Leáldozik a Gmail hirdetések napja a Google friss bejelentése után?

Egy héttel ezelőtt a Google bejelentette, hogy hamarosan megszünteti az ingyenes Gmail fiókok üzeneteinek monitorozását. Ezt eddig azért tette, hogy személyre szabottabb hirdetéseket tudjon eljuttatni a felhasználók Gmail fiókjába (GSP hirdetés).

A hirdetők GSP (Gmail Sponsored Promotions) hirdetésekkel tudják elérni a felhasználókat Gmail fiókjukban. A hirdetők többek között kulcsszavakat adhatnak meg, és ha ezek a kulcsszavak szerepelnek a felhasználók levelezéseiben, akkor megy is a hirdetés.

Ez a lehetőség hamarosan megszűnik. Jogosan merülhet fel a kérdés: akkor leáldozott a Gmail hirdetések aranykora?

Mi az a GSP hirdetés?

AdWords Display hálózati kampányok esetében lehetőséged van a felhasználók Gmail fiókjában megjelenni hirdetéseddel.

Nem új a jelenség, itt a blogon már 2010-ben is olvashattál erről a lehetőségről: AdWords hirdetések Gmail-ben.

Több lehetőség is rendelkezésedre áll Gmail hirdetések esetében, hogy milyen célzással szeretnéd elérni a felhasználókat. A legkedveltebb megoldás tapasztalataink szerint a kulcsszavak megadása.

Ebben az esetben, amennyiben megadod a konkurensed weboldalának címét például, akkor olyan felhasználókat érhetsz el, akik üzeneteket kapnak a konkurens cégtől, vállalattól (pl. hírlevelet).

A Google bejelentése után megszűnik ez a lehetőség, mivel nem fogja a felhasználók üzeneteit szkennelni kulcsszavakat keresve. De akkor milyen további lehetőségeid lehetnek a pontosabb célzásra Gmail hirdetések esetén?

Van élet a kulcsszavak után is

A Google-nek további kifinomult eszközei vannak, hogy profilokat készítsen a felhasználókról érdeklődési kör alapján. Ilyen például, amikor a Google keresőjét használod (Chrome-ban) bejelentkezve Gmail fiókodba, vagy Youtube-on nézelődsz, stb.

Ezek segítségével érdeklődési profilokat tud készíteni rólad a Google. Továbbá Gmail hirdetések esetében lehetőség van egyéni érdeklődési szegmens létrehozására.

Meg lehet adni konkurensek domain nevét, így azokat tudod elérni, akik látogatják a konkurens honlapot, akár keresőből, akár hírlevélből átkattintva is.

Közvetve így is el tudod érni azokat a felhasználókat, akik érdeklődnek egy bizonyos cég, vállalkozás iránt.

Egyéni érdeklődési szegmens beállítása GSP hirdetésekhez

Összegzés

A Google kijelentése után nem valószínű, hogy romlani fog a Gmail hirdetések hatékonysága, de az eredmények után lehet következtetéseket levonni.

A továbbiakban is lehetőség lesz megcélozni azokat a felhasználókat, akik egy bizonyos weboldal, téma iránt érdeklődnek. Tény, hogy a kulcsszavak használata tűnt eddig a legpontosabb célzásnak, de várjuk meg az eredményeket az új rendszer bevezetése után.

Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Kulcsszó választás – Építsd stabil alapokra AdWords kampányaidat

Kulcsszó választás – Építsd stabil alapokra AdWords kampányaidat

Az AdWords kampányaid alapját a kulcsszavak adják. Meg kell találnod azokat a kifejezéseket, melyeket potenciális vásárlóid, ügyfeleid írnak be a keresőbe, hogy megoldást találjanak problémáikra. A következő videóban Kristóf azt mutatja be, hogy milyen típusú kulcsszót érdemes választanod. Konkrétabban az általánosabb és specifikus kulcsszavakat fogja összehasonlítani. Azt nehéz lenne eldönteni,...

Elolvasom
Mesterséges intelligencia: 3 stratégiai kérdés, amit meg kell válaszolnod

Mesterséges intelligencia: 3 stratégiai kérdés, amit meg kell válaszolnod

A mesterséges intelligencia használata nem cél, hanem eszköz! Ne az legyen a terved, hogy ha kell, ha nem, használni fogod az AI-t, hanem az, hogy jól használd, és valóban hatékonyabbá tedd vele a ...

Elolvasom
8 tipp, amivel bivalyerőssé varázsolhatod a szövegeidet

8 tipp, amivel bivalyerőssé varázsolhatod a szövegeidet

Mit kell ahhoz tenni, hogy egy szöveg megszólítsa az olvasókat? Mitől lesz bivalyerős egy tartalom? Ha valaha is elgondolkoztál ezeken a kérdéseken, akkor ezt a 8 tippet neked szedtem össze!

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob