A remarketing veszélyei – Ugye te nem követed el ezeket a szarvashibákat?

A remarketing célzás egy fontos, és értékes célzási lehetőség, hiszen olyan felhasználókat tudsz elérni, akik már találkoztak a weboldaladdal. Valamilyen csatornáról a honlapodra érkeztek és fogyasztották az ott elérhető tartalmakat, érdeklődtek a termékeid, szolgáltatásaid iránt. Pontosan meg tudod határozni, hogy ki melyik oldalt látta, és milyen termék, tartalom, szolgáltatás, stb. iránt érdeklődött. Így személyre szabott hirdetéseket tudsz megjeleníteni neki.

A remarketingről részletesebben ebben a bejegyzésben olvashatsz.

Tehát a remarketing az egyik legjobb dolog, ami történhet veled és a vállalkozásoddal.

Felmerülhet a kérdés benned, hogy akkor miért veszélyes számodra. Egy példán keresztül rögtön látni fogod, milyen veszélyeket rejt magában. Mit éreznél, ha minden nap találkoznál ugyanazzal a hirdetéssel (még ha releváns is számodra) mondjuk 1-2 hónapon át? Szinte már számítani fogsz rá, hogy vajon hol fog feltűnni újra a “kerti locsoló tömítőgyűrű kedvezményes áron” hirdetés.

Biztos a youtube-on fog rád akadni újra! Nem, nem, talán a kedvenc focicsapatod honlapján! Vagy Facebookon naponta 3-szor?! Egyszerűen idegesítővé válik. Úgy éreznéd, követ a hirdetés és ettől frusztrált leszel. Látod, ez a fő probléma. Biztos vagyok benne, hogy te is tapasztaltál már hasonlót.

Ez azért veszélyes, mert rossz érzéseket fogsz előidézni a potenciális vásárlóidban. Összekötik a cégedet egy rossz érzéssel és ezen később szinte lehetetlen változtatni. Ha tolakodóvá válsz, akkor azt fogják érezni, hogy mindenáron, erővel akarsz eladni.

Ez azt fogja eredményezni, hogy zavarónak vélik a hirdetéseid. Elrejtik, nem relevánsnak jelölik, stb. (ezek által romlani fog a fiókod minőségi pontszáma), így drágábbak lehetnek a hirdetéseid a későbbiekben.

Több módszert is bemutatok amivel el tudod kerülni, hogy az őrületbe kergesd azokat, akik rajta vannak valamelyik remarketing listádon és hirdetsz nekik Facebook-on, AdWords-ben.

AdWords gyakoriságkorlát

Egy ideig csak Adwords-ben volt lehetőség a hirdetések gyakoriságát beállítani remarketing display kampányok esetén, de mostantól Facebook-on is lehetőség van erre! A display hálózaton (több tízezer weboldal, videómegosztó portál, stb. alkotja) képes, videós, vagy szöveges reklámokat jeleníthetsz meg azoknak az embereknek, akik már jártak a weboldaladon és épp az interneten ‘szörföznek’.

AdWords-ben kampány szinten tudod beállítani a gyakoriságkorlátot a Beállítások menüpont alatt. Itt Az összes beállítás almenüre kattintva keresd meg a speciális beállítások alatt a Hirdetésmegjelenítés: Hirdetésrotáció, gyakoriságkorlát sort és katt a sor elején lévő + jelre, hogy lenyisd a további opciókat. A Gyakoriságkorlát sor végén katt a Szerkesztés feliratra és itt tudod beállítani, hogy a kampányban szereplő hirdetések milyen gyakran jelenjenek meg.

Például ha azt szeretnéd, hogy a hirdetéscsoportodban lévő hirdetésedet csak 3-szor jelenjen meg egy felhasználónak naponta, akkor ezt gond nélkül be tudtad itt állítani a kampányodra.

Az AdWords felületén itt tudod beállítani a gyakoriságkorlátot

A gyakoriságkorlát Facebook-on

Facebook-on hosszú ideig nem volt lehetőséged (vagyis nagyon korlátozott módon csak) gyakoriságkorlátot beállítani. Persze Zuckerbergék is tudták, hogy nagy hátrány ez a riválissal (Google) szemben, így lépniük kellett.

Eddig, amikor Facebook remarketing hirdetést hoztál létre, választhattál, hogy mire optimalizálod a hirdetésedet (webkonverziók kampánycél beállítása esetén) például “Konverzióra” vagy “Megjelenésekre”, esetleg “Hivatkozáskattintásokra”. A negyedik lehetőség töltötte be a gyakoriságkorlát funkcióját, ami Napi egyedi elérés néven szerepel a legördülő listában.

Ezzel viszont csak annyit érhettél el, hogy 1 embernek 1 nap csak egyszer jelenjen meg a hirdetésed! Ahogy látod, ez kevésbé kifinomult megoldás volt, mint az AdWords esetében.

A megújult gyakoriságkorlát Facebookon

Facebook-on a kampánycéloknál az “Elérés”

A célok beállításánál látható, hogy megjelent egy új opció, melynek az [b]Elérés[/b] nevet adták. Angolul “Reach”-ként jelenik meg. Ezzel a beállítással jobban tudod szabályozni, hogy mikor érjék el a hirdetéseid a célcsoportod. Be tudod állítani, hogy hány nap szünetet tartson, míg újra megjeleníti a hirdetésed egy olyan felhasználónak, akinek egyszer már megjelenítette.

Itt tudod beállítani, hogy hány nap szünetet tartson két hirdetésmegjelenés között

Facebook remarketingről bővebben olvashatsz a Facebook remarketing – őrültség nem csinálni című bejegyzésben.

Cseréld a hirdetéseid formáját, tartalmát

A gyakoriságkorláton kívül az is hatásos lehet, ha nem egyetlen képpel hirdetsz hónapokon át. Készíts több változatot és az ‘elfáradt’ hirdetéseket cseréld le. Érdemes több változatot készíteni annak függvényében, hogy épp melyik oldalról közelíted meg az eladást.

Tudnod kell, hogy kihangsúlyozhatod a terméked, szolgáltatásod előnyeit (nem számodra, hanem a potenciális vásárlód számára előny), bevetheted a logikát és érvelhetsz ilyen módon is. Érzelmekre is hathatsz, főként a félelem és a vágy áll motivációként a vásárlások mögött.

Tartsd szem előtt az irányelveket

Már tudod, hogyan kell elkerülni, hogy idegesítővé váljon a remarketing hirdetésed a gyakoriságkorlát és a hirdetések változó megjelenésével, üzenetével. Viszont vannak irányelvek, melyeket be kell tartanod. Az AdWords remarketingre vonatkozó irányelveit itt találod, a Facebook erre vonatkozó szabályait pedig
ezen a linken.

+ 1 jó tanács

Mindig zárd ki azokat a felhasználókat a célzott közönségből, akik már vásároltak a termékedből, megrendelték a szolgáltatásod, stb. Nincs idegesítőbb egy felhasználó számára, mikor olyan termék hirdetésével fut össze, amit hetekkel ezelőtt megvásárolt már, és még mindig látja a hirdetést. Ráadásul a pénztárcádnak is jót teszel, ha nem hirdetsz olyanoknak, akik nem tagjai a releváns célközönségnek.


Amennyiben tetszett a bejegyzés vagy úgy gondolod, másoknak is hasznos lehet, nyugodtan oszd meg, hálásak lesznek érte azok, akiknek segíteni tudsz.

1 megosztás = “köszönöm, ez tetszett, hasznos volt” :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

Hogyan készíts profi termékleírást?

Hogyan készíts profi termékleírást?

A termékleírások jelentősége megkérdőjelezhetetlen. Senki sem akar olyasmit venni, amiről nem áll rendelkezésére elegendő információ. Ha megfelelő módon mutatod be az árudat az érdeklődőnek, sokkal...

Elolvasom
7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

7 kulcstényező a sikeres Facebook hirdetésekhez

A tökéletes célközönséget keresed a Facebookon? Rengeteg lehetőség áll a rendelkezésedre sikeres kampányok futtatásához. Biztos, hogy a megfelelőt használod?

Elolvasom
Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Villám útmutató a közösségi médiához kisvállalkozásoknak

Vállalkozóként ezerféle dologgal kell foglalkoznod. Szorítanak a határidők, változatos kihívások színesítik a napokat. A bokros teendők mellett könnyű félresöpörni a közösségi oldalak kezelését. Pe...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob