5 módszer, mellyel élned kell, ha alacsony költségkerettel hirdetsz AdWords-ben

Alacsony költségkerettel be kell tartanod bizonyos irányelveket, hogy a legtöbbet tudd kihozni lehetőségeidből. Ha korlátozott erőforrásokkal rendelkezel, figyelned kell rá, hogy a lehetőségeidhez mérten hirdess AdWords-ben.

Ha nem tartod ezt szem előtt, akkor több szempontból is megnehezíted saját életed. Vagy annak a szakembernek, ügynökségnek az életét, aki a kampányaidat kezeli.

Ebben a bejegyzésben azt mutatom meg, hogyan hirdess AdWords-ben, hogyan maximalizáld az eredményeidet, ha alacsony büdzsével, költségkerettel rendelkezel.

Ne akard minden termékkategóriád, szolgáltatásod hirdetni

Az egyik legrosszabb, amit tehetsz, ha az alacsony büdzsédből minden termékedet hirdetni szeretnéd. Például van havi 100 ezer Ft-od AdWords hirdetésekre.

Ebből a pénzből szeretnél 4-5 kampányt, kampányonként 3-4 hirdetéscsoportot. Ha kiszámolod, 100 ezer Ft napi 3333 Ft-ot jelent. Szóval ez a napi költségkereted.

Most azt nem veszem figyelembe, hogy mi van akkor, ha nem 30 napot hirdetsz egy hónapban, hanem 20 napot, mert hétvégén például nem vagy nyitva, stb.

Szóval a napi költségkeretedet (3333 Ft) el kell osztanod a 4-5 kampányod között. Ez kampányonként kb. 700 Ft-ot jelent. Ha van 1 kampányodban 3-4 hirdetéscsoport, akkor ez hirdetéscsoportonként naponta cirka 200 Ft.

Piactól, kulcsszótól, versenytől függően ez jelenthet napi 2-15 kattintást hirdetéscsoportonként. Ez nagyon-nagy kevés kattintást jelent, ebből nem lesznek vásárlóid.

Tehát ahelyett, hogy minden termékedet hirdeted AdWords-ben, inkább válassz ki néhány terméket, szolgáltatást, és azokat hirdesd.

További probléma ebben az esetben, hogy az alacsony megjelenések,
kattintások miatt egy évtizednek kell eltelnie, hogy bármilyen következtetést le tudj vonni kampányaid teljesítményét illetően. Így optimalizálásra sem lesz lehetőséged.

Arról most nem írok részletesen, hogy mely termékeket, szolgáltatásokat kell előrébb sorolnod, melyeket éri meg hirdetni. Sok szempontot figyelembe kellene venned a döntés során, erről írok majd egy másik bejegyzést.

Keresd a kevésbé általános kulcsszavakat

Ha alacsony a költségkeret, akkor nehezen tudsz beszállni a versenybe.
Így az általánosabb, népszerűbb kulcsszavakat el kell felejtened, mert az erőforrásaid javát elviszik.

Nagy a verseny ezekre a kulcsszavakra, ezért drága lesz egy kattintás. Ha ezekre a kulcsszavakra hirdetnél, akkor pár kattintás megszerzése után le is nulláztad magad arra a napra.

Keresd a kevésbé népszerű kifejezéseket, próbálj minél specifikusabb kulcsszavakat találni.

Alacsonyabb pozíciók megcélzása

Másik költségcsökkentő megoldás lehet, ha nem az első, második helyet akarod megszerezni a Google találati oldalán. Ezek a pozíciók nagyon drágák, felfalják a napi költségkeretedet egy pillanat alatt.

Célozd meg a 4. helyet, mert sok esetben jobban megtérül, mintha az első helyet foglalnád el. Ráadásul ez nem csak akkor igaz, amikor alacsony büdzsével dolgozol.

Ugyan, azt nevelték belénk, hogy csak az első hely számít, csak a bajnokok nevét jegyzi a történelem, viszont ebben az esetben az ‘elengedésből’ több hasznod származik és vállalkozásodnak is előnyösebb.

Általános Display kampány helyett inkább Display remarketing

Az általános Display hirdetések helyett hatékonyabb számodra, ha remarketingre használod a Display hálózatot. Alacsony költségkerettel luxusnak számít, ha a Display hálózatot ismertségnövelésre, ‘hideg’ közönség célzására használod.

Sokkal okosabban is fel tudod használni erőforrásaid, szóval érdemes remarketingben gondolkodni Display kampányok esetén és azokat elérni, akik jártak már az oldaladon. Ebben az esetben legalább 100 fő szükséges a remarketing listára.

RLSA – Remarketing a kereső hálózaton

A sima keresőkampányhoz képest sokkal olcsóbban tudsz megjelenni a remarketing keresőhálózaton, mivel relevánsabb közönségnek hirdetsz.

Ők már jártak az oldaladon, ismernek téged. Ha remarketing hirdetéssel eléred őket, miközben újra rákeresnek bizonyos szavakra, akkor nagyobb valószínűséggel fogják újra lekattintani a hirdetéseid.

Ebben az esetben legalább 1000 fő szükséges a remarketing listára.

Összefoglalás

Alacsony költségkerettel korlátozottabbak a lehetőségeid, így bizonyos szempontokat érdemes szem előtt tartanod, mikor AdWords kampányokat futtatsz, vagy szeretnél futtatni.

A bejegyzésben említett 5 módszer segíteni tud neked abban, hogy kihozd a maximumot a rendelkezésedre álló büdzséből. Sok sikert hozzá!


1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Facebook posztolás: mit, miért, mikor, hogyan, és a többi

Facebook posztolás: mit, miért, mikor, hogyan, és a többi

Minden, amit tudnod kell a "céges" Facebook posztolásról. Ha érdekel a téma, akkor elég ezt az egy írást elolvasnod ahhoz, hogy képbe kerülj a Facebook posztolás legfontosabb tudnivalóival.

Elolvasom
Figyelem: ezt az 5 címsor sablont csak saját felelősségére használja!

Figyelem: ezt az 5 címsor sablont csak saját felelősségére használja!

A sikeres szövegírásnak megvannak azok a több évtizede bevált szabályai, amikben bár még mindig sokan kételkednek, mégis úgy tűnik, hogy a modern internetes világban is megállják a helyüket. Annak az oka, hogy a “hívők” közül is kevesen használják jól a marketing célzatú szövegírás aranyszabályait valószínűleg az, hogy rosszul alkalmazzák őket....

Elolvasom
Konverziós arány – melyik pozícióban a legjobb?

Konverziós arány – melyik pozícióban a legjobb?

A kérdés az, hogy melyik hirdetési pozícióban lehet a legjobb konverziós arányt elérni? Természetesen adja magát a dolog, hogy minél jobb helyen van a hirdetés (= “feljebb”), annál magasabb lesz a konverziós arány is. Vajon tényleg ilyen egyértelmű a helyzet? Nos, nem. Hal Varian, a Google egyik “főmunkatársa” (vezető közgazdásza)...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob