8 tipp, amivel bivalyerőssé varázsolhatod a szövegeidet

Mit kell ahhoz tenni, hogy egy szöveg megszólítsa az olvasókat? Mitől lesz bivalyerős egy tartalom? Ha valaha is elgondolkoztál ezeken a kérdéseken, akkor ezt a 8 tippet neked szedtem össze!

A szépirodalomban van helye a barokkos körmondatoknak és az olvasó megtévesztésének – a marketingben azonban nincs! El kell kerülnöd az ilyen, és ehhez hasonló csapdákat! Ha tovább olvasol, megmutatom, hogy hogyan!

Ezerből egy szöveget olvasnak végig az emberek: Legyen a tiéd ez a szöveg!

Mitől lesz olyan a szöveges tartalmad, hogy éppen azt olvassák el az emberek ezer másik közül? Milyen szöveget kell írnod egy social media poszthoz, hogy megakassza a görgetést, és felkeltse a figyelmet? Vagy hogyan kell megírnod egy ajánlatot ahhoz, hogy abból végül valóban értékesítés legyen?

Biztos vagyok benne, hogy ezek a kérdések téged is foglalkoztatnak.

Nem egyszerű kitűnni a tömegből, amikor tényleg ezer másik tartalom van még versenyben. Márpedig ha nem akarod a véletlenre bízni azt, hogy ha valakinek a szeme elé kerül az írásod, akkor olvassa is végig, akkor muszáj bivalyerős szövegeket írnod!

1. Legyen stratégiád!

Ha rendszeresen olvasod a Klikk Blogot, akkor megfigyelhetted már, milyen sokszor hangsúlyozzuk a stratégia jelentőségét.

Mit jelent ezt?

Nos, ezerféleképpen meg lehet ragadni a stratégia fontosságát. De ahelyett, hogy különböző elméletekkel fárasztanálak, csak írok 3 kérdést. Ezeket a kérdéseket meg kell tudnod válaszolni ahhoz, hogy jó szöveget tudj írni:

  1. Mi a célja a tartalomnak? – A választ megfogalmazhatod tágabban értelmezve: edukálni, terméket bemutatni, hírt közölni, stb. De akár lehetsz egész konkrét is: feliratkozókat gyűjteni, ajánlatkérőket szerezni, és így tovább. A lényeg, hogy tudd, mit miért csinálsz!
  2. Tudod egy hónapra előre, hogy mikor milyen szöveget fogsz írni? – A tartalomnaptár jelentőségéről és működéséről már korábban írtunk részletesen: Így készíts egyszerűen tartalomnaptárat a vállalkozásod számára!
  3. Mire fogod még használni az adott tartalmat? – Egy jól megírt szöveget többször is fel lehet használni, több különböző formában: Eddig lehet rosszul gondolkodtál a céges blogolásról!

Ha ezeket a kérdéseket meg tudod válaszolni, akkor máris sokkal jobban a lényegre tudsz koncentrálni. Hiszen tudod, hogy honnan hová tartasz, és hogy az adott tartalomnak milyen szerep jut ezen az úton!

2. Amit megígérsz, azt tartsd is be!

Ez amolyan „kettő az egyben” jó tanács.

Egyrészt: Legyen a szöveged elején egy vonzó ígéret! (Nem is kell messzire menni egy példáért, itt van rögtön ez a bejegyzés! A címben azt ígértem, hogy kapsz 8 tippet, amelyek segítségével bivalyerőssé varázsolhatod a szövegeidet. És már a 2. tippet olvasod.)

Másrészt: Tartsd be ezt az ígéretet!

Amit a blogbejegyzés címében vagy az e-mail tárgysorában vagy a közösségi média poszt első sorában ígérsz, az a szövegben valósuljon is meg! Inkább vállalj kisebbet, amit tudsz teljesíteni, minthogy túlzó állításaid legyenek.

És természetesen a válaszod legyen releváns! Olyan dologra vonatkozzon, amihez valóban értesz, ami a céged profilja. Szabóként ne gyönyörű frizurát ígérj, hanem például olyan trükköt, amivel gyorsan helyre lehet igazítani egy megbomlott varrást!

3. Ne írj általános információkat!

Ha valami olyasmit írsz le, amit mindenki tud, az olyan, mintha nem is írtál volna semmit. Garantált, hogy nem fogják végigolvasni a szöveged! „Kék az ég” – igen, mindenki tudja, miért olvasnék tovább, ha olyasmiket írsz, amiket magamtól is tudok?

Muszáj értéket adnod! Hasznos, érdekes, speciális információkat, szórakoztató, tanulságos eseteket, és így tovább.

Egyrészt ettől leszel izgalmas és hiteles! Másrészt emiatt fogsz megmaradni az olvasó emlékezetében. „Múltkor olvastam itt, hogy milyen gyógynövényes tea jó az émelygésre. Megnézem újra, hogy pontosan mit írtak, és rendelek is tőlük egy dobozzal!”

4. Irányítsd az olvasó tekintetét!

Függetlenül attól, hogy milyen platformra vagy hogy milyen hosszú szöveget írsz, úgymond „vezetned” kell az olvasó szemét.

Hogyan?

Blogbejegyzésnél, részletes ajánlatnál, letölthető tanulmánynál használj alcímeket, headline-okat, és akár félkövérrel kiemelt szavakat is! A lényeg, hogy legyen úgy tagolva a szöveg, hogy könnyen áttekinthető legyen!

Egy bekezdés ne legyen több 6-8 sornál! Ez is segít abban, hogy pontról pontra tudjon haladni az olvasó!

Rövidebb szövegek esetén pedig szó szerint irányítsd a figyelmet:
▶️ Például úgy, hogy emoji-val vonzod oda a tekintetet! Használd ki a hangulatjelek erejét!
▶️ Vagy az is jó, ha felsorolást készítesz!
▶️ Tényleg minden segít, ami segít gördülékenyen és gyorsan haladni az olvasással!

Viccesnek találod? 😂
Pedig ha ezeket a sorokat olvasod, akkor úgy tűnik, hogy működik!

5. Legyen egyedi stílusod!

Alakíts ki a márkádnak egy csak rá jellemző hangnemet, stílust, karaktert! Olyat, ami illik a tevékenységedhez, és amire fogékony a célközönséged! Arra kell figyelned, hogy hiteles és eredeti legyen, ne pedig mesterkélt!

Próbálj egyedi lenni, de közben maradj könnyen fogyasztható! A lényeg, hogy úgy fogalmazz, amiben van valami semmi mással össze nem téveszthető! Ha jól csinálod, már az első szavaid és mondataid láttán tudni fogják azok, akik már régebben követnek, hogy te írtad a szöveget!

Tipp: Az egyedi hangnem kialakítását tudod gyakorolni izgalmas stílusgyakorlattal is! Írj le például egy közhelyes és sablonos mondatot: Milyen a jó esőkabát? Majd ezt a mondatot írd át sokszor, sokféleképpen: egészen addig, amíg azt nem érzed, hogy megszületett a rád jellemző, karakteres megfogalmazás. Például: Vajon milyen a jó esőkabát? Te tudod, hogy milyen a jó esőkabát? A jó esőkabát az, amiben nem ázol pacallá! Ilyen egy király esődzseki! Na ez aztán esőkabát! Perfekt széldzseki. Az esőkabát, ami maga a tökély. – Előbb-utóbb rá fogsz találni a saját hangodra!

6. Fogalmazz minél tömörebben!

Ha túl sok szót használsz, az nem jó. Ha túl hosszú mondatokat használsz, az sem jó. Minél rövidebben írsz, annál könnyebb lesz elolvasni a tartalmaid!

Van egy praktika, ami nekem bevált. Olvasd újra a szövegeid, és szedd szét a hosszú mondatokat! Ha egy mondatban több, mint két vessző van, akkor le kell rövidíteni!

Hidd el: ha az olvasónak erőlködnie kell, hogy megértse a mondataid, ott fogja hagyni a szöveged!

7. Kerüld a közhelyeket!

A mindenki által ismert mondatok nem működnek. Egész egyszerűen nem ütik meg az ingerküszöböt.

„Itt a megoldás!” „Innovatív technológia” „Nagy múltra visszatekintő cég” „Kényelmes viselet”

Ugye, hogy már legalább százszor olvastad ezeket a kifejezéseket? Nincs már erejük, belevesznek a szürkeségbe. Ezért kell kerülni őket! Sokkal erősebbek lesznek a szövegeid, ha egyedien fogalmazol! Ha úgy pakolod egymás után a szavakat, ahogyan senki más!

8. Legyen a szöveg végén CTA!

A CTA az angol call-to-action kifejezés rövidítése. „Cselekvésre való felhívásnak” szokás fordítani. Arról, hogy mitől működik egy CTA, már szintén írtunk korábban: Milyen a jó CTA?

Sose feledkezz meg róla! Mindig mutass, kínálj vagy kérj egy következő lépést! Mindig ösztönözd valamilyen cselekvésre az olvasót!

Nem kell, hogy ez máris az legyen, hogy rendeljenek tőled! Javasolhatod, hogy iratkozzanak fel a hírlevedre! Vagy egész egyszerűen írhatod azt, hogy kedveljék a bejegyzésed, ha hasznosnak találták a tartalmat! Feltehetsz egy kérdést is, amire kommentben várod a válaszokat!

Legyen CTA az ajánlataid, sőt az e-mailes egyeztetések végén is! Az ajánlatot zárhatod például azzal, hogy jelzed: várod a mielőbbi visszajelzést, mert az ajánlat mondjuk csak egy hétig él! Ha egy elégedett vásárlóval levelezel, akkor kérheted, hogy értékelje a céged Google Cégprofilját! A lényeg, hogy mindig azt érezzék, hogy a szöveged elolvasásával még nem ért véget semmi!

Végszó

Ha elkezdesz odafigyelni erre a 8 pontra, akkor rövid időn belül bivalyerős szövegek fognak kikerülni a kezeid alól! Nem attól lesznek erősek, hogy gyönyörűen lesznek megfogalmazva. Hanem attól, hogy sokan végig akarják majd olvasni őket (és végig is fogják)!

Ez pedig meg fog látszani a számokon is: nagyobb elérés, több lájk, több követő, több feliratkozó, több ajánlatkérő, több vásárló…

Végre tényleg működő online marketing

Ha mindez így elsőre nagy falatnak tűnik, tőlünk bátran kérhetsz segítséget! Vedd fel velünk a kapcsolatot, és ügyfélkapcsolati menedzser kollégánk telefonon fog keresni (munkaidőben általában 2 órán belül), hogy közösen átbeszéljétek, hogyan tudunk a segítségedre lenni szövegírásban!

Ha pedig szeretnél rendszeresen ehhez hasonló, hasznos tippeket kapni online marketing témában, iratkozz fel levelezési listánkra! Így lehetőséged lesz megfigyelni azt is, hogy a levelekben hogyan fogalmazunk!

Ezeket olvastad már?

2-szeres termékeladás egy apró ráncfelvarrással

2-szeres termékeladás egy apró ráncfelvarrással

Érdemes évente felülvizsgálnod meglévő termékeidet, szolgáltatásaidat, hogy milyen módon tudnád növelni értékét, vonzóbbá, szexibbé tenni leendő vásárlóid, ügyfeleid számára.

Elolvasom
Mennyit érdemes ma online marketingre költeni?

Mennyit érdemes ma online marketingre költeni?

Ha van kérdés, ami nap mint nap foglalkoztatja a vállalkozókat, az nem más, mint hogy mennyit érdemes ma online marketingre költeni. Itt az ideje, hogy te is választ kapj a kérdésre!

Elolvasom
Long tail (hosszú farok) – mit jelent?

Long tail (hosszú farok) – mit jelent?

Az új “Mit jelent?” rovat első epizódja a long tail, magyarul hosszú farok kifejezéssel, illetve a mögötte álló elmélettel foglalkozik. Tömörített/egyszerűsített változat: a long tail elmélet szerint az interneten elterjedt új és rendkívül sikeres kereskedelmi-, ill. szolgáltatási megoldások (egyik) alapja a fizikai korlátok megszűnése. Egy webshop kínálatában nem játszik szerepet...

Elolvasom