Van néhány olyan gyakori tévedés az Adwords ún. minőségi mutatójának kapcsán, ami tulajdonképpen “józan paraszti ésszel” teljesen logikusnak tűnhet – de mégsem igaz. Ma bemutatom a – szerintem – legfontosabb (és leggyakoribb) 3 ilyen tévhitet.
#1 Magasabb licit magasabb minőségi pontszámot eredményez
Nem igaz. A minőségi pontszám számos összetevőtől függ, például az átkattintási aránytól (ez az egyik legfontosabb). Igaz ugyan, hogy magasabb licittel valószínűleg jobb pozícióba kerülnek a hirdetések, és így végeredményben éppen az olyan fontos átkattintási arány is nőni fog, de a Google algoritmusai kompenzálják a jobb pozícióból eredő jobb átkattintási arányokat, így a minőségi pontszám végeredményben ettől nem lesz jobb.
#2 A konverziós arány befolyásolja a minőségi pontszámot
Nem igaz. Tudom, hogy könnyű ezt hinni, hiszen “minden befolyással van a minőségi pontszámra”, de ez konkrétan nem. :) Különösebb magyarázatot nem is tudok ehhez fűzni…
#3 A hirdetések szüneteltetése, vagy nem rendszeres megjelenése negatívan befolyásolja a minőségi pontszámot
Nem igaz. Legyen akár szándékos szüneteltetés (pl. hétvégenként), vagy a költségkeret lemerülése miatti szünet, a minőségi pontszám nem fog csökkenni a következő újraindulásig. Ennek az az oka, hogy a minőségi pontszámba bekerülő historikus adatok egyszerűen nem változnak, amikor inaktívak a hirdetések, hiszen nem jelennek meg, így nincs is mi alapján megváltozniuk (pl. hogyan romolhatna az átkattintási arány, ha meg sem jelennek a hirdetések?).
Ha van esetleg valakinek “megkérdőjelezhetőnek tűnő” elképzelése a minőségi mutatóról, akkor megbeszélhetjük a dolgot a hozzászólások között!