Szezonalitás – Hogyan erősítsd vállalkozásod holtszezon idején?

Sok partnerünknél előfordul, hogy bizonyos időszakban lecsökken a kereslet a termékük, szolgáltatásuk iránt. Ez nem azért történik,
mert valami hiba történt vagy rossz a termék, egyszerűen nincs szezonja.
Ilyen lehet például az esküvői ruha biznisz, vagy kültéri pázsit telepítés, de ide sorolható egy böllér bolt is.

Mi lehet a megoldás, hogy ebben az időszakban is, amikor csökken a kereslet és a bevételed, erősítsd vállalkozásod? Több lehetőség is rendelkezésedre áll, ebben a bejegyzésben erről fogok írni.

Csökkenő bevétel

A fő probléma természetesen az, hogy ingadozik a bevétel az év során,
a holtszezonban erősen lecsökken. Ilyenkor nehéz eladásokat generálni még akkor is, ha megnöveled az online marketingre szánt büdzsédet.

Hiszen nem azzal van a probléma, hogy nem találkoznak a hirdetéseiddel, vagy rosszak a hirdetéseid, hanem azzal, hogy adott időszakban nincs a termékedre, szolgáltatásodra kereslet, nincs szükségük rá az évnek abban az időszakában.

Mi a megoldás holtszezon idején?

Mint mindig, több megoldás is létezik, neked kell kiválasztani, hogy a vállalkozásod esetében melyik lesz a megfelelő. Az biztos nem jó megközelítés, hogy erőből próbálod eladni a cuccodat, mert a marketing költségeid meg fognak növekedni, és a bevételed semmivel nem lesz több.

Télen, mínusz 15 fokban senki sem akarja kapargatni az udvarán a fagyott földet, hogy tarackos tippan pázsitot ültessen. Szóval mást kell kitalálnod.

Eladás helyett erősítsd a brand-et

Ahelyett, hogy eladni próbálnál, inkább tedd ismertté cégedet, vállalkozásodat. Erre tökéletesen alkalmas Facebookon a Márkaismertség célú kampány vagy Adwordsben a Display hálózaton futtatott hirdetések.

Ezzel a stratégiával nem fogsz eladni, viszont megismerteted a célpiacoddal a vállalkozásodat, cégedet. Ezzel növelni tudod a követőbázisodat, akiknek szezon idején el tudod adni termékedet, szolgáltatásodat.

Holtszezon idején nagyon jó megoldás, ha eladás központú stratégiádról átváltasz ismertség növelő kampányokra.

Adj értéket, vezess blogot

A tartalommarketing alapja egy értékes tartalmakat szolgáltató blog. Mely egyszerre ad értéket és közvetíti a felhasználók számára, hogy szakértő vagy a területeden.

Erre nem csak holtszezonban van szükség, hanem folyamatosan az év során. Viszont holtszezonban nagyobb kapacitásod lehet tartalmat gyártani a blogodra, akár hónapokra előre is.

Kiegészítő szolgáltatás

Ha a fő szolgáltatásod lézeres szőrtelenítés, és a holtszezon nyáron van, mivel szőrtelenítés után nem egészséges napra menni, akkor kell egy szolgáltatás, amire nyáron is van kereslet. Ilyen lehet például egy narancsbőr elleni kezelés.

Ez tőled és a vállalkozásodtól függ, hogy tudsz-e olyan szolgáltatást fejleszteni, mely kapcsolódik a fő tevékenységhez és holtszezonban is van rá kereslet.

A legjobb az, ha mindhármat képes vagy bevezetni a céged, vállalkozásod életébe. Természetesen lehetnek más megoldások is holtszezon idejére, teljesen attól függ, hogy mivel foglalkozol.

Ha úgy döntesz, hogy inkább lehúzod a rolót, amikor csökken a kereslet és elutazol valami szép helyre, az sem elvetendő lehetőség, csak arra kérlek, küldj majd képet nekünk. :)

Összefoglalás

A holtszezon akkor válik veszélyessé egy vállalkozás életében, ha nem a körülményeknek megfelelően van meghatározva a cég stratégiája ebben az időszakban. Erőltetni az eladást olyan piacon, ahol rajtad kívülálló okok miatt nincs kereslet az adott termékre, szolgáltatásra, általában korai őszüléshez és hajhulláshoz vezet.

Remélem, ezzel a bejegyzéssel sikerült pár ötletet adnom, hogy mivel lehet a holtszezont értékessé tenni, és a megfelelő stratégiát kiválasztani erre az időszakra.

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Kizárások az AdWordsben, avagy hogyan szabaduljunk meg a felesleges AdWords kattintásoktól?

Kizárások az AdWordsben, avagy hogyan szabaduljunk meg a felesleges AdWords kattintásoktól?

A Google AdWords egyik legnagyobb erőssége, hogy lézerpontossággal lehet megcélozni a számunkra fontos érdeklődőket. Tehát nem kell elfogadni azt a “szükséges rossz” mellékhatást, hogy a jó érdeklődők közé kisebb vagy nagyobb arányban odacsapódnak a totál irreleváns felhasználók is. Persze 100% pontosságot lehetetlen elérni, de más eszközökhöz képest fényévekkel jobb eredményre...

Elolvasom
Ezt a 6 hibát ne kövesd el a céged blogjában

Ezt a 6 hibát ne kövesd el a céged blogjában

Ha komolyan veszed a céged online marketingjét, akkor egyszerűen nem engedheted meg magadnak, hogy a cégednek ne legyen egy rendszeresen frissített blogja. Nem azt jelenti ez, hogy konkrétan neked ...

Elolvasom
Előjegyezhető a Sikeres Google Adwords Hirdetések Titkai 2.0!

Előjegyezhető a Sikeres Google Adwords Hirdetések Titkai 2.0!

Hamarosan rendelhető – és most már előjegyezhető – a Magyarországon és magyarul valaha megjelent Adwords tananyagok úttörőjének vadonatúj verziója! Az a rengeteg tapasztalat, amit a több száz vásárlói visszajelzésből szereztünk, felbecsülhetetlen értéket képvisel, így a 2.0-ás verzió a magyarul elérhető anyagok közül garantáltan a legszínvonalasabb lesz. Előjegyzés itt: Google Adwords...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob