7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

A tökéletes célközönséget keresed a Facebookon? Rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre a sikeres kampányok futtatásához de biztos, hogy a megfelelőt használod? Egyáltalán a Facebook felületén található több millió felhasználót érdekelheti az ajánlatod?

Ebben a cikkben hét olyan tanácsot olvashatsz, melyekkel mesterien javíthatod a kampányaid megtérülését. Ezek nem csodafegyverek. minden eszköz a rendelkezésedre áll, hogy sikereket érj el a hirdetéseiddel.

Mitől működik a Facebook?

A Facebooknak nagyobb mennyiségű adat áll a rendelkezésére a felhasználókról, mint bármelyik más platformnak.

  • Az egy kattintásra eső költségek sokkal alacsonyabbak, mint a Google Ads esetében.
  • A Facebooknak van a legaktívabb felhasználói bázisa a közösségi platformok közül. Miért jó ez neked? A felhasználók számára érdekes tartalmakat “jutalmazza a Facebook”, így hatalmas eléréseket, átkattintást és nem utolsó sorban konverziót érhetsz el kis költségek mellett.
  • A felhasználóid által “fogyasztott” tartalmak között és mellet jelenhetsz meg figyelemfelkeltő kreatívokkal. A hirdetési szövegeidben, akár egy hosszabb szöveget is írhatsz, mellyel nagyobb a lehetőséged az érdeklődés felkeltésére.

Miért lehet jobb számodra más platformoknál?

A Google Ads-ben a felhasználók rákeresnek az általad nyújtott termékekre, szolgáltatásokra. Tehát egy már létező igényre tudsz reagálni a hirdetések által.

A Facebook hirdetésekkel azonban képes vagy érdeklődést felkelteni, igényt teremteni az ajánlatodra. Ezzel folyamatosan új célközönséget érhetsz el a felületen. Itt nem csak egy új érdeklődés megcélzásáról van szó, hanem a már meglévő ügyfeleidhez hasonló célközönségekről is.

Állítsd be a célokat és mérd őket!

A következő szintlépést, illetve a legnagyobb sikereket akkor érheted el a hirdetéseiddel, ha tudod, hogy az egyes lépéseidnek mi volt a hatása. Ez pedig mérés nélkül nem fog menni.

A mérések segítségével megtudhatod, hogy mely hirdetéseid játszottak közre egy konverzió megszerzésében, így az eredményeket hozó hirdetéseidre és célzásokra tudsz fókuszálni, de akár ezek alapján a landing oldaladat is a célközönségedhez igazíthatod. Értelemszerűen ezzel együtt ki tudod zárni azokat a hirdetéseidet, amelyek csak a pénzedet vitték.

Az eredmények tükrében már a meglévő célközönségedet képes leszel szegmentálni akár a koruk, a tevékenységeik, a landing oldalaid alapján. Ezzel tovább optimalizálhatod a költségeidet, hiszen olyan üzeneteket leszel képes megjeleníteni a számukra, ami az adott vásárlói fázisban fog segíteni nekik a döntésben.

Ismerd meg a célközönségedet!

Biztos hallottad már azt a hasonlatot, hogy a lányt, akivel az imént ismerkedtél meg, nem kéred meg rögtön a kezét, hanem előtte megismered, elviszed egy randira.

Megismerni a célközönségedet kívül-belül a legjobb recept a jól konvertáló kampányokhoz. A reakcióik és az eredmények figyelembevételével a közönséged igényeihez tudod alakítani az ajánlataidat és a landing oldaladat.

Egy másik megközelítésben az alapján is alakíthatod a kampányaidat, hogy a közönség mennyire ismer téged. Így rengeteg közönség kombinációt létrehozhatsz, amelyek a legjobban megfelelnek az ajánlatodnak.

Az említett hasonmás közönségekkel pedig még tovább mehetsz, hiszen lehetőséget ad arra, hogy a vásárlóidat “leklónozd”. A buyer personáid szintén segíteni fognak a pontos célzás beállításában.

Ismerd meg a célzási lehetőségeket!

Miután megismerted és tudod ki a célközönséged, már “csak” a megtalálásukról kell gondoskodnod. Ebben a Facebook rengeteg eszközzel segít. Megmutatok néhány célzást ezek közül:

  • Földrajzi célzás: Ne pazarold mindenkire a költségkereted. Ha területfüggő amit értékesítesz, célozd a megfelelő várost, vagy megyét. Lehetőséged van irányítószám alapján is célozni, így kerületekre is célozhatsz.
  • Demográfiai adatok: Itt szinte minden célzást bevethetsz a kor, nem, családi állapot, végzettség, pozíció, tanulmányok alapján.
  • Hasonmás közönségek: Közönségeket hozhatsz létre, a már meglévő oldalkedvelőidből, a vásárlóidból, az oldal látogatóidból.
  • Viselkedés: A felhasználók által végrehajtott cselekvések alapján is célozhatsz. Mit like-oltak, mire kattintottak, gyakran vásárolnak online, gyakran utaznak külföldre, stb…
  • Érdeklődési kör alapján: A Facebook képes megtalálni az érdeklődési kategóriák, hobbi, a kedvelt oldalak alapján a célközönségedet.

Ezeket a célzásokat mind tudod kombinálni, hogy a lehető legrelevánsabb célközönséget szólíthasd meg.

Ha úgy érzed, hogy nem tudsz eligazodni a rengeteg lehetőség között, gyere el egy technikai konzultációnkra, ahol egy szenior fiókkezelőnkkel minden felmerülő kérdésedet át tudod beszélni.

Gondolkozz tölcsérekben!

Nem minden Buyer Personadat tudod ugyanazokkal az érvekkel, kreatívokkal megszólítani.  Mindenki más-más problémával kűzd, mások az érdeklődési köreik, nem ugyanannyi pénzből gazdálkodnak, földrajzilag nem egy helyen élnek. Ezért lényeges testre szabnod az ajánlatodat a vásárlói útvonal különböző szakaszainak megfelelően.

Egy példával élve: Aki egy Tv-t szeretne vásárolni, de még csak a nézelődés fázisban van, keresi, hogy mely modell lenne a számára megfelelő, annak nem szerencsés, ha rögtön arra a landingre irányítod, ahol megveheti az általad forgalmazott TV-ket. Ilyenkor érdemes kiépíteni a kapcsolatot, irányítsd egy cikkre, amiben bemutatod a legfontosabb szempontokat a Tv vásárlással kapcsolatban, ezzel építed a bizalmát, hiszen látni fogja, hogy szakértő vagy a témában és ellátod értékes információkkal, amelyek segítségével megfelelő döntést fog tudni hozni.

Optimalizáld a Landing page-ed!

Mivel minden egyes oldallátogatód más vásárlói fázisban érkezik az oldaladra, így különböző módon kell őket megszólítanod.

Az újonnan érkező, “hideg” érdeklődőt, aki még nem ismer téged vagy a megoldásodat, egy hidegebb ajánlattal érdemes megszólítanod. Például egy csali, whitepaper, egy demó igénylésével jobban megismertetheted a termékedet, szolgáltatásodat és építheted a bizalmat. Ezután már sokkal könnyebb dolgod lesz a belépő és a főterméked értékesítésekor.

Fontos, hogy folyamatosan teszteld a landing oldaladait a különböző Facebook közönségekkel.

Szeretnél egy részletes útmutatót arról, hogy hogyan építheted be a stratégiádba a csalit, belépő terméket és a fő ajánlatodat, hogy a lehető legtöbb bevételt szerezhesd meg a kampányaiddal? Írtunk egy könyvet mely segíteni fog.

Optimalizáld a költéseidet!

Mi történik akkor, ha már konvertálnak a kampányaid, de még nem olyan költségen, mint ami az ideális lenne?

Ilyenkor hasznos segítség a Facebook által szolgáltatott közönségadatok. A közönségadatok révén számos információt megtudhatsz a közönségedről:

  • Például, hogy demográfiailag mely korosztály vásárolt. Átnézheted, hogy a vásárlók milyen érdeklődési körű, iskolai végzettségű emberek, mi a foglalkozásuk, milyen oldalakat kedvelnek, földrajzilag hol tartózkodnak.

Ezeknek az adatoknak a segítségével jobban megértheted a közönségedet és kizárhatod azokat, akik nem konvertáltak.

Összefoglalás

Rengeteg embert elérhetsz a Facebook felületén keresztül. Hogy ezt hogyan teszed meg, rengeteget ad hozzá a kampányaid sikeréhez. A megfelelő célközönségnek a megfelelő üzenet eljuttatása a legjobb út a megtérülő hirdetések futtatásához. Ha így sem tudsz dönteni a stratégiádat illetően, érdemes szakértői segítséget kérned és egy konzultáció keretein belül átbeszélni a céljaidat. Így gyorsan megkaphatod a szükséges válaszokat, melyek birtokában könnyebben el tudsz indulni.

Szeretnéd szakértő kezekben tudni a hirdetési fiókjaidat? Mi minden komoly érdeklődővel személyesen leülünk legalább egy órára konzultálni, hogy lássuk, pontosan mire van szüksége és hogy passzolunk-e egymáshoz.  Kérj kötelezettségmentes ajánlatot és nézd meg, hogyan dolgozunk!

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Mire jó a Google Trends eszköz?

Mire jó a Google Trends eszköz?

Elég sok ingyenes eszköz áll rendelkezésedre, hogy kiválaszd megfelelő kulcsszavaidat AdWords kampányaidhoz, vagy keresőoptimalizálási tevékenységedhez. Egyetlen ilyen eszköz ritkán oldja meg problémádat, ezért több hasonló lehetőség együttműködése szükséges ahhoz, hogy valóban értékes információk álljanak rendelkezésedre. Az egyik ilyen lehetőség a Google Trends. Önmagában ez az egy eszköz nem elegendő a...

Elolvasom
A 4 legfontosabb tudnivaló a Google BERT update-ről (vezetői összefoglaló)

A 4 legfontosabb tudnivaló a Google BERT update-ről (vezetői összefoglaló)

Ez nem egy technikai írás, hanem egy érthető áttekintés vezetőknek a Google legújabb algoritmus frissítéséről, amit maga a Google az egyik legjelentősebb ugrásnak tart a keresések történetében.

Elolvasom
Hírlevél, e-mail lista: fontos a leiratkozás is

Hírlevél, e-mail lista: fontos a leiratkozás is

Tegnap kaptam meg az ADÓnet.hu aktuális hírlevelét, és ennek kapcsán eszembe jutott valami. Az e-mail marketing korrekt alkalmazása során bizonyos, számunkra esetleg nem előnyös funkciókat is elérhetővé kell tennünk a listánk tagjai számára. Ilyen a hírlevelünkről történő leiratkozás is. Nem elég kipipálni ezt a dolgot azzal, hogy “ha nagyon akarja...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob