Az előző, rossz direct e-mailről szóló bejegyzés folytatásaként szeretném most megmutatni, hogy ugyanazt az üzenetet hogyan lehetne sokkal hatékonyabban célba juttatni.
Gyakorlatilag minden hiba meg lett említve a hozzászólások között, úgyhogy vége is a bejegyzésnek, a munkát elvégeztem… :)
Na jó, viccet félretéve először is szeretném megmutatni, hogy mik is azok a bizonyos kritikus hibák:
- Kézbesítési akadályok: a melléklettel rendelkező e-mailek eleve hendikeppel indulnak, mert sok (tipikusan céges) levelezőrendszer kiszűri őket. Nem előnyös az sem, hogy a mellékleteken kívül semmilyen tartalma nincs a levélnek.
- Alacsony megnyitási arány: Egy ilyen direct e-mail első igazi megmérettetése a megnyitás, vagyis annak elérése. A minél nagyobb megnyitási arányban szerepet játszik az azonosítható és megbízható feladó név, a figyelemfelkeltő tárgysor, és a levél tényleges tartalmának felső része, amit a levelezőprogramok ún. előnézetként szoktak megjeleníteni (már a levél megnyitása előtt). A szóban forgó levél egyik szempontból sem jó…
- A mérés teljes hiánya: Ha a mellékelt fájlok helyett legalább egy-egy letöltési linket tettek volna a levélbe, akkor a letöltött fájlok számából lehetne következtetni, hogy hány emberhez jutott el ténylegesen az üzenet. Ezen kívül mérni lehetne a megnyitások számát, vagy a tartalomban lévő linkekre történő átkattintásokat, de a levél kapcsán természetszerűleg egyikre sincs lehetőség.
- Listakezelési hiányok: nincs leiratkozási link a levélben, pedig ennek minden egyes ehhez hasonló tartalmú (hír)levélben ott kellene lennie. Biztosan van más mód a leiratkozásra, de a legkulturáltabb megoldás mindenképpen az, ha a lehető legegyszerűbbé tesszük a leiratkozást. Nem annyira fontos, de érdemes egy adatlap módosítási linket is elhelyezni, hogy e-mail cím változás esetén könnyű legyen a változást “bejelenteni”.
- Alacsony konverziós arány: mivel eleve viszonylag kevesen fogják megnyitni, és a megnyitók közül is kevesen fogják végigrágni magukat a mellékleteken, ezért a végül konvertálódó (tehát a rendezvényekre jelentkező) emberek száma valószínűleg jóval kisebb lesz, mint ami jó megoldásokkal elérhető lett volna.
Oké, a hibák megvannak, de hogyan lehetett volna ennél jobb eredményt elérni?
Feladó
Ahogy említettem, a “PR- és Médiatréning” feladó helyett például a “Portálneve – tréning értesítő” megnevezést használtam volna, így az olvasó egyből azonosítani tudja a számára már ismert és valószínűleg megbízható feladót, és egyből plusz ponttal indul a levél a megnyitásért folyó harcban.
Tárgysor
A “Vezető kommunikációs szakemberek számára” helyett előnyösebb lenne valami ilyesmi: “Őszi PR- és Médiatréningek neves előadókkal”. Most, hogy ezt leírtam jöttem rá, hogy az igazi az lett volna, ha külön levelet szentelnek a két rendezvénynek, és akkor a tárgysorral is könnyebb lenne “játszani”. (A túl hosszú tárgysor sem előnyös, ezért két viszonylag bonyolult üzenetet nehéz egy tárgysorban megfogalmazni…)
A levél tartalma
Először is legyen tartalom…, legyen megszólítás és valami szöveg, hogy ne érezze azt már az első pillanatban az olvasó, hogy szinte neki kellene örülnie, hogy eljutott hozzá ez a levél. Ha fontos, hogy legyen valami designja a levélnek, és esetleg a megnyitási arányt is mérni akarjuk, akkor lehet HTML formátumú (de ebben az esetben is legyen text verzió!). Ez – ha a hírlevél rendszer nem tudja mérni őket, akkor – a linkek felparaméterezését is megkönnyíti (pl. a Google Analytics számára), az átkattintások méréséhez.
Ha az adatbázisban nem szerepel a hírlevél feliratkozó neve, akkor legalább egy “Kedves Olvasónk!” megszólítást használjunk. A mellékletek tartalmát röviden összefoglalnám a tartalmi részben, és onnan linkekkel lehetne eljutni a honlap megfelelő részére, ahol bővebb információkat, és online jelentkezési lehetőséget találhat az érdeklődő.
Extrák
Ha igazán messzire akarok menni a hatékonyság fokozásában, akkor meg kell említenem a kiküldési időpontot is, mint tényezőt. Én konkrétan hétfőn 17 óra után kaptam meg a levelet, ez távolról sem ideális időpont. Megoszlanak a vélemények az optimális időpontról, személy szerint én a keddet vagy a szerdát (esetleg a csütörtököt), és a délelőtt 11 órát vagy a 13-14 órát javasolnám. A különböző kutatások alapján (és személyes tapasztalat alapján is) ezekben az időszakokban lehet elérni a legnagyobb megnyitási arányt.
Azt már említettem, hogy a két rendezvényt legjobb lenne külön levelekben promózni, és – hacsak nem jelentkezik elég ember “magától” -, akkor érdemes lenne ún. követő e-maileket is küldeni. Ezekben emlékeztetni lehetne a potenciális érdeklődőket a határidők közeledtére, a helyek számának csökkenésére, a rendezvények legelőnyösebb tulajdonságaira, stb.
“Hirtelen” ennyi jutott eszembe, remélem tud valamit hasznosítani ebből a duplabejegyzésből!
Ha ismer valami további trükköt vagy van egy jó ötlete, szóljon hozzá a témához!