Sok-sok éve foglalkozunk cégek Adwords hirdetéseinek a kezelésével, aminek kapcsán már több száz érdeklődővel volt alkalmam beszélni a témáról. Visszatérő kétely az Adwordszel kapcsolatban, hogy egyszerűen nem működik ez a hirdetési mód (mármint, hogy az Adwords “nem működik”).
A két leggyakoribb “magyarázata” a kétkedőknek ez:
- Az illető (akinek ez a véleménye) soha nem, vagy nagyon ritkán kattint Adwords hirdetésre, és úgy gondolja, hogy ezzel más is így lehet.
- Az illető már próbálkozott Adwords hirdetéssel “saját erőből”, de szinte semmilyen eredménnyel nem járt, és ezért nem az esetleges rossz módszereit okolja, hanem magát a rendszert.
Legtöbbször cégek tulajdonosairól, vezetőiről vagy marketingeseiről van szó, de olyan is előfordul, hogy egy az online hirdetésekben nem különösebben jártas marketing szakember is hasonlóan gondolkodik – ami azért elég szomorú.
Sokaknak persze nem elég, hogy mutatunk akár “száz” olyan példát, ami tökéletesen megcáfolja a fentieket, ezért van a tarsolyunkban néhány kézzel fogható adat. Ezek többségét a saját megfigyeléseink is alátámasztják, de néhány olyan adat is van, amit csak komolyabb kutatással lehetett előállítani.
(Egyébként magunk között szólva roppant ritka az, amikor az a probléma, hogy nincs elég klikk, mert “nem kattint senki”. Éppen az szokott gondot okozni, hogy miképp szűrjük meg a rengeteg kattintásból azokat, amik tényleg komoly érdeklődőktől jönnek.)
Szóval néhány érdekes adat:
Az összes, a Google találati oldaláról kimenő kattintások kb. 40%-a az első 3 helyezésre irányul. Márpedig az első 3 helyezésből egyre gyakrabban mind a 3 Adwords hirdetést jelent.
Átlagos körülmények között (képernyő mérete és felbontása, hirdetések száma, stb.) a Google által nyújtott természetes (= nem fizetett) keresési eredmények a képernyőnek csak kb. 15-20%-át foglalják el, minden más hirdetés, vagy egyéb információ (pl. böngésző címsora, könyvjelzők, státusz sor). Arányaiban ezért a hirdetések sokkal nagyobb figyelmet kapnak.
Bizonyos témákban eleve szívesebben kattintanak az érdeklődők hirdetésekre, mert a természetes találatok minősége nem megfelelő, illetve a hirdetések megbízhatóbbnak bizonyulnak. Teljesen világos, hogy a felhasználók is egyre rutinosabban interneteznek, így idővel megtanulják, hogy érdemes a hirdetésekre kattintani.
A fentieken kívül, ügyfeleinknél szépen látjuk, hogy a kiemelt hirdetési pozíciókban (a természetes találatok feletti részen) nem ritka a 20-30-40%-os átkattintási arány (CTR) sem, ami ugye azt jelenti, hogy mondjuk minden 3. keresést végző érdeklődő arra a hirdetésre kattint!
Ha konkrét (személyes) tanácsokat szeretne kérni akár az említett dolgok, akár más Adwords kérdés kapcsán (pl. milyen stratégiával lehetne eredményesebben hirdetni), akkor jöjjön el hozzánk egy konzultációra, vagy fontolja meg Adwords fiókkezelési szolgáltatásunk igénybevételét!
Ha tetszett amit olvasott, kérem nyomja meg az alábbi gombokat! :)