2.7 millió indok, amiért az Instagramot használnod kell!

Több mint 10 éve elérhető az Instagram, de a legtöbb hazai vállalkozás még csak kóstolgatja, vagy egyáltalán nem is használja, pedig több mint 2.7 millió (!) magyar felhasználója van. Ha komolyan azt hiszed, hogy a te célközönséged nem található meg rajta, akkor ne is olvasd tovább ezt a bejegyzést!

Az Instagram egyértelműen egy vizuális platform. Ez nem azt jelenti, hogy csak akkor van helye a cégednek rajta, ha csodálatosan fotózol és káprázatos termékképeid vannak. Számtalan példát lehet találni arra, hogy “saját” vizualitással nem rendelkező témák is jól működnek, kellő kreativitással. Például tanácsadók is tudnak szuper posztokat készíteni, ha megfelelő gondolatokat, megfelelően tesznek fel egy képekre, akár lapozós, videós vagy egyképes formátumokban.

Miért kommunikáljon egy vállalkozás az Instagramon?

Bármit is csinálunk az online marketing világában, nagyon fontos tudni, hogy miért is csináljuk. Nem lehet az egyetlen ok, hogy azért posztolsz, mert a konkurensek is posztolnak. Természetesen senki sem véletlenül posztol, de hogy te miért csinálnád, azt muszáj tisztáznod. Új vevőket szeretnél szerezni? A meglévő vevőiddel szeretnél egy folyamatos kapcsolatot fenntartani? Rengeteg konkrét oka lehet annak, hogy mi a cél, de van néhány olyan alap, amit szerintem érdemes szem előtt tartanod.

Miért #1: Érdeklődőszerzés

Szinte biztos, hogy használja a célközönséged a felületet. Ahogyan a bevezetőben is írtam, tavaly több mint 2.7 millió felhasználója volt Magyarországon. Megfelelően kreatív üzenetekkel nagyon hatékony követőtábort tudsz kiépíteni, és a vállalkozásod széles körben ismertté tenni. Ha jól kombinálod a posztokat hirdetésekkel, akkor hasonló rendszert tudsz kiépíteni, mint a Facebookon, és akár a teljesen hideg érdeklődőket, rajongókká tudod konvertálni.

Ide tartoznak a hashtagek is, amikkel olyan felhasználóknál tudsz megjelenni organikusan, akik nem pontosan téged keresnek, de abban a témában, amivel te foglalkozol, vagy olyan témákban, amik őket érdeklik. Úgy képzeld el a hashtageket, mint a Google keresőjében a kulcsszavakat. Tulajdonképpen ide is mondhatni, hogy vannak olyan kulcsszavak, amelyekre rákeresve szinte kötelező mindig megjelennie a vállakozásodnak.

Miért #2: Kapcsolattartás

Ha vannak már vásárlóid, akkor adja magát, hogy kommunikálnod kellene velük az Instagramon is, hogy egy állandó, stabil kapcsolatot építs ki velük. Ebből következhet az, hogy a kapcsolattartás eredményeképpen újra és újra vásárolni fognak nálad. Nagyon fontos, hogy ne folyamatosan csak eladni akarj, mert ezt a közönség sem szereti, és nagyon tukmálós lehet az egész jellege. Próbáld meg az értékesítés jellegű posztokat szépen beépíteni a tartalmi posztjaid közé.

Miért #3: Illeszkedik a marketing rendszeredbe

A legtöbb vállalkozás (még ha nem is tud róla) a Facebook hirdetési mellett az Instagramon is hirdet. Ez egy alapbeállítás a Meta vállalkozáskezelőjében, tehát ha nem kapcsolja ki a hirdető ezeket a funkciókat, akkor a rendszer hirdetéseket fog megjeleníteni a vállalkozás nevében az Instagramon. Egyik részről szerintem nem engedheti meg egy vállalkozás sem, hogy egy “béna” oldalra mutasson az Instagram hirdetése, másik részről pedig, ha tudatosan van kezelve a felület, akkor nagyon komoly átkattintási eredményeket tud elérni.

Válts át üzleti Instagram fiókra!

