Az Adwords rendszer egyik “alapvetése”, hogy minél jobb pozícióban jelennek meg a hirdetések, annál több (és sokszor értékesebb) kattintást lehet megszerezni általuk. Jól megválasztott beállításokkal (hirdetésekkel, kulcsszavakkal, …) bele lehet kerülni egy olyan felfelé ívelő spirálba, ami végül ugyanakkora napi költésből elért több, de alacsonyabb áron megszerzett kattintásokhoz vezet.
Az egyik legfontosabb tényező a hirdetési pozíciók kiszámításában – tehát a jó hirdetés pozíció egyik alapja – a magas átkattintási arány (CTR). Magas átkattintási arány csak releváns, tudatosan megírt hirdetésekkel érhető el, az Adwords hirdetések legfontosabb része pedig a címsor.
Egy ismerős Adwords hirdetés címsora :)
Kutatások szerint nagyjából ötször annyian olvassák el a hirdetések címsorait, mint egy-egy hirdetés teljes szövegét. Más szóval: amíg a felhasználó átfut 5 címsort a hirdetések között, addig csak egyet fog alaposabban megnézni – tehát ha nem elég jó a címsor, akkor szinte lehetetlen igazán átütő eredmény elérni.
Azt hiszem elég ennyi bevezetőnek, jöjjen az ígért 3 Adwords címsor tipp!
1. Ha szűk a cég vonzáskörzete, akkor utaljon a helységre!
Ha a “pizza rendelés”-sel kapcsolatos kulcsszavakkal egy kecskeméti pizzázót akar hirdetni, akkor ugyebár nem szeretné, ha soproniak is rákattintanának a hirdetésére, mert 0% az esélye, hogy abból rendelés lesz. Mivel az Adwords-ben magyarországi viszonylatban nem igazán működik a területi célzás, ezért mindenképp ajánlott a címsorban utalni arra a városra, ahová szállítani tud a pizzázó.
Ez még akkor is igaz, ha a keresés a “pizza rendelés kecskemét”-re vonatkozik, mert ebben az esetben nagyobb lesz az esélye, hogy az Ön hirdetésére kattintanak!
2. Ha nagy az árverseny, szerepeltesse az árat!
Persze csak akkor, ha az árversenyben Ön nagyon jól áll (tehát kedvezőek az árai)! Ez azért jó, mert így az árra nagyon érzékeny érdeklődők egyből ki fogják szúrni az Ön hirdetését és remélhetőleg rá is kattintanak majd.
A versenytársai ezt a trükköt valószínűleg nem is használják, de ha igen, akkor is jobb helyzetben van a kedvező árak miatt!
3. Használjon azonnali érzelmet kiváltó kifejezéseket!
Olcsó. Ingyen. Gyorsan. Most. Ön/Te. Különleges.
Ezek mind olyan szavak, amik azonnali érzelmi reakciót váltanak ki az emberekből. Ezek a pszichológiai megfigyelések az emberek alapvető reakcióin alapulnak, ezért szinte kivétel nélkül működnek bármelyik iparágban, bármilyen témában.
Természetesen ismerni kell a célcsoportot és jól meg kell választani a megfelelő szavakat. Egy prémium szolgáltatás “gazdag” célcsoportja számára nem biztos, hogy az “olcsó” a legjobb hívószó, de a “most” és a “különleges” már könnyen lehet az.