Miért nem a Google Ads hirdetéseidtől függ a Google Ads hirdetéseid sikeressége

2006 óta kezelek Google Ads hirdetéseket, az országban az elsők között szereztem hivatalos Google szakértői minősítést. A Klikkmarketing abszolút a topon van a magyar Google Ads szakértő cégek között, több mint 100 magyar kisvállalkozás hirdetéseit kezeljük. De az általunk készített hirdetések sikeressége sajnos (?) csak 20%-ban múlik rajtunk.

Most kicsit magunkról (és talán magunk ellen) is fogok beszélni, de nem öncélúan, hanem hogy meg tudjak értetni veled egy rendkívül fontos dolgot a Google Ads kapcsán. A céged jövője érdekében kérlek, hogy akármit is gondolsz most, ezt az írást olvasd végig!

Milyen korszakban is vagyunk?

Mivel 15 éve foglalkozom online marketinggel, ezért ebben a témában (és a téma fiatalsága miatt is) történelminek nevezhető rálátásom van sokmindenre. Az elmúlt 15 évben az alábbi “korszakokat” figyeltem meg:

  1. 2005-2010: Mindegy, csak csináld – sikeres lehetsz! Amikor kezdtem, a 2000-es évek közepe táján, egyre több cégnek volt honlapja, de a legtöbb – már elnézést – hulladék volt, már akkori szemmel is. Akkoriban, ha volt egy egész jó honlapod (a hulladékokhoz képest), azzal már durrantani lehetett az interneten. (A legtöbb konkurensednek még mindig nem volt honlapja.) Ha ráadásul tudtál a Google AdWordsről (ez a Google Ads eredeti neve), és hirdettél benne, akkor óriási király lehettél – akár még bénán csinálva is.
  2. 2010-2015: A jobbak elkezdenek elhúzni, de még könnyű. Itt még mindig labdába tudott rúgni az, akinek nem volt kiemelkedő a honlapja, és nem volt kiemelkedő például a hirdetési stratégiája, de már látszódott, hogy a jobbak és a nem jók között egyre nagyobb lesz a szakadék, és a jók elkezdenek olyan előnyre szert tenni, ami hosszú távon szinte behozhatatlan lesz.
  3. 2015-2020: Csak kevesen tudnak igazán sikeresek lenni. Mostanra nagyjából boldog-boldogtalan webshopot csinált és az összes “maszek” is fent van a neten, és próbál érvényesülni, hirdetni. Ma már elég sok témában olyan sokan hirdetnek, hogy drágul a hirdetések ára, romlanak a konverziós arányok, és egyre nehezebb jó eredményt elérni. Már látszik, hogy a stratégia és bármilyen valódi előny nélkül versenyzők nem maradnak fenn.
  4. 2020-????: Normális stratégia és “hátország” nélkül nem fog sikerülni. Csak akkor lehetsz sikeres, ha van egyértelmű versenyelőnyöd, ha tudsz valami mást mondani, mint a többiek, ha tudod, hogy kinek akarsz eladni, és ha a kor színvonalának megfelelően tudsz kommunikálni a piacoddal. Tehát pontosan tudod, hogy kik a legjobb vevőid, tudod, hogy miért fognak tőled vásárolni, és ezt az egészet jól meg tudod jeleníteni a honlapodon, és “mindenhol máshol” is (pl. Facebook, stb.).

Ha neked veszteséges a Google Ads, akkor szorítsd össze a fogad és olvasd el ezt…

A következőn sokat gondolkoztam, hogy megírjam-e, mert azért nyilván magunk ellen sem akarok játszani – de őszinte is akarok lenni, hiszen az őszinteség a Klikkmarketing egyik legfontosabb alapértéke. Végül úgy döntöttem, hogy megírom, mert nekünk nincs szükségünk sem arra, hogy féligazságokkal operáljunk, sem olyan ügyfelekre, akik nem értik meg, vagy rosszul értik meg a következő állítást.