Az Instagram felületén két profil érhető el. Az üzleti és a személyes. A fő különbség a kettő között, hogy az üzleti fiókból elérsz különböző statisztikai adatokat, például, hogy hánykor nézték meg a legtöbben a profilod, mennyi követőt szereztél, vagy éppen mennyit vesztettél stb.. Ezekből az adatokból nemcsak posztolási stratégiát tudsz készíteni, hanem megismerheted a célközönséged egy kicsit jobban, hiszen demográfiai adatokat és lokációs adatokat is ad, valamint azt is látod, hogy melyik posztod, történeted volt a legsikeresebb.

Így tudod beállítani az üzleti fiókod:

professzionális instagram oldal létrehozása 1. lépés professzionális instagram oldal létrehozása 2. lépésprofesszionális instagram oldal létrehozása 3. lépés professzionális instagram oldal létrehozása 4. lépés

Milyen poszttípusok vannak?

Típusok alatt az Instagramon belül megjelenő különböző poszt helyekről beszélünk. Jelenleg három ilyen fő hely van a felületen és mindegyiknek van egy kis sajátossága. Amit a legfontosabb szem előtt tartatni, hogy mindegyik hely másra való, és más tartalomfogyasztási szokások jellemzik.

Képfolyam

Erről beszélünk rendszeres posztolás alatt. Ezek olyan posztok, amik “örökre” megjelennek a profilodban és követőid képfolyamában. Ha megfelelő hashtegekkel látod el ezeket, akkor nemcsak a követőidnél jelenhetnek meg, hanem olyan hideg érdeklődők képfolyamában is, akik még soha nem találkoztak veled. Tehát ide érdemes kicsit “komolyabb” posztokat készítened, aminek valamilyen célja van a vállalkozásod szempontjából. Egy hatalmas hiányosság, hogy itt nincs lehetőséged linket megadni, tehát nem tudod terelni az érdeklődőt az oldaladra, vagy más felületre. (ez a probléma hirdetésekkel kiküszöbölhető)

Ajánlott méretek:

  • sz.:1080px, m.: 1080px (négyzetes)
  • sz.:1080px, m.: 1350px (portré)
  • sz.:1080px, m.: 608px (fekvő)

Ajánlott formátumok:

  • videó
  • kép
Klikkmarketing instagram képfolyam
Így jelennek meg a bejegyzések a profilod alatt, és a követőid képfolyamán.

Történetek

Ezek az Instagram 24 óra alatt eltűnő posztjai. Ez már egy jóval könnyedebb felület, tehát ide szinte bármi mehet, amit az adott napban szeretnél megmutatni a követőidnek. Simán belefér ide is blogbejegyzés-ajánló, termékajánló, de akár az is, hogy rövid videókat készíts a hétköznapjaitokról, céges rendezvényetekről. A képfolyammal ellentétben itt már van lehetőséged linket elhelyezni, ezért ezt a funkciót szinte kötelező használnod.

A történetet lehet arra is használni, hogy interakcióra szólítsd fel a követőidet. Csinálhatsz szavazást, kérdezz-felelek játékot, és még rengeteg dolgot. Érdemes ezeket kipróbálni, mert az egyik legjobb mód arra, hogy tarts a követőiddel a kapcsolatot.

Ajánlott méret:

  • sz.:1080px, m.:1920px (négyzetes)

Ajánlott formátumok:

  • videó
  • kép
instagram történet
Így fog megjelenni a történeted a napi story-ba feltöltve. Ezt a bejegyzésed is tudják kommentelni, megosztani és lájkolni.

Reels

Ez a funkció az Instagram válasza volt a TikTokra és a YouTube Shorts-ra. Reels-ben csak videós tartalmak jelenhetnek meg. Ennek különlegessége, hogyha az érdeklődő elkezd böngészni a Reels-videók között, akkor a TikTokhoz hasonlóan be fogja rakni a témához hasonló tartalmakat is. Tehát ha te feltöltesz egy autót bemutató videót, akkor könnyen lehet, hogy olyan érdeklők fognak találkozni a videóiddal, akik autós témában érdeklődnek.

A Reels-videók legfeljebb 90 másodperc hosszúak lehetnek. Az Instagram belső jelentése alapján a legjobb eredményt a 15 másodperces Reels-videók érik el.

Ajánlott videó méret:

  • sz.:1080px, m.:1920px (négyzetes)

Mikről érdemes posztolni?

Vannak, akiknek ez valahogyan ösztönből nagyon jól megy, és elképesztően kreatívan készítenek bejegyzéseket. De egy ilyen tehetséges tartalomkészítő sem tudja ösztönből, mindig 100%-on megoldani a rendszeres, magas szintű posztolást. Valamilyen szintű tudatosság és tervezés neki is szükséges, és igazából csak ennek a mértékéről beszélünk.

Poszt téma #1: Blogbejegyzések megosztása

Ha megfogadod a tanácsunkat és heti szinten vezetsz blogot, akkor minden hétre adott egy magas, jó minőségű bejegyzés. Simán készíthetsz egy rövid összefoglalót a blogbejegyzésedből, és galériakártyákra elhelyezve kiposztolhatod a képfolyamodba. Vagy akár készíthetsz róla egy rövid Reels-videót, vagy a történetedbe egy ajánlást, amire linket helyezel el.

Poszt téma #2: Hírek és cikkek

Ha az ügyfeleid számára fontos hír jelenik meg, akkor megoszthatod ezt is, akár a saját kommentjeiddel ellátva. Nem is annyira maga a hír a lényeg, hanem az, hogy a közönséged lássa, hogy te miként állsz a témához, vagy akár tőled értesüljön először róla.

Poszt téma #3: Edukálás

Az edukálás mindig is egy nagyon kifizetődő dolog volt. Egyik részről tudod tanítani a közönséged, hogy miért a te minőségibb terméked, szolgáltatásod válassza a konkurencia helyett, másik részről nagyon hálásak lesznek a követőid, hogy ezt tőled tanulhatták meg. Ezzel a módszerrel egy nagyon lojális, elkötelezett közönséget építhetsz.

Poszt téma #4: Kérdezz-felelek

Próbálj interakcióba lépni a közönségeddel. Erre minden megjelenési felület alkalmas, mert mindenhol tudnak kommentelni, válaszolni. Több cégnél látom például, hogy termékfejlesztésre is használják ezeket, tehát készítenek egy tesztterméket, és ezzel “futnak egy kört”, hogy ki az, aki szeretne ilyet? Ha bejön, akkor már úgy kerül piacra a termék, hogy szinte biztos lesz belőle vásárló.

Poszt téma #5: “Ilyenek vagyunk mi!”

Örök téma lehet, hogy nálatok miként működnek a dolgok, milyen háttérfolyamatok vannak. Az emberek imádnak belátni a kulisszák mögé. Nézd csak meg, hogy a legnagyobb kasszasikerű filmeknek és sorozatoknak egytől-egyig van behind the scenes filmjük vagy könyvük. Ez nem véletlen, felismerték, hogy a rajongók mindent akarnak tudni, és ezt engedniük kell egy bizonyos pontig.

Keverd össze a kártyákat!

Ha ezeket a poszttémákat mixeled, akkor már meg is van a rendszeres Instagram posztolás. Természetesen ennél több posztötletet is ki lehet találni, de ha csak ezekkel kezdesz el dolgozni, hidd el, nem fogsz mellényúlni.

Mikor érdemes posztolni az Instagramra?

Talán erre lehet az egyik legtöbb keresés a Google-ben. A legtöbb esetben az szokott előfordulni, hogy kinézik, hogy 11:00 lenne a legjobb időpont, aztán megcsúsznak, és végül nem megy ki semmilyen poszt. Tehát ebből kiindulva nincs megfelelő időpont a posztolásra.

De vegyük alapul azt, hogy nagyon precízen előkészülsz, és megvan minden grafika és szövegezés előre. Ebben az esetben mikor menjen ki a poszt?

Az attól függ…

Igen, erre nincs szabály. Minden célközönség máskor használja a felületet. Ha te 18-25 éves közönségre célzol, akkor lehet nem érdemes reggel 6-ra időzítened a bejegyzéseidet, ha éjjel dolgozó pizzafutárok a célközönséged, akkor nem érdemes délután 1-kor posztolnod. Tehát nagyon sok mindentől függ, hogy neked mikor érdemes posztolnod.

A legjobb amit tehetsz, hogy kitűzöl egy időpontot, hogy te mondjuk mindig 11:00 és 13:00 között teszel ki bejegyzést, és elkezded elemezni, hogy melyik nap eredményesebb, majd elkezded figyelni, hogy a nap melyik szakasza működik jobban. Ebből már simán össze tudsz rakni magadnak egy posztolási stratégiát (amúgy ez a rendszer működhet az összes közösségi média felületen is).

Mennyit “kell” posztolni?

A valamennyi posztolás jobb, mintha nem tennél ki egyet sem. Tehát nincs erre szabály, hogy mennyit kell posztolni, de vannak dolgok, amiket figyelembe lehet venni. Figyelheted, hogy a konkurenciád mennyit posztol, és törekedhetsz arra, hogy legalább annyit posztolj, mint ők. Figyelheted a célközönséged, hogy vajon ők mennyi posztot igényelnek.

Tehát erre nincs ökölszabály, de mi mégis azt ajánljuk, hogy legalább heti 3 posztot tegyél közzé az Instagram képfolyamodba. Ez már az a mennyiség, amellyel látható eredményt tudsz elérni, folyamatosan a követőid előtt tudsz maradni, és ha bárki ránéz a profilodra, legrosszabb esetben is csak 2 napos bejegyzést láthat.

Összefoglalás

Lényegében az Instagramon is tud minden működni, ami a Facebook oldaladon! Az persze teljes mértékben igaz, hogy nem a legjobb felület arra, hogy hosszabb, kifejtősebb posztokat tegyél közzé, de azért erre is találni példákat. A lényeg az, hogy ne kifogásokkal éljük meg az esetleges korlátokat, hanem mindig keressük, hogy mit hogyan lehet jól megoldani. Ez a felület egy cseppet sem elhanyagolható platform, és nem férhet bele, hogy a te vállalkozásodnak 0 aktivitása van. Hidd el, egyre több olyan érdeklődő van, aki rá fog keresni a Facebook és Instagram oldaladra is, mielőtt vásárolna nálad, hogy mennyire vagy megbízható!

Ha szeretnéd, hogy segítsünk neked a vállalkozásod Instagram oldalával kapcsolatban, akár úgy is, hogy átnézzük neked, és elmondjuk a kritikus pontokat, amikben fejlesztened kéne, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Még többet a Klikkmarketingből?

Amennyiben a válaszod erre IGEN, és szereted a videós formátumot is, akkor feltétlen regisztrálj a jelenleg ingyenes, regisztrációért cserébe elérhető, 60 perces videós anyagunkért, amiben sok minden más mellett például a bástya posztok is szerepelnek témaként. A neve Online Marketing Iránytű, regisztrálj most, nem fogod megbánni!

Ezeket olvastad már?

Facebook posztolás: mit, miért, mikor, hogyan, és a többi

Facebook posztolás: mit, miért, mikor, hogyan, és a többi

Minden, amit tudnod kell a "céges" Facebook posztolásról. Ha érdekel a téma, akkor elég ezt az egy írást elolvasnod ahhoz, hogy képbe kerülj a Facebook posztolás legfontosabb tudnivalóival.

Elolvasom
Így készíts egyszerűen tartalomnaptárat a vállalkozásod számára

Így készíts egyszerűen tartalomnaptárat a vállalkozásod számára

A tartalomgyártás egyik legnagyobb kihívása a megfelelő téma kiválasztása. Órák mehetnek el azzal, hogy keresed a témát amiről posztolni, levelet küldeni, vagy blogolni fogsz és simán lehet, hogy i...

Elolvasom
Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Lead generálás – mit jelent és mire jó?

Mindegy, hogy milyen céged van, szükséged van arra, hogy folyamatosan érdeklődőkké varázsold azokat a potenciális vevőidet, akiket most még inkább vadidegennek nevezhetsz. Sok lehetőséged van arra,...

Elolvasom