Az Adwords Editor egy az Adwords kampányok kezelésére kifejlesztett ingyenes szoftver, amit 2006-ban mutatott be a Google a nagyközönség számára is.
Tapasztalatom szerint eleve kevesen vannak, akik egyáltalán tudnak az Adwords Editor létezéséről, ráadásul közülük sokan azt hiszik, hogy ez csak az ügynökségeknek szóló valami. Erről viszont egyáltalán nincs szó, minden Adwords fiók tulajdonosa ingyen és bérmentve használhatja a szoftvert.
Az aktuálisan legfrissebb verzió (jelenleg a 7.0) innen tölthető le számos nyelvi változatban: Adwords Editor.
A legfontosabb kérdések a program kapcsán – amiket eddig szinte mindenki feltett nekem, akinek említettem a program létezését – a következők:
Miben különböznek az Adwords Editorral beállított kampányok?
Semmiben. :) A fő célja a szoftvernek az, hogy gyorsabban, kényelmesebben, és akár internet kapcsolat nélkül lehessen kezelni az Adwords fióko(ka)t. A használatával tehát semmilyen előnyhöz nem jutunk, a “nem használattal” semmilyen hátrányt nem szenvedünk.
Mik a legfontosabb előnyei a szoftver használatának?
- Internet kapcsolat nélkül is kezelhetőek a kampányok (a módosítások “feltöltéséhez” persze kell majd internet).
- Tömeges módosítások gyorsabb és egyszerűbb elvégzése. (pl. a cél URL-ek átírása akár több tucat hirdetésben is, 1-2 mozdulattal)
- Olyan módosítások gyors elvégzése, amit az Adwords hagyományos kezelőfelületén nagyon nehézkesen lehet csak megoldani. (pl. egy szó kicserélése a kampányhoz tartozó összes hirdetés címsorában)
- A kampányon végzett változtatások mellé fűzhető megjegyzések. (pl. mit, miért és mikor változtattunk – ez érdekes lehet egy későbbi ellenőrzésnél)
- Különböző rendezések, listák elérése, amik a hagyományos kezelőfelületen nehézkesek, vagy nem is léteznek.
- A teljes fiók adatainak egyszerű archiválása, biztonsági vagy más okokból.
Hogyan kell használni az Adwords Editort?
A fenti linkről egyszerűen töltse le a telepítő fájlt, és telepítse a programot úgy, mint bármilyen más szoftvert. A kezelőfelületen is használatos felhasználóval és jelszóval tud majd csatlakozni az Adwords szerverekhez.
Sajnos a szoftver még nem tud magyarul, és az Adwords Súgó sincs még szinte egyáltalán lefordítva, de ettől függetlenül egy átlagos rutinnal rendelkező hirdető szerintem el tud boldogulni vele. Ha van rá jelentősebb igény, akkor szívesen írok a program használatáról bővebben.
“Kell ez nekem?”
Amennyiben egy viszonylag egyszerű, könnyen átlátható és nem túl kiterjedt kampánya van, akkor tulajdonképpen felesleges az Adwords Editor használata. Ha azonban sok hirdetéscsoportban sok hirdetése van, ezekhez rengeteg kulcsszó tartozik, ráadásul szereti rendszeresen állítgatni a kampány jellemzőit, akkor szerintem hasznosnak fogja találni ezt az eszközt! (De veszíteni bizonyosan nem veszíthet semmit, ha kipróbálja!)
Mivel a bejegyzéssel csak fel akartam hívni a figyelmet az eszköz létezésére, ezért most nem is megyek bele részletesen a témába. Ha van kérdése, nyugodtan tegye fel a hozzászólások között!
Az Adwords Editorról olvashat még a Google Súgó következő oldalán: Adwords Editor