Így készíts egyszerűen tartalomnaptárat a vállalkozásod számára

A tartalomgyártás egyik legnagyobb kihívása a megfelelő téma kiválasztása. Órák mehetnek el azzal, hogy keresed a témát amiről posztolni, levelet küldeni, vagy blogolni fogsz és simán lehet, hogy inkább már bele sem kezdesz. Ismerd meg azt a módszert, amivel akár egész évre előre megtervezheted a tartalmaid témáját és könnyedén üzemeltetheted az online marketing kommunikációdat!

Egy tipikus példa a hamis tudásra, hogy tudod, több tartalmat kellene megosztanod, de nem csinálod. Sok esetben az idő és az erőforrás hiánya okozza ezt a problémát, de a probléma gyökere a rossz tervezésben rejlik. Egy gondosan és profin elkészített tartalomnaptár egyszerű módja a probléma leküzdésének. Hatékony eszköz a tartalomkészítés koordinálására, és segít világos, könnyen kezelhető egységekre osztani a feladatokat.

Hogyan kezdj bele?

Első lépésként kell keresned valamilyen felületet ahol magát a tervezést fogod csinálni. Számtalan eszközt találsz az interneten erre a célra, de én azt javaslom, hogy először egy egyszerű Google, vagy Excel táblázatot használj. Ha ezt már kinőtted, vagy szeretnél fejleszteni, utána keress csak egy szoftvert.

Én a Google táblázatot javaslom, mert ezt meg tudod osztani kollégáiddal és együttműködő partnereiddel és sokkal gyorsabb, hatékonyabb lesz a közös munka.

A tartalomnaptárad összeállításánál fontos figyelembe venned, hogy ez egy jól átlátható rendszer legyen, és csak olyan dolgokat tartalmazzon amire tényleg szükségetek van. Ezeknek a mezőknek mindenképpen szerepelnie kell a naptáradban:

#1 Csatorna – Meg kell határoznod, hogy melyik felületen fog megjelenni az adott tartalmad. Ez lehet például: facebook, google cégem, blog stb.

#2 Téma – Ide elég lehet csak munkacímet megadnod, amiről később tartalmat fogsz készíteni. Nem érdemes a tervezésnél konkrétan kidolgozni az egészet, mert rengeteg idő mehet el vele és nem lesz hatékony.

#3 Tartalom típusa – Add meg, hogy milyen formátumban szeretnéd majd közzétenni az adott tartalmadat. Például: videó, blogbejegyzés, podcast stb.

#4 A közzététel dátuma és időpontja – Pontosan határozd meg, hogy mikor legyen közzétéve az adott tartalom.

#5 Felelős – Nagyon fontos, hogy legyen felelőse az adott tartalomnak. Ha egyelőre még te vagy a marketingért felelős a vállalkozásodban akkor is írd be magad. Később könnyen lehet, hogy kiszervezed egy ügynökségnek és jó ha átlátod, hogy ez kinek a feladata.

#6 Utánkövetés – Elég lehet csak annyit beírni, hogy “kiment”, vagy “rendben”. Igazából mindegy miként jelölöd, de mindenképpen jelölnöd kell, hogy a folyamat rendben van és nincs elcsúszás.

A Klikkmarketing blogbejegyzéshez készített tartalomnatára
Ahogyan ez a kép is mutatja nem kell túlbonyolítani a megjelenést. A lényeg, hogy legyen egyszerű és könnyen átlátható a tartalomnaptár.

Határozd meg a céljaid!

A tartalomnaptárad kitöltése előtt nagyon fontos azzal kezdened, hogy meghatározod a céljaidat. Valószínűleg valamilyen céges célod van, amely irányába haladsz. Próbálj meg egy másik nézőpontot felvenni, hogy az adott csatorna miként lesz a segítségedre a nagy célod támogatásában. Így már könnyebben tudod a tartalmad típusát és szövegezését elkészíteni. Ha neked úgy könnyebb beleírhatsz egy plusz mezőt a táblázatba, hogy az adott tartalomnak mi a célja. Például: lead generálás, értékesítés, edukálás

Ezzel a módszerrel könnyen kialakíthatsz egy rendszert is magadnak, hogy minden héten olyan tartalmak legyenek, amelyek stabilan támogatják a vállalkozásod.

Próbáld meg sokszínűen használni a céltípusokat. Nagyon béna tud lenni, ha egy vállalkozásnak kizárólag termék ajánlók jelennek meg a Facebook oldalán. Ossz meg videókat, érdekességeket, találj ki játékokat!

Határozd meg pontosan a csatornáidat!

Nagyon sokan abba a hibába esnek bele, hogy megjelenik egy új közösségi média felület és azonnal ugranak, elkezdik felfedezni, és közben teljesen leállnak a korábbi felületek üzemeltetésével. Ez talán az egyik legnagyobb hiba, mert nagyjából semmilyen tudatosság nincs benne és abszolút nem tervezhető.

Ha mindenképpen ragaszkodsz hozzá, hogy új csatornát vezess be, akkor a tartalomnaptáradba kezdd el megtervezni ennek is a tartalmait és próbáld meg úgy bevezetni, hogy az eddigi jól bejáratott csatornáid nem sérülnek. Tipikus példa erre a TikTok, hiszen hatalmas népszerűségnek örvend a felület és adja magát, hogy te is belevágj. Ennek nincs semmi akadálya, de meg kell vizsgálnod, hogy mekkora erőforrást igényel és tudod-e ezt tartani folyamatosan.

A kommunikációs csatornád alapját ez a 4 felület kell, hogy biztosítsa. (nem fontossági sorrendben)

  • Facebook (heti minimum 3 poszt)
  • Instagram (heti minimum 3 poszt)
  • Blog (heti minimum 1 bejegyzés)
  • E-mail (heti minimum 2 levél)

Írhatnék még ide 3-4 releváns dologt, de ha ez a 4 fő alap kommunikációs csatorna nincs rendbe és nincs megfelelő szintre hozva, akkor addig teljesen fölösleges új vizekre evezned. Odaírtam az adott felület mögé, hogy szerintünk mi a minimum közzétételi szám. Ha a minimumot tudod teljesíteni 100%, hogy a konkurenseid elé fogsz kerülni.

Töltsd ki a tartalomnaptárad!

Az egyik legjobb módszer, ha első lépésként beírod a fontosabb naptári eseményeket mint például: karácsony, mikulás, black friday, húsvét stb.. Ez segít meghatározni, hogy milyen típusú szezonális tartalomra lesz szükséged a jövőben. Miután beírtad az összes fontos dátumot, kezdd el feltölteni a saját témáiddal. Például ilyen témák lehetnek:

  • Promóciós témák – Termékek / szolgáltatások bemutatása, akciós termékek, csomagajánlatok, készletkisöprés stb.
  • Edukációs témák – Olyan tartalmak, amelyekkel tanítod a közönséged és növeled az elköteleződésüket
  • Évfordulók – Például a vállalkozásod születésnapja, kolléga évfordulója
  • Vicces témák – Nem minden vállalkozáshoz passzol, de fel tudja dobni az idővonalat egy-egy humoros tartalom
  • Rólunk témák – Ez történt veletek, belső képzést tartottatok, kiállításon voltatok stb.

Természetesen ezeken kívül még rengeteg témát lehet kitalálni. Érdemes úgy összeválogatnod, hogy minden hétre jusson valami más. Ahogy már korábban is írtam, próbálj meg arra figyelni, hogy ne csak értékesítés fókuszú tartalmaid legyenek! Például az egy jó módszer lehet, ha fixálod a napokat, mindig hétfőn, szerdán és pénteken posztolsz a Facebook-on, minden kedden megjelenik egy új blogbejegyzés, kedden és csütörtökön posztolsz az Instagramon és így tovább.

Üzemeltesd a rendszered!

Sajnos nem lesz elég annyi, hogy egyszer leültél és megtervezted a tartalomnaptárad, üzemeltetned is kell a rendszered. Az egyik legjobb módszer erre ha minden héten, vagy kéthetente kijelölsz egy délutánt amikor marketinggel foglalkozol és ekkor időzítesz mindent előre. Én azt javaslom, hogy próbálj meg két hétre előre dolgozni, mert ez még egy olyan belátható idő, amikor már nem nagyon érhetnek meglepetések.

Persze, vannak olyan helyzetek amikor muszáj eltérned a tartalomnatáradtól, de az biztos, hogy így egy olyan tudatos rendszered lesz, amit sokkal könnyebb üzemeltetned, ráadásul a kiszervezése pofonegyszerű!

Összefoglalás

A tartalomgyártás az egyik legfontosabb dolog egy vállalkozás online marketingjében. A legtöbb időt és energiát nem a tartalomgyártás igényli, hanem a megfelelő téma kiválasztása. Erre az egyik legjobb módszer, ha a készítesz egy tartalomnaptárat, amelyet előre kitöltesz a kommunikációs csatornáidhoz megfelelő tartalmakkal. Tulajdonképpen mindegy, hogy milyen felületet választasz a naptárad elkészítésére, de az egyik legjobb megoldás egy Google táblázat, mert ezt meg tudod osztani kollégáiddal és bármikor, bárhonnan el tudod érni.

Érdemes kijelölnöd hetente, vagy kéthetente egy fix alkalmat, amikor kizárólag, csak a vállalkozásod marketingjével foglalkozol és ekkor fejlesztened és üzemeltetned a rendszered. Érdemes előre dolgozni, de nem javaslom, hogy két hétnél sokkal előbbre ütemezz, mert simán közbejöhet valami. (pl.: elfogy a készlet)

Ha szeretnéd, hogy segítsünk neked a tartalomnaptárad megtervezni, akkor ide kattintva tudod felvenni velünk a kapcsolatot. Most lehetőséged van közösségi média és blog mentorálást is kérni, ahol egyik senior tanácsadónk segít fejleszteni vállalkozásod online marketing kihívásait, rendszeres konzultációk keretén belül.

Ha szeretnél ebben a stílusban még többet a Klikkmarketingből, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg ingyenes, regisztrációért cserébe elérhető, 45 perces videós anyagunkért, amiben mindent megtudhatsz a közösségi média jelenléted fejlesztéséről és rengeteg ötletet kaphatsz a tartalomnaptárad feltöltéséhez! A neve Profi céges Facebook posztolás regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

6+1 nem gyenge érv, amiért kötelező lenne céges blogot vezetned

Ha elég tökös lennék, akkor odamennék hozzád, és két kézzel megráználak, hogy “ember, mit nem értesz azon, hogy muszáj a cégednek blogolnia?”. De nem vagyok én ilyen tökös, úgyhogy írtam inkább egy...

Elolvasom
E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

E-mail marketing – minden, amit vállalkozóként tudnod kell a témáról

Sokan már évek óta temetik az email marketinget, de az igazság az, hogy nem találsz olyan igazán profi és eredményes céget, aminek nincs komoly listája és komoly email marketing tevékenysége.

Elolvasom
Hogyan változtatja meg a céged online marketing eredményeit akár már egy jó bástya poszt

Hogyan változtatja meg a céged online marketing eredményeit akár már egy jó bástya poszt

Ha nincs is időd heti vagy kétheti szinten, azaz rendszeresen blogolni, akkor is érdemes legalább 2-3 bástya posztot készítened, mert ezekkel brutál jó eredményeket lehet elérni már rövid távon is.

Elolvasom