Mire jó a Google Trends eszköz?

Elég sok ingyenes eszköz áll rendelkezésedre, hogy kiválaszd megfelelő kulcsszavaidat AdWords kampányaidhoz, vagy keresőoptimalizálási tevékenységedhez.

Egyetlen ilyen eszköz ritkán oldja meg problémádat, ezért több hasonló lehetőség együttműködése szükséges ahhoz, hogy valóban értékes információk álljanak rendelkezésedre.

Az egyik ilyen lehetőség a Google Trends. Önmagában ez az egy eszköz nem elegendő a részletes feltérképezéshez, viszont fontos szerepe lehet a folyamatban, amennyiben tudod, hogy mikor és mire érdemes használni.

És ami legalább ilyen fontos, tudnod kell, hogy mikor érdemes óvatosan kezelni, vagy figyelmen kívül hagyni a kapott eredményeket.

Google Trends kezelőfelülete

A Google Trends kezelőfelülete könnyen kezelhető, nem igényel különösebb szaktudást. Az alábbi képen látható, milyen lehetőségek állnak rendelkezésre használat közben.

Google Trends

Keress rá egy kifejezésre, és látni fogod a grafikonon, hogy a kijelölt időszakban mikor a legkeresettebb az adott kifejezés. Itt fontos tudni, hogy nem kapod meg a keresések ‘darabszámát’, hanem az adott időszakban történő legmagasabb értékhez viszonyított százalékos értéket jelöli a grafikon.

Láthatod, 100-ig terjedő skálán jeleníti meg az eredményeket. A 100-as vonalat a legnagyobb keresési mennyiség éri el, és ahhoz viszonyítva jeleníti meg a kijelölt időszak alatt történt egyéb kereséseket.

Szűkíteni tudod, hogy melyik országra szeretnéd kiterjeszteni a vizsgálatot, továbbá a dátumtartományt is meg tudod változtatni. Kategóriát is tudsz választani, és azt is be tudod állítani, hogy a keresést a Google mely platformján végezze el: Internetes kereső, Hírkereső,
Képkereső, Google Shopping, YouTube-kereső.

Google Trends

Értékes lehetőség, hogy kidobja azokat a kifejezéseket, melyek kapcsolódnak az általad keresett kifejezéshez. Továbbá a kapcsolódó érdeklődési köröket is. Bár utóbbit valószínűleg szoftverek, eszközök nélkül is ki tudja matekozni magának bárki.

Ha kiválasztottad azt az országot, ahol a keresést végezze, régiókra lebontva is megmutatja neked, hol történik a legtöbb keresés a kiválasztott időszakban.

Az egy szavas kifejezésekre szinte mindig van eredmény, de arra készülj fel, hogy a több szóból álló kifejezések esetén nagyon gyakran előfordul, hogy nem áll rendelkezésre elegendő információ a grafikon, és a további adatok megjelenítéséhez.

Kulcsszavak összehasonlítása

Szintén nagyon hasznos lehetőség lehet, hogy össze tudsz hasonlítani kulcsszavakat a keresési mennyiséget, népszerűséget illetően.

Google Trends

Összefoglalás

A Google Trends egy nagyon hasznos eszköz, ha más ingyenes eszközökkel együtt alkalmazod. Például az AdWords Kulcsszó tervezőjével, vagy a Keywordtool.io eszközzel.

Vannak korlátai a Google Trends-nek, de ha tudod, mire érdemes használni, és más eszközökkel együtt alkalmazod, akkor igazán értékes információkhoz tudsz hozzájutni a segítségével.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Leáldozik a Gmail hirdetések napja a Google friss bejelentése után?

Leáldozik a Gmail hirdetések napja a Google friss bejelentése után?

Egy héttel ezelőtt a Google bejelentette, hogy hamarosan megszünteti az ingyenes Gmail fiókok üzeneteinek monitorozását. Ezt eddig azért tette, hogy személyre szabottabb hirdetéseket tudjon eljuttatni a felhasználók Gmail fiókjába (GSP hirdetés). A hirdetők GSP (Gmail Sponsored Promotions) hirdetésekkel tudják elérni a felhasználókat Gmail fiókjukban. A hirdetők többek között kulcsszavakat adhatnak...

Elolvasom
Google AdWords kupon a PC World magazinban!

Google AdWords kupon a PC World magazinban!

A minap jutott a tudomásomra, hogy a 2008. márciusi (tehát az aktuális) PC Worldben egy 13.000 forint értékű, Google AdWords hirdetésre felhasználható kupon van. Aki hallott már a Google AdWords rendszerről, de még bármilyen okból kifolyólag nem próbálta ki, annak ez egy remek lehetőség! A kuponmelléklet kapcsán megjelent egy cikk...

Elolvasom
Hogyan vehetünk rá egy látogatót a visszatérésre és a vásárlásra?

Hogyan vehetünk rá egy látogatót a visszatérésre és a vásárlásra?

Előző írásomban bemutattam, hogy az új honlapon (új domain, új brand, új élet) hogyan fogunk majd érdeklődőket (látogatókat) “szerezni”, illetve hogy miként szeretnénk őket “maradásra bírni”! Vannak látogatóink, de mi lesz velük? Eljutottunk hát addig, hogy van megfelelő számú érdeklődő, akik ráadásul nem hagyják azonnal faképnél a honlapot, mert mindenképpen...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob