Sok partnerünknél előfordul, hogy bizonyos időszakban lecsökken a kereslet a termékük, szolgáltatásuk iránt. Ez nem azért történik,
mert valami hiba történt vagy rossz a termék, egyszerűen nincs szezonja.
Ilyen lehet például az esküvői ruha biznisz, vagy kültéri pázsit telepítés, de ide sorolható egy böllér bolt is.
Mi lehet a megoldás, hogy ebben az időszakban is, amikor csökken a kereslet és a bevételed, erősítsd vállalkozásod? Több lehetőség is rendelkezésedre áll, ebben a bejegyzésben erről fogok írni.
Csökkenő bevétel
A fő probléma természetesen az, hogy ingadozik a bevétel az év során,
a holtszezonban erősen lecsökken. Ilyenkor nehéz eladásokat generálni még akkor is, ha megnöveled az online marketingre szánt büdzsédet.
Hiszen nem azzal van a probléma, hogy nem találkoznak a hirdetéseiddel, vagy rosszak a hirdetéseid, hanem azzal, hogy adott időszakban nincs a termékedre, szolgáltatásodra kereslet, nincs szükségük rá az évnek abban az időszakában.
Mi a megoldás holtszezon idején?
Mint mindig, több megoldás is létezik, neked kell kiválasztani, hogy a vállalkozásod esetében melyik lesz a megfelelő. Az biztos nem jó megközelítés, hogy erőből próbálod eladni a cuccodat, mert a marketing költségeid meg fognak növekedni, és a bevételed semmivel nem lesz több.
Télen, mínusz 15 fokban senki sem akarja kapargatni az udvarán a fagyott földet, hogy tarackos tippan pázsitot ültessen. Szóval mást kell kitalálnod.
Eladás helyett erősítsd a brand-et
Ahelyett, hogy eladni próbálnál, inkább tedd ismertté cégedet, vállalkozásodat. Erre tökéletesen alkalmas Facebookon a Márkaismertség célú kampány vagy Adwordsben a Display hálózaton futtatott hirdetések.
Ezzel a stratégiával nem fogsz eladni, viszont megismerteted a célpiacoddal a vállalkozásodat, cégedet. Ezzel növelni tudod a követőbázisodat, akiknek szezon idején el tudod adni termékedet, szolgáltatásodat.
Holtszezon idején nagyon jó megoldás, ha eladás központú stratégiádról átváltasz ismertség növelő kampányokra.
Adj értéket, vezess blogot
A tartalommarketing alapja egy értékes tartalmakat szolgáltató blog. Mely egyszerre ad értéket és közvetíti a felhasználók számára, hogy szakértő vagy a területeden.
Erre nem csak holtszezonban van szükség, hanem folyamatosan az év során. Viszont holtszezonban nagyobb kapacitásod lehet tartalmat gyártani a blogodra, akár hónapokra előre is.
Kiegészítő szolgáltatás
Ha a fő szolgáltatásod lézeres szőrtelenítés, és a holtszezon nyáron van, mivel szőrtelenítés után nem egészséges napra menni, akkor kell egy szolgáltatás, amire nyáron is van kereslet. Ilyen lehet például egy narancsbőr elleni kezelés.
Ez tőled és a vállalkozásodtól függ, hogy tudsz-e olyan szolgáltatást fejleszteni, mely kapcsolódik a fő tevékenységhez és holtszezonban is van rá kereslet.
A legjobb az, ha mindhármat képes vagy bevezetni a céged, vállalkozásod életébe. Természetesen lehetnek más megoldások is holtszezon idejére, teljesen attól függ, hogy mivel foglalkozol.
Ha úgy döntesz, hogy inkább lehúzod a rolót, amikor csökken a kereslet és elutazol valami szép helyre, az sem elvetendő lehetőség, csak arra kérlek, küldj majd képet nekünk. :)
Összefoglalás
A holtszezon akkor válik veszélyessé egy vállalkozás életében, ha nem a körülményeknek megfelelően van meghatározva a cég stratégiája ebben az időszakban. Erőltetni az eladást olyan piacon, ahol rajtad kívülálló okok miatt nincs kereslet az adott termékre, szolgáltatásra, általában korai őszüléshez és hajhulláshoz vezet.
Remélem, ezzel a bejegyzéssel sikerült pár ötletet adnom, hogy mivel lehet a holtszezont értékessé tenni, és a megfelelő stratégiát kiválasztani erre az időszakra.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)