Az Ezt láttam rovatban most kivételesen egy rossz példát mutatok be, cserébe elméletben összeállítom a konkrét üzenetnek egy hatékonyabb verzióját, hogy valamit tanulni is lehessen az esetből!
Az imént kaptam meg egy neves hazai marketingkommunikációs portál DM-jét e-mailben. Feladója “PR- és Médiatréning”, a tárgysor szerint “Vezető kommunikációs szakemberek számára” lehet fontos a tartalma. Lesz ami lesz: megnyitom az e-mailt, amiben semmi, de semmilyen tartalom nincs, csak 3 csatolt fájl.
Az egyik neve treningekdoxidm.gif, a másiké magenta.pdf, a harmadik pedig kék.pdf. Gyorsan kitalálom, hogy a fájlokban kell keresni a lényeget (bár a további nyomozásra csak a “szakmai” kíváncsiság hajt): az első fájlban 2 rendezvény beharangozója található, valamint az instrukció, hogy egy bizonyos weboldalon, vagy a másik 2 fájlban találom meg a bővebb infót. A megadott linkre természetesen nem tudok kattintani (mivel ténylegesen egy képről van szó), hanem a cím memorizálása után kézzel beírhatnám a böngészőbe.
A színes fájlnevek – mint utóbb rájöttem – a két rendezvényre utalnak, ugyanis azok ilyen színű kis boxokban vannak elhelyezve a képfájlban.
Egy ilyen formában kiküldött e-mail általában nagyon alacsony hatékonysággal konvertál (tehát kevés megrendelő lesz belőle). Lehet, hogy ez az adott esetben, az adott cégnek nem különösebben probléma, mert azt hiszem ez egy olyan “kötelező megjelenni rajta” esemény a nagyobb cégek számára, tehát ők így is – úgy is elmennek rá.
De ha Önnek kis túlzással minden forint számít, vagy legalábbis szereti tudni, hogy mire költi a pénzt, és odafigyel a marketingeszközeinek hatékonyságára is, akkor ez egy remek “rossz példa” az e-mailes direkt marketing házatájáról…
Amiért különösen “fáj” ez a dolog az az, hogy a marketingkommunikációs szakma hazai kiadványainak zászlóshajója a megoldás elkövetője. Félreértés ne essék: engem is zavar, amikor valaki beleköt egy-egy, az egészhez képest elhanyagolható hibába, de ez azt hiszem nem az a kategória.
Ha már maga a téma is rendhagyó (egy nem jó, hanem éppenhogy rossz megoldás), legyen az a mai bejegyzés vége is: magát a hatékonyabb verziót holnap, vagy holnapután teszem közzé (no azért nem kell csodamegoldásra számítani!), mert kíváncsi vagyok a véleményére.
Ön szerint mik a legkomolyabb hibák a szóban forgó megoldás kapcsán? (Annyit elárulok, hogy 3 alapvető probléma van szerintem, amiből az egyik tovább boncolgatható…)
[Frissítés] Ha kíváncsi a folytatásra: Hogyan ne küldjünk… 2. rész: a jó megoldás