Egy héttel ezelőtt a Google bejelentette, hogy hamarosan megszünteti az ingyenes Gmail fiókok üzeneteinek monitorozását. Ezt eddig azért tette, hogy személyre szabottabb hirdetéseket tudjon eljuttatni a felhasználók Gmail fiókjába (GSP hirdetés).
A hirdetők GSP (Gmail Sponsored Promotions) hirdetésekkel tudják elérni a felhasználókat Gmail fiókjukban. A hirdetők többek között kulcsszavakat adhatnak meg, és ha ezek a kulcsszavak szerepelnek a felhasználók levelezéseiben, akkor megy is a hirdetés.
Ez a lehetőség hamarosan megszűnik. Jogosan merülhet fel a kérdés: akkor leáldozott a Gmail hirdetések aranykora?
Mi az a GSP hirdetés?
AdWords Display hálózati kampányok esetében lehetőséged van a felhasználók Gmail fiókjában megjelenni hirdetéseddel.
Nem új a jelenség, itt a blogon már 2010-ben is olvashattál erről a lehetőségről: AdWords hirdetések Gmail-ben.
Több lehetőség is rendelkezésedre áll Gmail hirdetések esetében, hogy milyen célzással szeretnéd elérni a felhasználókat. A legkedveltebb megoldás tapasztalataink szerint a kulcsszavak megadása.
Ebben az esetben, amennyiben megadod a konkurensed weboldalának címét például, akkor olyan felhasználókat érhetsz el, akik üzeneteket kapnak a konkurens cégtől, vállalattól (pl. hírlevelet).
A Google bejelentése után megszűnik ez a lehetőség, mivel nem fogja a felhasználók üzeneteit szkennelni kulcsszavakat keresve. De akkor milyen további lehetőségeid lehetnek a pontosabb célzásra Gmail hirdetések esetén?
Van élet a kulcsszavak után is
A Google-nek további kifinomult eszközei vannak, hogy profilokat készítsen a felhasználókról érdeklődési kör alapján. Ilyen például, amikor a Google keresőjét használod (Chrome-ban) bejelentkezve Gmail fiókodba, vagy Youtube-on nézelődsz, stb.
Ezek segítségével érdeklődési profilokat tud készíteni rólad a Google. Továbbá Gmail hirdetések esetében lehetőség van egyéni érdeklődési szegmens létrehozására.
Meg lehet adni konkurensek domain nevét, így azokat tudod elérni, akik látogatják a konkurens honlapot, akár keresőből, akár hírlevélből átkattintva is.
Közvetve így is el tudod érni azokat a felhasználókat, akik érdeklődnek egy bizonyos cég, vállalkozás iránt.
Összegzés
A Google kijelentése után nem valószínű, hogy romlani fog a Gmail hirdetések hatékonysága, de az eredmények után lehet következtetéseket levonni.
A továbbiakban is lehetőség lesz megcélozni azokat a felhasználókat, akik egy bizonyos weboldal, téma iránt érdeklődnek. Tény, hogy a kulcsszavak használata tűnt eddig a legpontosabb célzásnak, de várjuk meg az eredményeket az új rendszer bevezetése után.
Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.
1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)