Ebben a cikkben hét olyan tanácsot olvashatsz, melyekkel mesterien javíthatod a kampányaid megtérülését. Ezek nem csodafegyverek. minden eszköz a rendelkezésedre áll, hogy sikereket érj el a hirdetéseiddel.
Mitől működik a Facebook?
A Facebooknak nagyobb mennyiségű adat áll a rendelkezésére a felhasználókról, mint bármelyik más platformnak.
- Az egy kattintásra eső költségek sokkal alacsonyabbak, mint a Google Ads esetében.
- A Facebooknak van a legaktívabb felhasználói bázisa a közösségi platformok közül. Miért jó ez neked? A felhasználók számára érdekes tartalmakat “jutalmazza a Facebook”, így hatalmas eléréseket, átkattintást és nem utolsó sorban konverziót érhetsz el kis költségek mellett.
- A felhasználóid által “fogyasztott” tartalmak között és mellet jelenhetsz meg figyelemfelkeltő kreatívokkal. A hirdetési szövegeidben, akár egy hosszabb szöveget is írhatsz, mellyel nagyobb a lehetőséged az érdeklődés felkeltésére.
Miért lehet jobb számodra más platformoknál?
A Google Ads-ben a felhasználók rákeresnek az általad nyújtott termékekre, szolgáltatásokra. Tehát egy már létező igényre tudsz reagálni a hirdetések által.
A Facebook hirdetésekkel azonban képes vagy érdeklődést felkelteni, igényt teremteni az ajánlatodra. Ezzel folyamatosan új célközönséget érhetsz el a felületen. Itt nem csak egy új érdeklődés megcélzásáról van szó, hanem a már meglévő ügyfeleidhez hasonló célközönségekről is.
Állítsd be a célokat és mérd őket!
A következő szintlépést, illetve a legnagyobb sikereket akkor érheted el a hirdetéseiddel, ha tudod, hogy az egyes lépéseidnek mi volt a hatása. Ez pedig mérés nélkül nem fog menni.
A mérések segítségével megtudhatod, hogy mely hirdetéseid játszottak közre egy konverzió megszerzésében, így az eredményeket hozó hirdetéseidre és célzásokra tudsz fókuszálni, de akár ezek alapján a landing oldaladat is a célközönségedhez igazíthatod. Értelemszerűen ezzel együtt ki tudod zárni azokat a hirdetéseidet, amelyek csak a pénzedet vitték.
Az eredmények tükrében már a meglévő célközönségedet képes leszel szegmentálni akár a koruk, a tevékenységeik, a landing oldalaid alapján. Ezzel tovább optimalizálhatod a költségeidet, hiszen olyan üzeneteket leszel képes megjeleníteni a számukra, ami az adott vásárlói fázisban fog segíteni nekik a döntésben.
Ismerd meg a célközönségedet!
Biztos hallottad már azt a hasonlatot, hogy a lányt, akivel az imént ismerkedtél meg, nem kéred meg rögtön a kezét, hanem előtte megismered, elviszed egy randira.
Megismerni a célközönségedet kívül-belül a legjobb recept a jól konvertáló kampányokhoz. A reakcióik és az eredmények figyelembevételével a közönséged igényeihez tudod alakítani az ajánlataidat és a landing oldaladat.
Egy másik megközelítésben az alapján is alakíthatod a kampányaidat, hogy a közönség mennyire ismer téged. Így rengeteg közönség kombinációt létrehozhatsz, amelyek a legjobban megfelelnek az ajánlatodnak.
Az említett hasonmás közönségekkel pedig még tovább mehetsz, hiszen lehetőséget ad arra, hogy a vásárlóidat “leklónozd”. A buyer personáid szintén segíteni fognak a pontos célzás beállításában.
Ismerd meg a célzási lehetőségeket!
Miután megismerted és tudod ki a célközönséged, már “csak” a megtalálásukról kell gondoskodnod. Ebben a Facebook rengeteg eszközzel segít. Megmutatok néhány célzást ezek közül:
- Földrajzi célzás: Ne pazarold mindenkire a költségkereted. Ha területfüggő amit értékesítesz, célozd a megfelelő várost, vagy megyét. Lehetőséged van irányítószám alapján is célozni, így kerületekre is célozhatsz.
- Demográfiai adatok: Itt szinte minden célzást bevethetsz a kor, nem, családi állapot, végzettség, pozíció, tanulmányok alapján.
- Hasonmás közönségek: Közönségeket hozhatsz létre, a már meglévő oldalkedvelőidből, a vásárlóidból, az oldal látogatóidból.
- Viselkedés: A felhasználók által végrehajtott cselekvések alapján is célozhatsz. Mit like-oltak, mire kattintottak, gyakran vásárolnak online, gyakran utaznak külföldre, stb…
- Érdeklődési kör alapján: A Facebook képes megtalálni az érdeklődési kategóriák, hobbi, a kedvelt oldalak alapján a célközönségedet.
Ezeket a célzásokat mind tudod kombinálni, hogy a lehető legrelevánsabb célközönséget szólíthasd meg.
Gondolkozz tölcsérekben!
Nem minden Buyer Personadat tudod ugyanazokkal az érvekkel, kreatívokkal megszólítani. Mindenki más-más problémával kűzd, mások az érdeklődési köreik, nem ugyanannyi pénzből gazdálkodnak, földrajzilag nem egy helyen élnek. Ezért lényeges testre szabnod az ajánlatodat a vásárlói útvonal különböző szakaszainak megfelelően.
Egy példával élve: Aki egy Tv-t szeretne vásárolni, de még csak a nézelődés fázisban van, keresi, hogy mely modell lenne a számára megfelelő, annak nem szerencsés, ha rögtön arra a landingre irányítod, ahol megveheti az általad forgalmazott TV-ket. Ilyenkor érdemes kiépíteni a kapcsolatot, irányítsd egy cikkre, amiben bemutatod a legfontosabb szempontokat a Tv vásárlással kapcsolatban, ezzel építed a bizalmát, hiszen látni fogja, hogy szakértő vagy a témában és ellátod értékes információkkal, amelyek segítségével megfelelő döntést fog tudni hozni.
Optimalizáld a Landing page-ed!
Mivel minden egyes oldallátogatód más vásárlói fázisban érkezik az oldaladra, így különböző módon kell őket megszólítanod.
Az újonnan érkező, “hideg” érdeklődőt, aki még nem ismer téged vagy a megoldásodat, egy hidegebb ajánlattal érdemes megszólítanod. Például egy csali, whitepaper, egy demó igénylésével jobban megismertetheted a termékedet, szolgáltatásodat és építheted a bizalmat. Ezután már sokkal könnyebb dolgod lesz a belépő és a főterméked értékesítésekor.
Fontos, hogy folyamatosan teszteld a landing oldaladait a különböző Facebook közönségekkel.
Optimalizáld a költéseidet!
Mi történik akkor, ha már konvertálnak a kampányaid, de még nem olyan költségen, mint ami az ideális lenne?
Ilyenkor hasznos segítség a Facebook által szolgáltatott közönségadatok. A közönségadatok révén számos információt megtudhatsz a közönségedről:
- Például, hogy demográfiailag mely korosztály vásárolt. Átnézheted, hogy a vásárlók milyen érdeklődési körű, iskolai végzettségű emberek, mi a foglalkozásuk, milyen oldalakat kedvelnek, földrajzilag hol tartózkodnak.
Ezeknek az adatoknak a segítségével jobban megértheted a közönségedet és kizárhatod azokat, akik nem konvertáltak.
Összefoglalás
Rengeteg embert elérhetsz a Facebook felületén keresztül. Hogy ezt hogyan teszed meg, rengeteget ad hozzá a kampányaid sikeréhez. A megfelelő célközönségnek a megfelelő üzenet eljuttatása a legjobb út a megtérülő hirdetések futtatásához. Ha így sem tudsz dönteni a stratégiádat illetően, érdemes szakértői segítséget kérned és egy konzultáció keretein belül átbeszélni a céljaidat. Így gyorsan megkaphatod a szükséges válaszokat, melyek birtokában könnyebben el tudsz indulni.
Szeretnéd szakértő kezekben tudni a hirdetési fiókjaidat? Mi minden komoly érdeklődővel személyesen leülünk legalább egy órára konzultálni, hogy lássuk, pontosan mire van szüksége és hogy passzolunk-e egymáshoz. Kérj kötelezettségmentes ajánlatot és nézd meg, hogyan dolgozunk!