Ha úgy érzed, hogy a Google Ads hirdetéseid csak a pénzt égetik jelenleg, akkor szinte biztos, hogy mi sem tudnánk nyereséges hirdetéseket készíteni neked. És ha mi sem tudnánk, akkor szinte biztos, hogy senki más sem tudna.

Nézd, mi az a cég vagyunk, akik ki merik mondani a 100%-os igazságot a dolgokkal kapcsolatban, még akkor is, ha amúgy ezzel akár ügyfelektől esnek el. Mert ha kicsit kozmetikáznánk az igazságot, akkor bizonyos cégek kevésbé képben lévő vezetőit simán meggyőzhetnénk bármiről, amiről csak akarjuk, és már írnák is alá a szerződést – és fizetnének, amíg bírják szusszal.

Jobbak vagyunk, de ez kevés :(

Most is kezeli valaki a hirdetéseidet. Talán te, talán egy haverod, talán egy szakértő. Nagyon nagy esély van arra, hogy mi nagyobb tapasztalattal rendelkezünk annál, mint aki most kezeli a hirdetéseidet. Nagyon nagy eséllyel mit jobbá tudnánk csavarni a hiretéseidet. De annak is nagyon nagy az esélye, hogy még így sem lennél elégedett az eredménnyel, és mondom is, hogy miért.

A Google Ads hirdetéseid minősége 20%-ot tud hozzáadni az eredményeidhez (vagy akár elvenni belőlük, ha úgy nézzük). Ez a 20% persze rendkívül fontos lehet, tehát azért lebecsülni nem kell, de túlbecsülni sem.

A siker maradék 80%-át pedig az alábbiak adják, röviden “minden egyéb”:

  • a terméked / szolgáltatásod jellege,
  • a célcsoportod jó meghatározása,
  • a honlapod színvonala,
  • a termékeid / szolgáltatásaid struktúrája,
  • az árazásod,
  • a hitelességed,
  • az ajánlataid ütőssége,
  • és a többi.

Houston, van egy kis probléma…

Az elmúlt 10+ év tapasztalata az, hogy a totál veszteséges hirdetési kampányoknál az esetek döntő többségében egyáltalán nem a Google Ads hirdetések “rosszasága” áll a háttérben. Hanem a fenti 80% rosszasága. Az, hogy nem jó a stratégiád, nem jók a termékeid, nem választottál jó(l) célcsoportot, nem jó a honlapod, nem jó az ajánlatod, vagy hasonlók – vagy ezek együtt.

Röviden (és talán sokak számára fájdalmasan) fogalmazva: ha neked nagyon nem éri meg a Google Ads, akkor valószínűleg sokkal komolyabb probléma van a marketingeddel, mint a Google Ads beállítások gyengesége. Ne csapd be magad!

Rengeteg vállalkozóval dolgoztam együtt az évek során, és a saját magam fejlesztése során is sokat tanultam. Sokan nem mernek szembenézni bizonyos gyengeségeikkel, és/vagy a vállalkozásuk bizonyos gyengeségeivel. Sokkal egyszerűbb azt mondani, hogy a hirdetéseket kezelő céggel van a probléma, mint felismerni (és elismerni), hogy a gond bizony házon belül van.

Pedig tisztán látszik, hogy egy jó marketing alapokkal rendelkező vállalkozás, azaz ahol

  • rendben van a stratégia,
  • rendben vannak a termékek (vagy szolgáltatások),
  • rendben vannak az ajánlatok,
  • renden van az árazás,
  • rendben van a honlap,

szóval, ahol nagyjából rendben vannak a dolgok, ott már gyengébb Google Ads hirdetésekkel is simán labdába lehet rúgni. Más kérdés, hogy gyengébb hirdetésekkel nem lehet igazán jó eredményt elérni, de sokszor gyengébb hirdetésekkel is megéri, vagy legalábbis nem a pénz elégetéséről van szó.

Ezt elmondom még egyszer:

Egy megfelelő marketing alapokkal rendelkező cégnek legtöbbször gyengébb hirdetésekkel is megéri hirdetni a Google Adsben, bár igazán jó eredményt azért nem lehet így elérni.

De akkor tudtok egyáltalán segíteni valamiben? :)

A kérdés jó! Nekünk is sok-sok év kellett hozzá, hogy tisztán lássuk, tulajdonképpen mi a mi szerepünk, miben tudunk mi igazán segíteni. Vagy kiknek tudunk igazán segíteni – talán ez a jobb megfogalmazás.

A Klikkmarketing akkor tud segíteni, ha a céged alapvetően jól megy és sikeres, csak több van benne marketing szempontból, mint amennyit most kihozol belőle. Magyarul nem tudod elég embernek elég jól megmutatni, hogy milyen jó a céged!

Éveken át próbáltunk mindent megtenni annak érdekében, hogy amúgy nem jól menő cégeket “megmentsünk”. Bármit megtennék személy szerint, hogy ez sikerüljön, hogy minél több vállalkozónak segíthessünk. De el kell fogadnom, hogy nem ez a mi “dolgunk”. Ha egy vállalkozó nem képes a saját cégét alapvetően sikeressé tenni, akkor megette a fene az egészet. Az más kérdés, hogy nem kell minden vállalkozónak online marketing szakértőnek lennie, de erre szerencsére ott vagyunk mi.

Hogyan tovább?

Szeretnénk neked segíteni, hogy minél sikeresebb és eredményesebb legyen a vállalkozásod. Ehhez viszont nagyon fontos, hogy felismerd és megértsd, hogy mi most a valódi kihívásod. Hogy hol kell keresni a szűk keresztmetszetet a marketingedben.

  • Ha neked totál nem éri meg a Google Adsben hirdetni, akkor kezdd el keresni, hogy hol lehetnek a komolyabb problémák a céged marketingjében. Ez a szembenézés sokszor nehéz és fájdalmas, de igazából semmi másnak nincs értelme, ha nem akarsz magadnak hazudni. Ha szeretnél ehhez segítséget, akkor kérj egy konzultációt Keszeg Ádámmal vagy velem (Gál Kristóffal), vagy vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy megnézzük, mi a hozzád legjobban passzoló szolgáltatásunk!
  • Ha alapvetően megéri a Google Ads, csak szerinted több van a dologban, akkor természetesen kifejezetten érdemes lehet jobban körbejárni a Google Ads kampányaidat. Ha célzottan ez érdekel, akkor kérj tőlünk egy PPC (kampány) auditot, vagy ha akár komplexebben átbeszélnéd a helyzetet, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ha tetszett ez az írás, megköszönöm, ha nyomsz egy lájkot, vagy megosztod, netán elküldöd annak a vállalkozó ismerősödnek, akinek jót tenne, ha elolvasná. Előre is köszönöm! :)

Ezeket olvastad már?

7 konkrét tipp a konverziós arány növelésére webshop tulajok számára (de más is tanulhat belőle)

7 konkrét tipp a konverziós arány növelésére webshop tulajok számára (de más is tanulhat belőle)

Öntöd a pénzt a Google és a Facebook hirdetésekbe, amik egyre csak drágulnak. De mennyit foglalkozol azzal, hogy 100-ból ne csak 1 ember vásároljon, hanem mondjuk 2, netán 3? Ehhez adunk most pár g...

Elolvasom
Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Ezt a 8 dolgot kérdezd meg a Google Ads / Facebook szakértődtől

Nem igazán értek az autókhoz, ezért elég nehezen tudom megítélni, hogy melyik lehet a jó, hozzáértő, megbízható szerviz. Gondolom, ugyanilyen nehéz lehet online marketing szakértőt találni, ha nem ...

Elolvasom
Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

Ha ezt a pár dolgot csinálod, akkor a konkurenseid 80%-ánál komolyabb lesz az online marketing aktivitásod

A legtöbb magyar vállalkozás botrányosan gyengén csinálja az online marketinget. Ennek “köszönhetően” egészen kis energiabefektetéssel simán lekörözheted a legtöbb konkurensedet. Mutatom, hogy mit ...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob