A legfontosabb hír azoknak, akik nem trükköznek, nem hekkelik a Google-t, és minőségi honlappal, minőségi tartalommal rendelkeznek, illetve minőségi tartalmat állítanak elő folyamatosan: nincs ok a pánikra, az etikus online marketinget folytatók biztonságban vannak.
#1 Mit is jelent a Google BERT?
A Google rendszeresen frissíti a keresési algoritmusát, csak 2019-ben ez már a 11. frissítés, bár kétségtelen, hogy ezt nagyon jelentős lépésnek tartja mindenki, beleértve nyilván magát a Google-t is. A frissítés lényege, hogy
a Google igyekszik minél jobban emberi
gondolkodás szerűre alakítani a keresési logikát,
azaz szeretné jobban felismerni a különféle fogalmazási finomságokat, a ragozást, és úgy általában a tartalmi kontextust. Hiszen nagyon nem mindegy például, hogy egy mondat milyen szövegkörnyezetben van, teljesen más lehet a jelentése ugyanis ugyanannak a néhány szónak helyzettől függően.
Röviden: a Google egyre inkább úgy “gondolkodik”, mint egy ember, és egyre kevésbé úgy, mint egy robot. Régen (nagyon régen) például, ha beírtuk egy honlapra harmincszor a “kalapács” szót, akkor az a honlap a kalapács szóra jobb helyezést ért el. Mára ettől azért nagyon messze vagyunk már szerencsére. És ez az egész BERT update jó hír a helyes értékrendben gondolkozó cégek számára, akik nem trükközni akarnak a keresővel, hanem értékes tartalmat állítanak elő az érdeklődőiknek.
#2 Aki eddig is oké volt, annak nincs teendője
Ha eddig is normális, értelmes, embereknek szóló cikkeke publikáltatok a céges blogban, és emberi nyelven írtátok meg a honlap szövegét, akkor nem igazán van teendő, hiszen ezek ezután is jó eredményt fognak elérni. Folytassátok a klassz és életszerű cikkek gyártását, és minden rendben lesz. Ezután még jobb eredményeket fognak elérni az embereknek szóló, életszerű tartalmak.
Ha eddig trükköztetek, akkor sem a Google BERT miatt kell változtatni, hanem már rég változtatni kellett volna. Mondjuk jobb későn, mint soha, az tény! Ha eddig nem állítottatok elő rendszeresen tartalmat, akkor pedig szintén jobb későn, mint soha, de ez nem a BERT miatt van, hanem azért, mert
ezek szerint 5-10 évvel le vagytok nagyjából maradva
az alapvető online marketing trendekről. Ne rám haragudj, én csak a tényeket mondom!
#3 Jelenleg még nagyon kevés keresést érint az egész
Jelenleg eleve csak az angol nyelvű kereséseknél működik a BERT, és ott is csak 10-ből 1 keresésénél van hatása. Tehát semmiféleképpen
nem lesz ez most hirtelen óriási hatással a mi magyar nyelvű
honlapjaink látogatottságára, illetve a Googleben elfoglalt pozícióinkra.
Bizonyos vizsgálódások szerint ugyan már nem-angol nyelveken is van némi hatása itt-ott, de emiatt sincs ok az aggodalomra. (A vizsgálódás azt jelenti, hogy igazából a Google nem ad ki konkrét adatokat az ilyen változásokról, hanem a témával foglalkozó nemzetközi élvonalbeli szakemberek és cégek figyelik a változásokat, és ők vonnak le következtetéseket a helyzetről.)
#4 A Google szeretné felszámolni a “google-osítást”
A Google-osítás azt jelenti, hogy a tartalom készítők igen gyakran írnak a köznyelvtől némileg eltérő mondatokat, vagy komplett szövegeket annak érdekében, hogy a Google “jobban szeresse” ezeket a tartalmakat. Ezeket vélt vagy valós Google “elvárások” szerint teszik, és így jött létre egyfajta “Google nyelvjárás”, amit biztosan tapasztaltál már te is magyarul is: amikor valahogy furcsán vannak megfogalmazva mondatok, furcsa ragozások, a fontos keresőszavakat irreálisan sokszor tartalmazó szövegek.
A Google (helyesen) ezt az egész trükközéstt fel akarja számolni, hogy senkinek ne “kelljen” erőltetetten keresőnyelven fogalmaznia, hanem a természetesen, embereknek íródott szövegek legyenek a legjobb helyen a keresőkben.
Ez jó hír mindenkinek, aki nem trükközni akar, hanem
az érdeklődőinek és a vevőinek akar klassz tartalmakat készíteni.
A Google BERT mostantól még inkább segít nekünk ebben.
Rendben van az online marketinged?
Ha úgy érzed, hogy van még tartalék a céged online marketingjében, akkor nyugodtan töltsd ki a kapcsolatfelvételi űrlapunkat, és beszélgess el az egyik legtapasztaltabb szakértőnkkel arról, miben tudnánk neked segíteni! Amit mi “értékesítés” címén csinálunk, azért máshol fizetni kellene.