Adwords Editor: mi ez és mire jó?

Az Adwords Editor egy az Adwords kampányok kezelésére kifejlesztett ingyenes szoftver, amit 2006-ban mutatott be a Google a nagyközönség számára is.

Tapasztalatom szerint eleve kevesen vannak, akik egyáltalán tudnak az Adwords Editor létezéséről, ráadásul közülük sokan azt hiszik, hogy ez csak az ügynökségeknek szóló valami. Erről viszont egyáltalán nincs szó, minden Adwords fiók tulajdonosa ingyen és bérmentve használhatja a szoftvert.

Az aktuálisan legfrissebb verzió (jelenleg a 7.0) innen tölthető le számos nyelvi változatban: Adwords Editor.

A legfontosabb kérdések a program kapcsán – amiket eddig szinte mindenki feltett nekem, akinek említettem a program létezését – a következők:

Miben különböznek az Adwords Editorral beállított kampányok?

Semmiben. :) A fő célja a szoftvernek az, hogy gyorsabban, kényelmesebben, és akár internet kapcsolat nélkül lehessen kezelni az Adwords fióko(ka)t. A használatával tehát semmilyen előnyhöz nem jutunk, a “nem használattal” semmilyen hátrányt nem szenvedünk.

Mik a legfontosabb előnyei a szoftver használatának?

  • Internet kapcsolat nélkül is kezelhetőek a kampányok (a módosítások “feltöltéséhez” persze kell majd internet).
  • Tömeges módosítások gyorsabb és egyszerűbb elvégzése. (pl. a cél URL-ek átírása akár több tucat hirdetésben is, 1-2 mozdulattal)
  • Olyan módosítások gyors elvégzése, amit az Adwords hagyományos kezelőfelületén nagyon nehézkesen lehet csak megoldani. (pl. egy szó kicserélése a kampányhoz tartozó összes hirdetés címsorában)
  • A kampányon végzett változtatások mellé fűzhető megjegyzések. (pl. mit, miért és mikor változtattunk – ez érdekes lehet egy későbbi ellenőrzésnél)
  • Különböző rendezések, listák elérése, amik a hagyományos kezelőfelületen nehézkesek, vagy nem is léteznek.
  • A teljes fiók adatainak egyszerű archiválása, biztonsági vagy más okokból.

Hogyan kell használni az Adwords Editort?

A fenti linkről egyszerűen töltse le a telepítő fájlt, és telepítse a programot úgy, mint bármilyen más szoftvert. A kezelőfelületen is használatos felhasználóval és jelszóval tud majd csatlakozni az Adwords szerverekhez.

Sajnos a szoftver még nem tud magyarul, és az Adwords Súgó sincs még szinte egyáltalán lefordítva, de ettől függetlenül egy átlagos rutinnal rendelkező hirdető szerintem el tud boldogulni vele. Ha van rá jelentősebb igény, akkor szívesen írok a program használatáról bővebben.

“Kell ez nekem?”

Amennyiben egy viszonylag egyszerű, könnyen átlátható és nem túl kiterjedt kampánya van, akkor tulajdonképpen felesleges az Adwords Editor használata. Ha azonban sok hirdetéscsoportban sok hirdetése van, ezekhez rengeteg kulcsszó tartozik, ráadásul szereti rendszeresen állítgatni a kampány jellemzőit, akkor szerintem hasznosnak fogja találni ezt az eszközt! (De veszíteni bizonyosan nem veszíthet semmit, ha kipróbálja!)

Mivel a bejegyzéssel csak fel akartam hívni a figyelmet az eszköz létezésére, ezért most nem is megyek bele részletesen a témába. Ha van kérdése, nyugodtan tegye fel a hozzászólások között!

Az Adwords Editorról olvashat még a Google Súgó következő oldalán: Adwords Editor

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Karácsonyi ajándék ötletek vállalkozóknak

Karácsonyi ajándék ötletek vállalkozóknak

Nem feltétlen "céges" ajándék ötletekre gondolok (sőt), hanem "normális" ajándékra, amit akár magánemberként adsz magánembernek, aki történetesen vállalkozó. Persze ha nem akarsz az ital, csoki, de...

Elolvasom
Robbantsd be Instagram fiókod a 3 leghatékonyabb stratégiával

Robbantsd be Instagram fiókod a 3 leghatékonyabb stratégiával

800 millió felhasználó van jelen Instagramon, mely adat önmagában elég lenne, hogy elgondolkodj vállalkozásod Instagram stratégiájának kidolgozásán. De ami ennél is fontosabb, hogy az utolsó 200 millió felhasználó az elmúlt egy évben csatlakozott. Ez a példátlanul dinamikus növekedés új lehetőségeket nyit meg vállalkozásod, céged számára, mellyel élned kell, ha lépést...

Elolvasom
Google Adwords – gyakori kérdések II.

Google Adwords – gyakori kérdések II.

Néhány hete útjára indítottam egy új “rovatot”, aminek keretében az Adwords használók – vagy az Adwords-zel még csak ismerkedők – által a hozzám beérkezett e-mailek / üzenetek alapján fontosnak tartott kérdéseket válaszolok meg, vagy esetleges tévhiteket oszlatok el. A sorozat első részét itt találja: Google Adwords – gyakori kérdések I....

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob