“De hát szinte senki nem kattint az Adwords hirdetésekre…”

Sok-sok éve foglalkozunk cégek Adwords hirdetéseinek a kezelésével, aminek kapcsán már több száz érdeklődővel volt alkalmam beszélni a témáról. Visszatérő kétely az Adwordszel kapcsolatban, hogy egyszerűen nem működik ez a hirdetési mód (mármint, hogy az Adwords “nem működik”).

A két leggyakoribb “magyarázata” a kétkedőknek ez:

  • Az illető (akinek ez a véleménye) soha nem, vagy nagyon ritkán kattint Adwords hirdetésre, és úgy gondolja, hogy ezzel más is így lehet.
  • Az illető már próbálkozott Adwords hirdetéssel “saját erőből”, de szinte semmilyen eredménnyel nem járt, és ezért nem az esetleges rossz módszereit okolja, hanem magát a rendszert.

Legtöbbször cégek tulajdonosairól, vezetőiről vagy marketingeseiről van szó, de olyan is előfordul, hogy egy az online hirdetésekben nem különösebben jártas marketing szakember is hasonlóan gondolkodik – ami azért elég szomorú.

Sokaknak persze nem elég, hogy mutatunk akár “száz” olyan példát, ami tökéletesen megcáfolja a fentieket, ezért van a tarsolyunkban néhány kézzel fogható adat. Ezek többségét a saját megfigyeléseink is alátámasztják, de néhány olyan adat is van, amit csak komolyabb kutatással lehetett előállítani.

(Egyébként magunk között szólva roppant ritka az, amikor az a probléma, hogy nincs elég klikk, mert “nem kattint senki”. Éppen az szokott gondot okozni, hogy miképp szűrjük meg a rengeteg kattintásból azokat, amik tényleg komoly érdeklődőktől jönnek.)

Szóval néhány érdekes adat:

Az összes, a Google találati oldaláról kimenő kattintások kb. 40%-a az első 3 helyezésre irányul. Márpedig az első 3 helyezésből egyre gyakrabban mind a 3 Adwords hirdetést jelent.

Átlagos körülmények között (képernyő mérete és felbontása, hirdetések száma, stb.) a Google által nyújtott természetes (= nem fizetett) keresési eredmények a képernyőnek csak kb. 15-20%-át foglalják el, minden más hirdetés, vagy egyéb információ (pl. böngésző címsora, könyvjelzők, státusz sor). Arányaiban ezért a hirdetések sokkal nagyobb figyelmet kapnak.

Bizonyos témákban eleve szívesebben kattintanak az érdeklődők hirdetésekre, mert a természetes találatok minősége nem megfelelő, illetve a hirdetések megbízhatóbbnak bizonyulnak. Teljesen világos, hogy a felhasználók is egyre rutinosabban interneteznek, így idővel megtanulják, hogy érdemes a hirdetésekre kattintani.

A fentieken kívül, ügyfeleinknél szépen látjuk, hogy a kiemelt hirdetési pozíciókban (a természetes találatok feletti részen) nem ritka a 20-30-40%-os átkattintási arány (CTR) sem, ami ugye azt jelenti, hogy mondjuk minden 3. keresést végző érdeklődő arra a hirdetésre kattint!

Ha konkrét (személyes) tanácsokat szeretne kérni akár az említett dolgok, akár más Adwords kérdés kapcsán (pl. milyen stratégiával lehetne eredményesebben hirdetni), akkor jöjjön el hozzánk egy konzultációra, vagy fontolja meg Adwords fiókkezelési szolgáltatásunk igénybevételét!

Ha tetszett amit olvasott, kérem nyomja meg az alábbi gombokat! :)

Csatlakozz a 6000+ regisztrált olvasónkhoz!

Az ehhez hasonló új írásainkról, illetve más tartalmainkról küldünk értesítőket, és bármikor le tudsz iratkozni természetesen.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
* Kötelező mező

Ezeket olvastad már?

4 alappillér, amire a Klikkmarketing működése épül

4 alappillér, amire a Klikkmarketing működése épül

Először 2015-ben, azaz “10 éves korunkban” fogalmaztam meg a Klikkmarketing küldetését és alapértékeit. Utólag látszik, hogy az egy erőltetett dolog volt. De most már tisztán látjuk, hogy mi az a 4 pillér, amire az egész Klikkmarketinget kvázi ösztönösen épült, és ami meghatározza a mindennapi működésünket is. 13 év vállalkozói saját...

Elolvasom
2.7 millió indok, amiért az Instagramot használnod kell!

2.7 millió indok, amiért az Instagramot használnod kell!

Több mint 10 éve elérhető az Instagram, de a legtöbb hazai vállalkozás még csak kóstolgatja, vagy egyáltalán nem is használja, pedig több mint 2.7 millió (!) magyar felhasználója van. Ha komolyan a...

Elolvasom
Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

Facebook remarketing – őrültség nem csinálni

Előző írásomban kijelentettem, hogy a Facebook remarketing jellegű megoldásai annyira ütősek, hogy receptre írnám fel őket minden olyan magyar kis- és közepes vállalkozásnak, akik marketingeznek. (Sajnos újra meg újra mindig hozzá kell tennem, hogy mint ahogy más sem, önmagában csodát okozni azért a Facebook remarketing sem tud, egy legalább közepes...

Elolvasom
ÜGYFELEINK N VÉLEMÉNYE

klikk me baby

  • Kállay Imre

    Egy külső szemlélő is rögtön felfedezi, jó helyre jött hozzátok. Örülök a találkozásnak és remélem, ez a találkozás egy közös együttműködés első lépcsőfoka volt.

    Kállay Imre, Kállay Autó (Ford Szaküzlet)
  • Oroszi Imre

    Örülök, hogy Danival dolgozhatok együtt. Felkészültségével és tapasztalatával segített elindítani, amiket hiányosságnak éreztem. Kellemes hangulatban, de célratörően teltek a mentorálások. Ajánlom a mentorálást azoknak, akik profi iránymutatás mellett szeretnék fiókjaikat kezelni. Nem véletlen, hogy folytatom a mentorálást hosszabb távon. :)

    Oroszi Imre, AgroOroszi
  • Csongrádi Eszter

    Tetszett a konzultáció! Sok újdonságról értesültünk, tanultunk. Ezekből párat már aznap meg is valósítottunk, ami nagyon szuper! Köszönöm még egyszer!

    Csongrádi Eszter, németADÓ
  • Lukács Beáta

    Nagyon örülök, hogy a Klikkmarketingre bíztam a hirdetési fiókjaink kezelését, nagyon elégedett vagyok velük. A kapcsolattartónk mindig elérhető, azonnal reagál a kéréseinkre. Sőt, proaktívan gyakran előttünk jár. Ráadásul a stratégiában is hasznos, építő tanácsokat ad, azokat közösen dolgozzuk ki.

    Lukács Beáta, SimpleJob