyre kevesebbet, akkor a Facebook azt gondolja, hogy a bejegyzés megjelenésekor nagy volt az aktualitása, de később már nem.
#5 Az erőltetett “klikk vadászat” csökkenti a megjelenítés esélyét
Biztos látott már olyan bejegyzéseket, amik eléggé erőltették a kattintást. A Facebook képes figyelni, hogy hányan és milyen gyorsan térnek vissza a kattintás után, illetve a kattintás után hányan lájkolják vagy szólnak hozzá a témához.
Tipp: nem érdemes ilyen manipulatív megoldásokat használni, hosszabb távon rontja a Facebook oldalunk megítélését.
#6 A link típusú bejegyzések többször jelennek meg, mint ha egy linket a szövegbe (akár fotó mellé) illesztünk be
Linket többféle módon is publikálhatunk, de a leginkább preferált mód, hogy eleve linkes bejegyzést használunk. Ha valójában képes bejegyzés mellé a szövegbe teszünk linket, az kisebb láthatóságot eredményez.
Tipp: linket link típusú bejegyzésben érdemes megosztani, tehát amikor a linknek van egy külön előnézete, képpel, leírással, stb.
#7 A Facebookra feltöltött videók láthatóságánál számít, hogy hányan és milyen hosszan nézték meg eddig
Ez nem vonatkozik a Youtube-ra feltöltött és megosztott videókra, tehát kifejezetten a Facebookra feltöltött videókról van szó. Ha egy videót többen és hosszabb ideig néznek (fejenként), az előnyt élvez a kevésbé népszerűekkel szemben.
Tipp: nem meglepetés, hogy a minőségi tartalom jobban szerepel. Kizárólag minőségi tartalmat tegyünk fel az oldalra…
#8 Az újra meg újra feltöltött ugyanolyan tartalmak (pl. szövegek vagy képek) kevesebbszer jelennek meg
Ha pl. egy vicces képet sokszor sok oldalra töltenek fel, az hátrányt fog szenvedni az egyedibb tartalmakkal szemben.
#9 Az agresszív lájkszerzést célzó bejegyzések kevesebbszer jelennek meg
Ha egy bejegyzés “lényege”, hogy lájkolásra buzdít (pl. “lájkold, ha szerinted is aranyosak a kiskutyák”), az kevesebbszer fog megjelenni. Az ilyen bejegyzések egyébként értelemszerűen sok lájkot és hozzászólást tudnak szerezni, mégsem hordoznak értéket.
#10 A csak szöveget tartalmazó bejegyzések kevesebbszer jelennek meg
A Facebook azt tapasztalta, hogy az ilyen bejegyzések kevésbé érdeklik a felhasználókat, ezért a más jellegű bejegyzések (pl. kép, link, videó) előnyt élvezhetnek velük szemben.
Ha tetszett, egy megosztással a legkönnyebb megköszönni! :)