3 tévhit a minőségi mutatóról – és cáfolatuk

Van néhány olyan gyakori tévedés az Adwords ún. minőségi mutatójának kapcsán, ami tulajdonképpen “józan paraszti ésszel” teljesen logikusnak tűnhet – de mégsem igaz. Ma bemutatom a – szerintem – legfontosabb (és leggyakoribb) 3 ilyen tévhitet.

#1 Magasabb licit magasabb minőségi pontszámot eredményez

Nem igaz. A minőségi pontszám számos összetevőtől függ, például az átkattintási aránytól (ez az egyik legfontosabb). Igaz ugyan, hogy magasabb licittel valószínűleg jobb pozícióba kerülnek a hirdetések, és így végeredményben éppen az olyan fontos átkattintási arány is nőni fog, de a Google algoritmusai kompenzálják a jobb pozícióból eredő jobb átkattintási arányokat, így a minőségi pontszám végeredményben ettől nem lesz jobb.

#2 A konverziós arány befolyásolja a minőségi pontszámot

Nem igaz. Tudom, hogy könnyű ezt hinni, hiszen “minden befolyással van a minőségi pontszámra”, de ez konkrétan nem. :) Különösebb magyarázatot nem is tudok ehhez fűzni…

#3 A hirdetések szüneteltetése, vagy nem rendszeres megjelenése negatívan befolyásolja a minőségi pontszámot

Nem igaz. Legyen akár szándékos szüneteltetés (pl. hétvégenként), vagy a költségkeret lemerülése miatti szünet, a minőségi pontszám nem fog csökkenni a következő újraindulásig. Ennek az az oka, hogy a minőségi pontszámba bekerülő historikus adatok egyszerűen nem változnak, amikor inaktívak a hirdetések, hiszen nem jelennek meg, így nincs is mi alapján megváltozniuk (pl. hogyan romolhatna az átkattintási arány, ha meg sem jelennek a hirdetések?).

Ha van esetleg valakinek “megkérdőjelezhetőnek tűnő” elképzelése a minőségi mutatóról, akkor megbeszélhetjük a dolgot a hozzászólások között!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Vállalkozóként ezerféle dologgal kell foglalkoznod. Szorítanak a határidők, változatos kihívások színesítik a napokat. A bokros teendők mellett könnyű félresöpörni a közösségi oldalak kezelését. Pe...

Elolvasom
3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

3 nagyszerű tipp, hogy jobban megismerd vásárlóidat

Ha ismered a vásárlóidat, információid vannak érdeklődési körükről, viselkedésükről, akkor ez hozzásegít téged ahhoz, hogy vásárlóidhoz hasonló felhasználókat tudj elérni hirdetéseiddel, ajánlataiddal. Ebben a videóban 3 olyan nagyszerű tanácsot kapsz, melyek segítségével jobban meg tudod ismerni vásárlóidat. Ha csak annyit tudsz a vásárlóidról, hogy épp milyen terméket, szolgáltatást vásároltak meg...

Elolvasom
Az árazás nem technikai kérdés, hanem stratégiai!

Az árazás nem technikai kérdés, hanem stratégiai!

Az egyik legnehezebb és egyben legfontosabb dolog egy vállalkozás életében a megfelelő árképzés. Számos árképzési technikát ismerhetsz, de ha vakon követed őket, az könnyen a szakadékba vezethet. S...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob