Hogyan ne küldjünk… 2. rész: a jó megoldás

Az előző, rossz direct e-mailről szóló bejegyzés folytatásaként szeretném most megmutatni, hogy ugyanazt az üzenetet hogyan lehetne sokkal hatékonyabban célba juttatni.

Gyakorlatilag minden hiba meg lett említve a hozzászólások között, úgyhogy vége is a bejegyzésnek, a munkát elvégeztem… :)

Na jó, viccet félretéve először is szeretném megmutatni, hogy mik is azok a bizonyos kritikus hibák:

  1. Kézbesítési akadályok: a melléklettel rendelkező e-mailek eleve hendikeppel indulnak, mert sok (tipikusan céges) levelezőrendszer kiszűri őket. Nem előnyös az sem, hogy a mellékleteken kívül semmilyen tartalma nincs a levélnek.
  2. Alacsony megnyitási arány: Egy ilyen direct e-mail első igazi megmérettetése a megnyitás, vagyis annak elérése. A minél nagyobb megnyitási arányban szerepet játszik az azonosítható és megbízható feladó név, a figyelemfelkeltő tárgysor, és a levél tényleges tartalmának felső része, amit a levelezőprogramok ún. előnézetként szoktak megjeleníteni (már a levél megnyitása előtt). A szóban forgó levél egyik szempontból sem jó…
  3. A mérés teljes hiánya: Ha a mellékelt fájlok helyett legalább egy-egy letöltési linket tettek volna a levélbe, akkor a letöltött fájlok számából lehetne következtetni, hogy hány emberhez jutott el ténylegesen az üzenet. Ezen kívül mérni lehetne a megnyitások számát, vagy a tartalomban lévő linkekre történő átkattintásokat, de a levél kapcsán természetszerűleg egyikre sincs lehetőség.
  4. Listakezelési hiányok: nincs leiratkozási link a levélben, pedig ennek minden egyes ehhez hasonló tartalmú (hír)levélben ott kellene lennie. Biztosan van más mód a leiratkozásra, de a legkulturáltabb megoldás mindenképpen az, ha a lehető legegyszerűbbé tesszük a leiratkozást. Nem annyira fontos, de érdemes egy adatlap módosítási linket is elhelyezni, hogy e-mail cím változás esetén könnyű legyen a változást “bejelenteni”.
  5. Alacsony konverziós arány: mivel eleve viszonylag kevesen fogják megnyitni, és a megnyitók közül is kevesen fogják végigrágni magukat a mellékleteken, ezért a végül konvertálódó (tehát a rendezvényekre jelentkező) emberek száma valószínűleg jóval kisebb lesz, mint ami jó megoldásokkal elérhető lett volna.

Oké, a hibák megvannak, de hogyan lehetett volna ennél jobb eredményt elérni?

Feladó

Ahogy említettem, a “PR- és Médiatréning” feladó helyett például a “Portálneve – tréning értesítő” megnevezést használtam volna, így az olvasó egyből azonosítani tudja a számára már ismert és valószínűleg megbízható feladót, és egyből plusz ponttal indul a levél a megnyitásért folyó harcban.

Tárgysor

A “Vezető kommunikációs szakemberek számára” helyett előnyösebb lenne valami ilyesmi: “Őszi PR- és Médiatréningek neves előadókkal”. Most, hogy ezt leírtam jöttem rá, hogy az igazi az lett volna, ha külön levelet szentelnek a két rendezvénynek, és akkor a tárgysorral is könnyebb lenne “játszani”. (A túl hosszú tárgysor sem előnyös, ezért két viszonylag bonyolult üzenetet nehéz egy tárgysorban megfogalmazni…)

A levél tartalma

Először is legyen tartalom…, legyen megszólítás és valami szöveg, hogy ne érezze azt már az első pillanatban az olvasó, hogy szinte neki kellene örülnie, hogy eljutott hozzá ez a levél. Ha fontos, hogy legyen valami designja a levélnek, és esetleg a megnyitási arányt is mérni akarjuk, akkor lehet HTML formátumú (de ebben az esetben is legyen text verzió!). Ez – ha a hírlevél rendszer nem tudja mérni őket, akkor – a linkek felparaméterezését is megkönnyíti (pl. a Google Analytics számára), az átkattintások méréséhez.

Ha az adatbázisban nem szerepel a hírlevél feliratkozó neve, akkor legalább egy “Kedves Olvasónk!” megszólítást használjunk. A mellékletek tartalmát röviden összefoglalnám a tartalmi részben, és onnan linkekkel lehetne eljutni a honlap megfelelő részére, ahol bővebb információkat, és online jelentkezési lehetőséget találhat az érdeklődő.

Extrák

Ha igazán messzire akarok menni a hatékonyság fokozásában, akkor meg kell említenem a kiküldési időpontot is, mint tényezőt. Én konkrétan hétfőn 17 óra után kaptam meg a levelet, ez távolról sem ideális időpont. Megoszlanak a vélemények az optimális időpontról, személy szerint én a keddet vagy a szerdát (esetleg a csütörtököt), és a délelőtt 11 órát vagy a 13-14 órát javasolnám. A különböző kutatások alapján (és személyes tapasztalat alapján is) ezekben az időszakokban lehet elérni a legnagyobb megnyitási arányt.

Azt már említettem, hogy a két rendezvényt legjobb lenne külön levelekben promózni, és – hacsak nem jelentkezik elég ember “magától” -, akkor érdemes lenne ún. követő e-maileket is küldeni. Ezekben emlékeztetni lehetne a potenciális érdeklődőket a határidők közeledtére, a helyek számának csökkenésére, a rendezvények legelőnyösebb tulajdonságaira, stb.

“Hirtelen” ennyi jutott eszembe, remélem tud valamit hasznosítani ebből a duplabejegyzésből!

Ha ismer valami további trükköt vagy van egy jó ötlete, szóljon hozzá a témához!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Minőségi pontszám (quality score)

Minőségi pontszám (quality score)

Ki merem jelenteni, hogy aki megérti az Adwords rendszerben használatos >b>minőségi pontszám fogalmat (és persze elkezdi ennek megfelelően összeállítani a hirdetéseit), az már félúton jár az igazán hatékony kampányokhoz vezető úton. A minőségi pontszám (angol eredetiben quality score) a Google megoldása arra, hogy mindenkor és minden hirdetési felületen a legjobb...

Elolvasom
Nagyobb elérés fizetett Facebook bejegyzésekkel – hogyan érdemes csinálni?

Nagyobb elérés fizetett Facebook bejegyzésekkel – hogyan érdemes csinálni?

Tipikusan csak nagyon kevesen látnak egy-egy olyan bejegyzést, amit egy üzleti Facebook oldalra kiteszünk. Aki üzemeltet ilyen oldalt, az bizonyára tisztában van ezzel, legfeljebb az okát nem tudja pontosan. Az okokra most nem térek ki, de a Miért látják olyan kevesen, amit egy Facebook oldalra írunk? című írásomban részletes választ...

Elolvasom
Lassan indul az őszi hajtás – kapcsoljon rá Ön is profi Adwords hirdetésekkel

Lassan indul az őszi hajtás – kapcsoljon rá Ön is profi Adwords hirdetésekkel

Ahogy tegnap már írtam róla, szeptember elején kerül megrendezésre az első egész napos Adwords tréningünk, Budapesten a 4*-os Hotel Heliában. Több szempontból is különleges lesz ez a rendezvény: itthon ez az első egész napos, kizárólag Adwords témájú komplex tréning támogatja a Google Magyarország, 10.000 Ft-os hirdetési kuponnal 4+1 előadásban, teljesen...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob